امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اپل برنامه Patreon را تهدید کرد: از سیستم پرداخت ما استفاده کنید یا از اپ استور حذف شوید

اپل اپ Patreon را تهدید کرد: از سیستم پرداخت ما استفاده کنید یا از اپ استور حذف می‌شوید

سرویس Patreon به علت عدم انطباق با قوانین پرداخت درون برنامه‌ای اپل با خطر حذف از اپ استور مواجه شده است.

 اپل تهدید کرده است که اگر Patreon به غیرفعال‌کردن تراکنش‌ها در iOS یا استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص ثالث ادامه دهد، این اپلیکیشن را از اپ استور حذف خواهد کرد.

 به گزارش تک کرانچ، اپل از Patreon خواسته برای پرداخت اشتراک‌های کاربران از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپ استور استفاده کند و به فکر استفاده از سیستم‌های جایگزین نباشد. Patreon نیز از طریق انتشار پستی وبلاگی و ارسال ایمیل به کاربران، اعلام کرده است فرایندی ۱۶ ماهه برای انتقال به سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپل را آغاز کرده است که تا نوامبر ۲۰۲۵ تکمیل می‌شود.

 کاربران Patreon در دوراهی بزرگی گیر افتاده‌اند

اپل اپ Patreon را تهدید کرد: از سیستم پرداخت ما استفاده کنید یا از اپ استور حذف می‌شوید

 سرویس Patreon همچنین به کاربرانش اطلاع داده است که نوامبر امسال شیوه پرداخت صورت‌حساب اشتراک آن‌ها را تغییر خواهد داد. بر این اساس، کاربران Patreon می‌توانند تصمیم بگیرند می‌خواهند برای پوشش کارمزد اپل هزینه اشتراک خود را بالا ببرند یا می‌خواهند این هزینه را خودشان جذب کنند.

البته اگر کاربران Patreon بخواهند از زیر پرداخت کارمزد اپل شانه خالی کنند، دیگر نمی‌توانند روی پلتفرم iOS حق عضویت بفروشند. قوانین جدید اپل نوامبر امسال اجرایی خواهد شد. البته Patreon واضح به کاربرانش اعلام کرده است که از چنین تصمیمی راضی نیست و هیچ‌کدام از گزینه‌های ارائه‌شده از دیدگاه خود این شرکت نیز ایده‌آل نیستند.

نکته عجیب درمورد Patreon این است که برخی قابلیت‌های این سرویس از قوانین اپل مستثنی شده بودند. «جک کونته»، مدیرعامل Patreon، در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۱ گفت دلیل این مستثنی‌ شدن این است که کاربران برای کشف تولیدکنندگان و محتوا به این سرویس نمی‌آیند و کشف از طریق سایر کانال‌ها انجام می‌شوند. درحالی‌که Patreon ادعا می‌کند هیچ قرارداد خاصی با اپل برای مستثنی‌ شدن از پرداخت کارمزد اپ استور ندارد، این اپ توانسته طی چند سال گذشته بدون مشکل خاصی در اپ استور فعالیت کند.

اپل هم‌اکنون به توسعه‌دهندگان فعال در اپ استور اجازه می‌دهد یک لینک به سایر راهکارهای پرداخت در اپلیکیشن‌های خود بگنجانند، در عوض آن‌ها باید ۲۷ درصد کارمزد برای خریدهای خارج از اپ استور و ۱۲ درصد کارمزد برای تمدید خودکار اشتراک در سال دوم به این کمپانی پرداخت کنند. اپل پیشتر در دادگاه از کارمزد خودش حمایت کرده بود.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋