کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

نکات مهم در روزهای آخر بارداری

نکات مهم در روزهای آخر بارداری

موارد مهم در روزهای آخر بارداری

زنان از زمانی که متوجه بارداری خود می‌شن، باید رژیم غذایی خود رو رعایت  و در طول این دوره از غذاهای سالم استفاده کنن. بنابراین زنان در روز‌های آخر بارداری هم باید رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشن. بخشی از نکاتی که باید در روز‌های پایانی بارداری رعایت کنین، مربوط به نحوه خوابیدن و آمادگی قبل از زایمانه. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص نکات مهم در روز‌های پایانی بارداری صحبت کنیم.

نکات مهم در روزهای آخر بارداری

روزهای آخر بارداری

روزهای آخر بارداری چه کارهایی باید کنیم؟

شاید برای بسیاری از زنان باردار سوال پیش بیاد که چه نکاتی رو باید در روزهای آخر بارداری رعایت کنن. در این مقاله قصد داریم به این سوال خانوم‌های باردار پاسخ بدیم. قبل از اینکه شما عزیزان بخواید به رعایت این نکات بپردازیدن، اول باید نوع زایمان خود رو مشخص کنین؛ زیرا نکاتی که در روز‌های آخر حاملگی باید رعایت بشن، به نوع زایمان بستگی دارن. به عنوان مثال افرادی که قراره به صورت طبیعی زایمان کنن، باید در طول روز 3 الی 4 ساعت پیاده‌روی کنن؛ زیرا با انجام این کار سر جنین بالا و پایین و در نهایت دهانه رحم شل می‌شه و فرد به راحتی می‌تونه زایمان کنه. در مقابل زنانی که قصد دارن به صورت سزارین زایمان کنن، باید فعالیت فیزیکی خود رو به حداقل مقدار ممکن برسونن و در طول روز حدود 40 دقیقه پیاده‌روی کنن.

هر‌چه زنان فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشن، فشار روی دهانه رحم اون‌ها بیشتر می‌شه و در نهایت زایمان به صورت سزارین به سخت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شه. در کل خانوم‌هایی که باردارن نیاز به استراحت مطلق ندارن و در طول دوره بارداری می‌تونن به ایروبیک سبک و حرکات نرمشی بپردازن.

نکات مهم در روزهای آخر بارداری

ورزش کردن

ورزش کردن در روز‌های پایانی بارداری

خانوم‌های باردار برای زایمان راحت‌تر می‌تونن در روزهای آخر بارداری خود ورزش کنن. البته تمام خانوم‌های باردار در طول دوره حاملگی خود نمی‌تونن این کار رو انجام بدن. در این بخش قصد داریم به بررسی اینکه حرکات ورزشی برای چه کسانی ممنوعه، بپردازیم. خانوم‌هایی که به روز‌های پایانی بارداری خود نرسیدن، نمی‌تونن ورزش کنن؛ زیرا با انجام این کار احتمال اینکه خانوم‌های باردار زودتر از زمان تعیین شده زایمان کنن وجود داره. افرادی که در طول دوره بارداری خود، لکه بینی دارن نمی‌تونن ورزش کنن.

مراقبت از پوست در روزهای آخر بارداری

مراقبت از پوست یکی از نکاتیه که زنان در روزهای آخر بارداری خود باید رعایت کنن. یک الی دو هفته قبل از بارداری، بهتره که سینه‌های خود رو با روغن بادام تلخ یا روغن زیتون چرب کنین. با انجام این کار از زخم شدن سینه‌های خود در زمان شیردهی می‌تونین جلوگیری ‌کنین. برای اینکه بعد از شیردهی پوست سینه شما عزیزان زخم نشه و به خونریزی نیفته، بهتره که همیشه اون رو چرب نگه دارین.

سینه بند شیردهی

بهترین زمان برای خرید سینه بند شیردهی روزهای آخر بارداری هست. زنان باردار هر چه به روز زایمان نزدیک‌تر می‌شن، سایز سینه‌هاشون بیشتر می‌شه. با این حال بهتره که سینه بند خود رو دو الی سه سایز بزرگ‌تر از سایز سینه‌های خود بگیرین؛ زیرا بعد از زایمان سینه‌ها پر از شیر می‌شن. سینه‌بند شیردهی در جنس‌های مختلفی وجود داره که بهترین جنس اون نخیه.

تغذیه در روزهای آخر بارداری

نوع تغذیه در روزهای آخر بارداری از اهمیت زیادی برخورداره. خانوم‌های باردار هرچه به زایمان خود نزدیک‌تر می‌شن، باید غذاهای سبک‌تری بخورن و معده‌ خود رو زیاد پر نکنن. خانوم‌هایی که قصد دارن به صورت سزارین زایمان شن، بهتره که معدشون خالی باشه. مصرف موادی که طبع سرد دارن به خانوم‌های باردار توصیه می‌شه؛ زیرا این مواد احتمال زردی نوزاد رو به میزان قابل توجهی کاهش می‌دن.

نکات مهم در روزهای آخر بارداری

خانوم‌های باردار

رنگ مو در روز‌های آخر بارداری مجازه؟

پزشکان و متخصصان زنان و زایمان رنگ کردن مو رو در روزهای آخر بارداری توصیه نمی‌کنن. رنگ‌های معمولی در ترکیبات خود دارای آمونیاک هستن و این ماده برای زنان باردار ضرر داره. خانوم‌های بارداری که قصد رنگ کردن موهای خود رو دارن بهتره که از رنگ‌های طبیعی و رنگ‌های فاقد آمونیاک استفاده کنن. البته در طول دوره بارداری تنها یک‌بار خانوم‌های باردار می‌تونن این کار رو انجام بدن.

دوش گرفتن

زنان در روز‌های آخر بارداری خود بهتره که هر روز دوش بگیرن؛ زیرا انجام این کار باعث آمادگی بیشتر زنان برای زایمان می‌شه. زنانی که در هفته 37 الی 49 بارداری خود هستن، امکان استفاده از وان آب رو ندارن. اگر در حین استفاده از وان، کیسه آب پاره بشه، خانوم‌های باردار متوجه این موضوع نخواهند شد.

 

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋