کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

بهترین رژیم غذایی برای کاهش سریع چربی

بهترین رژیم لاغری برای کاهش سریع چربی‌ها

بهترین رژیم لاغری

کمتر کسی رو می‌بینیم که این روزا درگیر رژیم لاغری نباشه. همه یا دوست دارن بهترین رژیم لاغری رو داشته باشن یا در حال رژیم گرفتن هستند. سبک زندگی و تغذیه غیراستاندارد از جمله مواردیه که باعث شده تا افراد زیادی به مشکل چاقی و اضافه وزن دچار بشن. رژیم لاغری همیشه هم برای تناسب اندام نیست، خیلی وقت‌ها افراد برای اهمیت دادن به سلامتی خود سراغ رژیم‌های لاغری می‌رن تا اضافه وزن باعث بروز بیماری‌های متعدد براشون نشه. اما شکست در رژیم یکی از متداول‌ترین نتایجیه که فرد بعد از مدتی متوجهش می‌شه. دلیلش هم انتخاب یه رژیم اشتباهه. در ادامه بهترین رژیم لاغری رو بررسی می‌کنیم تا بتونید به کمکش راحت‌تر وزن‌تون رو کم کنید.

بهترین رژیم لاغری برای کاهش چربی بدن

در طی سال‌های اخیر، متخصصان تغذیه و رژیم درمانی، سعی داشتند تا انواع رژیم‌های مختلف غذایی رو برای افرادی که به دنبال لاغر شدن بودن ارائه بدن. هر کدوم از این رژیم‌ها هم مزایا و معایب خودشون رو داشتن. با این حال برخی از این رژیم‌ها تونستن به خوبی جوابگوی نیاز افراد متقاضی باشن. بهترین رژیم غذایی که در حال حاضر طرفداران زیادی داره و تونسته تأثیر زیادی روی حذف چربی‌ها بذاره، رژیم کتوژنیک هست. این رژیم بر پایه سوختن چربی بنا شده.

رژیم کتوژنیک و نکاتی که باید در موردش بدونید!

روند عادی بدن اینطوریه که انرژی خودش رو با سوختن قند به دست میاره. غذایی که به طور معمول هر روز استفاده می‌کنیم، قند زیادی رو توی خودش داره. به همین علته که این ماده همیشه در دسترس بدنه و سوخت و ساز رو باهاش انجام می‌ده. پس خیلی کم سراغ سوختن چربی‌ها می‌ره. اما برای رژیم لاغری شکم و چربی‌های بدن باید روند طور دیگه‌ای باشه.

بهترین رژیم چربی سوز باید طوری عمل کنه که چربی‌های بدن سوخته بشه و انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز ازش تأمین بشه. رژیم کتوژنیک همین کار رو می‌کنه. توی این رژیم مقدار بسیار کم و حتی صفر از کربوهیدرات و قند وجود داره. وقتی که بدن با کمبود این مواد مواجه بشه به صورت اتوماتیک می‌ره سراغ سوختن چربی‌ها. پس انرژی مورد نیازش رو از این طریق تأمین می‌کنه و مقدار زیادی از چربی‌های بدن مورد استفاده مفید قرار می‌گیرن.

رژیم کتوژنیک و یک تغذیه چرب

تغذیه رژیم کتو چطوریه؟

حالا سؤالی که پیش میاد اینه که بهترین رژیم لاغری یا همون کتوژنیک که چربی‌ها رو می‌سوزونه چه سبک تغذیه‌ای داره؟ توی این رژیم باید مواد غذایی رو طوری انتخاب کنید که بین 5 تا 15 درصد کربوهیدرات داشته باشه. حدود 10 تا 20 درصد هم شامل پروتئین می‌شه و چربی هم حدود 75 درصد توی این رژیم گنجانده می‌شه. توی این رژیم خیلی از میوه‌ها حذف می‌شن و سبزی‌های خاصی رو می‌تونید مصرف کنید.

مثلاً صبحونه رو با خامه و پنیر شروع می‌کنید. می‌تونید مغزیجاتی مثل گردو، پسته، بادام و... رو به عنوان یه ماده سیر کننده کنارشون داشته باشید. تخم مرغ هم انتخاب خوبی برای صبحانه محسوب می‌شه. ناهارتون رو می‌تونید با ماهی‌های چرب، گوشت‌ها، روغن زیتون و آووکادو در نظر بگیرید. کباب گوشت قرمز و چربی حیوانی هم یه انتخاب عالی و خوشمزه است. شام رو هم هویج، اسفناج، کلم بروکلی و گوشت و مغزیجات و سالاد گوجه، هویج و کاهو یا یه سالاد سزار بسیار کم نان هم می‌تونه مناسب باشه. میان وعده هاتون رو هم باید از میوه‌های کم کربوهیدرات مثل توت‌ها انتخاب کنید یا یه دونه آووکادو رو در برنامه‌تون داشته باشید. خوردن چای، قهوه بدون شکر هم انتخاب خوبیه.

بهترین رژیم چربی سوز

کاهش وزن با رژیم چربی سوزی

حالا که با بهترین رژیم لاغری کتو آشنا شدین، بهتره بدونید که اگر این رژیم رو به خوبی رعایت کنید، می‌تونید هفته‌ای حتی بالای 2 کیلوگرم وزن خودتون رو کاهش بدین. از طرفی وزنی که کم می‌شه کاملاً توی کاهش چربی‌های بدن دیده می‌شه. یه نکته‌ای که مهمه و باید در مورد بهترین رژیم چربی سوز بدونید، اینه که احتمالاً یکی دو روز اول کمی کسل می‌شین. در این دو روز بدن وارد یه شوک شده و بعدش که وارد چربی سوزی می‌شه، انرژی‌تون خیلی بیشتر از قبل می‌شه و احساس نشاط و شادابی فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

 البته برای استفاده از بهترین رژیم لاغری چربی سوز، بهتره حتماً سراغ یه پزشک یا متخصص تغذیه خوب برین که مواد مغذی مورد نیاز بدن در این رژیم تأمین بشه. بدین صورت نگرانی از بابت آسیب رژیم لاغری به پوست، مو و سلامت عمومی‌تون نیستید. از طرفی رژیم به گونه‌ای براتون تنظیم می‌شه که در طول روز احساس کم انرژی و گرسنگی نخواهید داشت.

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋