lalekarimi7

lalekarimi7

برنامه نویس وب

برنامه نویسی فروشگاهِ اینترنتیِ مثل دیجی کالا 🛒

امروزه بیشتر کسب و کارها به بستر اینترنت مهاجرت کرده اند ، اینترنت در ایران در حال گسترش است و روز به روز به تعداد کاربران اینترنت اضافه میشود ، این دنیای پرمخاطب بهترین مکان برای کسب و کارها میباشد تا فروش خود را افزایش دهند. اما برای ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجیکالا که درآمد میلیاردی دارد باید با نحوه ی ساختن آن و علم آن آشنا باشید تا بتوانید خودتان نیز چنین فروشگاهی را بسازید.

فروشگاه آنلاین دیجی کالا الگوی بسیاری از فروشگاه های اینترنتی است و دلیلش هم این است که این فروشگاه از هر نظر برنده ی اینترنت بوده و بسیاری از رقبای خود را کنار زده و به موفقیت بالایی در اینترنت رسیده است.
ویدیو ها و آموزش های زیادی در اینترنت منتشر میشود که در عنوان آن ذکر شده است شما میتوانید بدون هیچ دانش و تخصص برنامه نویسی ، فروشگاه اینترنتی بسازید که همگی بیهوده و فقط جنبه ی تبلیغاتی دارند. شما باید خودتان برنامه نویس باشید یا از یک برنامه نویس حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید یک فروشگاه اینترنتی برنامه نویسی کنید.

هر وب سایت یا اپلیکیشن که شما استفاده میکنید توسط برنامه نویس یا برنامه نویسان ساخته شده است و آنها به کمک زبان های برنامه نویسی ( که در ادامه مقاله معرفی خواهم کرد ) آنها را میسازند.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا

 

آیا فقط سایت نیازه یا اپلیکیشن هم نیاز دارین ؟


فروشگاه های اینترنتی معمولا ابتدا وب سایت هستند ، سپس برای جذب مشتری بیشتر اپلیکیشن مناسب با اندروید و آیفون نیز تولید و منتشر میکنند.

حال شما باید مشخص کنید آیا سایت برای شما کافی است یا نیاز به اپ موبایلی هم دارید؟

اگر نیاز به اپلیکیشن موبایلی فروشگاهی مثل دیجی کالا داشته باشید باید برنامه نویسی موبایل نیز بلد باشید تا بتوانید اپلیکیشن را برنامه نویسی و منتشر کنید.

شاید بپرسید داشتن اپلیکیشن چه ضرورتی دارد ؟

منتشر کردن اپلیکیشن در مارکت های موبایلی مثل کافه بازار باعث میشود که اپلیکیشن شما در معرض دید میلیون ها کاربر موبایلی قرار بگیرد .

همچنین نصب شدن اپلیکیشن روی گوشی باعث میشود تا کاربر مداوم به فروشگاه شما سر بزند و آنرا فراموش نکند. اگر کاربر یک سایت فروشگاهی را در مرورگر خود باز کند ممکن است بعد مدتی آنرا فراموش کند و احتمال برگشت او بسیار کاهش پیدا میکند.

 

ساخت اپلیکیشن موبایل مشابه دیجیکالا به همراه سورس کامل

 

برای ساختن فروشگاه اینترنتی مثل دیجیکالا با اپلیکیشن چیا باید بلد باشم ؟

 

بطور خلاصه شما باید برنامه نویسی بلد باشید ، هر سایت و هر اپلیکیشن که استفاده میکنید توسط برنامه نویسان ساخته شده اند.

برخلاف چیزایی که در اینترنت نوشته میشه یادگیری برنامه نویسی اصلا سخت نیست و شما میتوانید با دوره های آموزشی خوب برنامه نویسی که تولید میشن ، برنامه نویسی یاد بگیرید و علاوه بر اینکه میتونید فروشگاه شخصی خودتان را بسازید میتوانیدانواع سایت ها و اپلیکیشن های دیگر را هم تولید کنید.

زبان ها و تکنولوژی های فراوانی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید سایت و اپلیکیشن بسازید ولی من مناسب ترین آنها را برای برنامه نویسی وب و اپلیکیشن مشابه دیجیکالا آماده کردم و در لیست زیر قرار دادم که میتوانید از انها استفاده کنید.

بعد از سالها تجربه ی برنامه نویسی و تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدم که بهترین زبان برنامه نویسی برای ساختن فروشگاه اینترنتی قطعا زبان PHP است و این زبان یک فریمورک ( چهار چوب ) در کنار خود ارائه میکند به نام لاراول ( Laravel ) که برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی کاملا اختصاصی بسیاری مناسب است.

همچنین برای پایگاه داده و ذخیره سازی اطلاعات شما باید کار با mysql را بلد باشید

برای ساختن اپلیکیشن موبایلی نیز شما باید زبان برنامه نویسی کاتلین ( Kotlin ) را یاد بگیرید.

شروع برنامه نویسی وب با زبان های زیر میباشد که به ترتیب باید یاد بگیرید :

  • html
  • css
  • javascript
  • php - laravel

و برنامه نویسی موبایل نیز نیاز به تخصص های زیر دارد :

  • Kotlin
  • Android studio
  • Jetpack compose

البته توجه فرمایید که برنامه نویسی موبایل با برنامه نویسی وب دو تخصص کاملا جدایی هستند و شما مجبور نیستید هر دو را یاد بگیرید اگر یکی را یاد گرفتید و فروشگاه خود را بالا آوردید میتوانید برای تخصص دومی از یک برنامه نویس دیگر استفاده کنید که آنرا هم میتوانید از طریق اینترنت و سایت های کاریابی مثل جابینجا پیدا کنید.

 

از کجا یاد بگیرم ؟

برای آموزش برنامه نویسی فروشگاه اینترنتی مثل دیجیکالا ، یک پروژه داشتم برای این پروژه نیاز شدید به تخصص هایی داشتم که هم بتوانم سایت فروشگاهی را بسازم هم اپلیکیشن موبایلی !

دنبال آموزش های متنوع رفتم چون من فقط برنامه نویسی وب با PHP بلد بودم و لاراول و کاتلین و ... را اصلا بلد نبودم

تا دوره ی آموزشی پیدا کردم که درونش همه ی موارد بالا را پوشش داده بود و سورس کد آماده ی دیجیکالا را هم درون خود گنجانده بود.

دوره توسط استاد سام نیکزاد برگزار شده و واقعا یکی از بی نظیرترین دوره های آموزشی وب فارسی است

 

تخصص هایی که توش یاد میده به شرح زیره :

  1. آموزش برنامه نویسی وب با Laravel
  2. آموزش ساخت فروشگاه مثل دیجیکالا با لاراول با تمام امکانات
  3. آموزش کار با دیتابیس
  4. آموزش ساخت وب سرویس یا API با لاراول
  5. آموزش برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل با کاتلین
  6. آموزش ساخت اپ مشابه دیجی کالا با کاتلین

 

این دوره را میتوانید از سایت avasam.ir پیدا کنید البته در گوگل سرچ کنید دوره ی آموزش ساخت دیجیکالا سایت آواسام هم برای شما میاره و میتونید در دوره شرکت کنید و از سورس کدش هم استفاده کنین

 

دوره ی آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجیکالا با لاراول

سورس کد آماده ی سایت و اپلیکیشن مشابه دیجیکالا

بسیاری از افراد به دنبال سورس کد آماده ی اپلیکیشن و سایت مشابه دیجیکالا میگردند و پیدا کردن آن در سطح وب نیز بسیار سخت است. خیلی از سورس ها با استفاده از سایت ساز های اماده مثل وردپرس یا ووکامرس هستند که اصلا برای پروژه های واقعی پیشنهاد نمیشوند. هرگز سمت چنین سورس ها و قالب هایی نروید چون هدر دادن وقت و پول شما میباشد.

سورس دیجی کالا بصورت کاملا اختصاصی با فریمورک لاراول ( laravel ) و اپلیکیشن مشابه دیجیکالا با زبان کاتلین ( Kotlin ) نوشته شده است که از قدرت ، امنیت و سرعت عالی برخوردار است.

من یک پروژه ی ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجیکالا داشتم و بعد از تحقیقات فراوان به سورس کد درج شده در دوره ی اموزش ساخت دیجیکالا سایت آواسام رسیدم و از سورس آن به همراه آموزش استفاده کردم

این سورس از آخرین ورژن لاراول و زبان عالی و جدید کاتلین استفاده میکنه

هیچ مشکلی نداشتم و به راحتی تونستم از سورس کد اماده ی درون این پروژه استفاده کنم و پروژه ی خودم را تحویل بدهم

به همین علت معرفیش میکنم که اگر شما هم نیاز به سورس فروشگاه اینترنتی مشابه دیجیکالا دارید حتما ازش استفاده کنید. 

 

لینک سورس کد دیجیکالا به همراه دوره ی آموزش پروژه محور برنامه نویسی سایت و اپلیکیشن دیجیکالا 

 

 

اگر سوالی یا مشکلی داشتید پیام بزارید پاسخ میدهم

lalekarimi7
lalekarimi7 برنامه نویس وب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋