کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شرایط پرواز برای خانم های باردار چگونه است؟

شرایط پرواز برای زنان باردار چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید، خانم‌های باردار با شرایط بسیار ویژه‌ای مواجه هستند و باید به طور حتم زیر نظر پزشک زنان قرار بگیرند. آنها نباید بدون مشاوره و اجازه پزشک، فعالیت‌های غیرمعمولی را انجام دهند. بسیاری از بانوان باردار سوال دارند که آیا می‌توانند در طول دوران بارداری خود سفر هوایی داشته باشند؟ همچنین، سفر با هواپیما در دوران بارداری چه مشکلاتی برای خانم باردار و جنین به همراه دارد؟ در این مقاله، به بررسی سفرهای هوایی در ماه‌های مختلف بارداری و میزان ریسک مربوطه خواهیم پرداخت.

 

آیا می‌توان در طول دوران بارداری با هواپیما سفر کرد؟

آیا زنان باردار می‌توانند در تور شرکت کنند و با هواپیما پرواز داشته باشند؟ این یک سؤال رایج است که بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند در کل شرایط سفر با هواپیما برای زنان باردار ممکن نیست. در حالت کلی، زنان باردار در بازه زمانی خاصی می‌توانند با هواپیما سفر کنند و سفر برای آن ها بلامانع است. برای بارداری‌های اولیه، امکان پرواز در کمتر از دو ساعت پس از آغاز بارداری تا هفته ۳۲ ام وجود دارد.

بهتر است برای مادرانی که دوقلو یا چندقلو دارند، نظر پزشک را جویا شوند، زیرا شرایط آنها کمی متفاوت است. به طور کلی، بهترین بازه زمانی برای پرواز از آغاز بارداری تا هفته ۲۸ ام است و پس از هفته ۳۲ ام بهتر است پرواز انجام نشود، زیرا پس از این بازه امکان نشستن برای مدت طولانی برای زنان باردار دشوار است.

 

نکات مهم سفر با هواپیما در بارداری

با رعایت تمامی اصول، قبل از سفر هوایی برای بانوان باردار می‌توان نکاتی مهم را در نظر گرفت تا آن‌ها را در طول سفر احساس راحتی و آرامش کنند. این نکات به مادر باردار کمک می‌کنند تا در طول سفر خود استرس نداشته و با آرامش بیشتر مسیر هوایی را طی کنند. در ادامه، چند شرایط مهم برای پرواز بانوان باردار را ذکر خواهیم کرد:

 

شرایط پرواز برای زنان باردار چگونه است؟

نکات مهم سفر با هواپیما در بارداری

 

مشاوره با پزشک

بهترین روش قبل از سفر هوایی برای بانوان باردار، مشاوره با پزشک خود است. قبل از تصمیم‌گیری برای سفر، باید با پزشک متخصص خود در مورد تاریخ و مدت زمان پرواز مشورت کنید. پزشک می‌تواند با بررسی وضعیت شما و سلامتی‌تان، شرایط سفر هوایی را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، از سفر شما منع کند.

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی همچنین ممکن است در هنگام صدور بلیط یا ورود به هواپیما، از مسافران باردار تاییده‌ای از دکتر بخواهند. در نتیجه، بهتر است که یک نسخه از سوابق پزشکی و سونوگرافی خود را به همراه داشته و آنها را در صورت لزوم به همراه خود داشته باشید. این اطلاعات به شرکت هواپیمایی کمک می‌کند تا وضعیت سلامتی شما را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که سفر هوایی برای شما امن است.

لازم به ذکر است که هر شرکت هواپیمایی ممکن است قوانین و مقررات متفاوتی در مورد سفر بارداران داشته باشد. بنابراین، پیش از سفر، با شرکت هواپیمایی مورد نظر خود تماس بگیرید و قوانین آنها را درباره سفر بارداری بپرسید.

 

پوشیدن جوراب ضخیم

برای کاهش مشکلات پا در زنان باردار، به خصوص درد در ناحیه پا و کف پا، پوشیدن جورابی ضخیم و محکم توصیه می‌شود. این مشکل می‌تواند در طول سفر هوایی برای مادران باردار آزاردهنده باشد. با پوشیدن جوراب‌هایی که ضخامت و استحکام مناسبی دارند، می‌توان از بروز این نوع درد جلوگیری کرد. نشستن طولانی مدت در هواپیما می‌تواند جریان خون در پاها را متوقف کرده و در نتیجه منجر به ایجاد درد شود.

استفاده از جوراب‌های مخصوص بارداری که برای این هدف طراحی شده‌اند، می‌تواند این نوع درد را کاهش داده و شرایط را برای مادران باردار در طول پرواز بهبود بخشد. این جوراب‌ها از طریق ایجاد فشار مناسب و حمایت از پاها به کاهش درد و راحتی بیشتر کمک می‌کنند. بنابراین، پوشیدن جوراب‌های مخصوص بارداری می‌تواند یک راه کار موثر در کاهش مشکلات پا در طول سفر هوایی بارداران باشد.

 

مصرف آب و مایعات کافی در طول سفر

 

شرایط پرواز برای زنان باردار چگونه است؟

مصرف آب و مایعات کافی در طول سفر

 

در سفر با هواپیما، به دلیل فاصله گرفتن از سطح زمین، میزان رطوبت فضا کاهش می‌یابد و این ممکن است برای زنان باردار مشکلاتی ایجاد کند. به همین دلیل، مصرف به اندازه کافی آب و مایعات در طول سفر بسیار حائز اهمیت است. نوشیدن مداوم آب و سایر نوشیدنی‌ها در طول سفر باعث جلوگیری از کم آبی بدن می‌شود. کم آبی بدن برای زنان باردار می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند تهوع، خستگی بیش از حد، گرفتگی عضلات پا و یبوست شود.

همچنین، بهتر است سفر را با معده خالی آغاز نکنید. این اقدام می‌تواند از وقوع تهوع و کاهش سطح قند خون جلوگیری کند. در طول پرواز، می‌توانید از مهماندار نوشیدنی‌های شیرین و یا آب نبات زنجبیلی درخواست کنید تا سطح قند خون در حد مناسبی حفظ شود.

بنابراین، مصرف آب و مایعات کافی در طول سفر هوایی برای زنان باردار بسیار مهم است. همچنین، مراقبت از تغذیه صحیح و استفاده از منابع مناسب مایعات نیز در این مسیر بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

 

انتخاب صندلی

برای انتخاب صندلی هواپیما، بهتر است یک صندلی در نزدیکی راهرو میانی انتخاب کنید. این امر به شما اجازه می‌دهد در طول پرواز به سرویس‌های بهداشتی دسترسی داشته باشید و همچنین بتوانید از آنجا بلند شده و پاهایتان را کشش دهید و کمی استراحت کنید.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی این نیاز را برای مسافران باردار در نظر می‌گیرند و صندلی‌های مناسبی را برای آنها اختصاص می‌دهند. با این حال، قبل از رزرو بلیط، بهتر است خودتان این موضوع را به آژانس مسافرتی خود اطلاع دهید تا صندلی مناسب برایتان رزرو شود.

 

موارد منع سفر با هواپیما در دوران بارداری

 

شرایط پرواز برای زنان باردار چگونه است؟

  موارد منع سفر با هواپیما در دوران بارداری

 

گاهی اوقات، دکتر زنان شما ممکن است به شما اجازه سفر با هواپیما را ندهد و سفر شما را ممنوع اعلام کند. این ممنوعیت ممکن است به دلیل برخی از موارد زیر باشد:

1. پره اکلامپسی: این یک وضعیت جدی در بارداری است که با افزایش فشار خون، سردرد شدید، مشکلات بینایی و مشکلات کلیوی همراه است. در این حالت، سفر با هواپیما ممکن است خطرناک باشد.

2. انقباضات زودرس: در برخی موارد، زنان باردار ممکن است به انقباضات زودرس یا غیرطبیعی مبتلا شوند. این ممکن است باعث شود دکتر زنان اجازه سفر با هواپیما را ندهد.

3. نارسایی دهانه رحم: در برخی موارد، دهانه رحم زنان باردار ممکن است ضعیف یا نارسایی داشته باشد. در این شرایط، سفر با هواپیما ممکن است خطرناک باشد و توصیه نشود.

4. بارداری های دوقلویی و چندقلویی: بارداری های دوقلویی یا چندقلویی میزان ریسک و مشکلات مرتبط با آنها را افزایش می‌دهد. در این حالت، دکتر ممکن است سفر با هواپیما را توصیه نکند.

5. محدودیت رشد داخل رحمی: در برخی موارد، رشد جنین در داخل رحم ممکن است محدود شده و این موضوع ممکن است سفر با هواپیما را غیرمجاز کند.

6. بارداری خارج رحمی: در صورت بارداری خارج از رحم، سفر با هواپیما به دلیل خطر احتمالی خطرناک است و توصیه نمی‌شود.

7. وجود جفت سرراهی: در برخی موارد، وجود جفت سرراهی در بارداری می‌تواند مشکلات خطرناکی را ایجاد کند و سفر با هواپیما توصیه نمی‌شود.

8. سابقه داشتن لخته خون: در صورتی که زنان باردار سابقه داشتن لخته خون داشته باشند، سفر با هواپیما ممکن است خطرناک باشد و توصیه نشود.

9. سابقه سقط جنین در بارداری‌های قبلی: در صورتی که زنان باردار سابقه سقط جنین در بارداری‌های قبلی داشته باشند، دکتر ممکن است سفر با هواپیما را ممنوع کند.

 

کلام آخر

اگرچه گفته شد که سفر با هواپیما در دوران بارداری معمولاً بی‌خطر است، اما باید نکات لازم را رعایت کرده و به هشدارها و نشانه‌ها توجه کنید. سفر هوایی طولانی مدت ممکن است با عوارضی همچون تورم پاها، تهوع و یبوست همراه باشد و برای کاهش این عوارض، رعایت نکات تغذیه‌ای، مصرف آب کافی و استفاده از لوازم مناسب مانند جوراب‌های واریس، بسیار مهم است. بنابراین، بهتر است علاوه بر هماهنگی با پزشک خود، قبل از سفر هوایی، تمامی هماهنگی‌های لازم را با آژانس گردشگری که از آن تور خریداری میکنید و کادر پرواز خود انجام دهید تا با آرامش و اطمینان به مقصد خود برسید.

اگر قصد سفر در طول دوره بارداری را دارید، شرکت آرزوی سفر پارسیان با هدف حمایت از صنعت گردشگری و تسهیل سفر شهروندان ایرانی، تورهای اقساطی را ارائه می‌دهد. این خدمات به راحتی با ارائه چک به مشتریان قابل دسترسی است.

شما  می‌توانید تورهای خارجی نظیر تور روسیه ، ترکیه ، تایلند  و ... را در وب‌سایت آرزوی سفر رزرو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط خرید تورهای قسطی، با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید و از طریق شماره تماس 02145128 با آنها در ارتباط باشید.

 

 

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋