کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

چگونه از بخیه های خود بعد از اپیزیوتومی مراقبت کنیم؟

چگونه از بخیه‌های خود بعد از اپیزیوتومی مراقبت کنیم؟

اپیزیوتومی یک برش جراحی است که در ناحیه بین واژن و مقعد ایجاد می‌شود تا دهانه واژن برای زایمان باز شود. اگر بتوانید به درستی از زخم مراقبت کنید بخیه‌های اپیزیوتومی نباید مشکل زیادی ایجاد کنند. اگر از اپیزیوتومی بخیه زده‌اید مطمئن شوید که به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید و دستورالعمل‌های او را دقیقاً دنبال کنید. شایع‌ترین دلایل اپیزیوتومی عبارتند از:

شانه کودک شما پشت استخوان لگن شما گیر کرده است (دیستوشی‌شانه)

کودک شما در طول زایمان شما الگوی ضربان قلب غیر طبیعی دارد

شما نیاز به زایمان طبیعی (با استفاده از فورسپس یا وکیوم) دارید

چگونه بخیه‌های اپیزیوتومی را تسریع دهیم؟

  • بهداشت را رعایت کنید:

تمیز ماندن و مراقبت از بخیه‌ها پس از زایمان بسیار مهم است. بهداشت خوب به جلوگیری از عفونت منطقه کمک می‌کند. همچنین شستن دست‌ها قبل و بعد از استفاده از توالت ضروری است. باکتری‌های روی دستان شما به راحتی می‌توانند عوارض پس از زایمان ایجاد کنند. پزشک شما همچنین ممکن است یک بطری ضد عفونی‌کننده به شما ارائه دهد که می‌تواند به تمیز نگه داشتن ناحیه پرینه کمک کند.

  • استراحت داشته باشید:

استراحت برای بهبودی شما بسیار مهم است. استراحت راه خوبی برای بهبودی پس از زایمان و التیام زخم است. هنگام بهبودی از انجام کار‌های سنگین خودداری کنید. در حد نیاز از اقوام و دوستان خود کمک بخواهید.

  • از کمپرس یخ استفاده کنید:

گذاشتن یخ روی بخیه‌ها می‌تواند با کاهش التهاب به بهبود سریع‌تر زخم کمک کند. می‌توانید بسته‌های یخی تهیه کنید که می‌توانید درست مانند پد‌ها بپوشید. این کیسه‌های یخ باید حدود 10 تا 20 دقیقه استفاده شوند تا درد ناشی از بخیه‌ها پس از تولد کاهش یابد. این کیسه‌های یخ یکبار مصرف هستند و برای جلوگیری از آلودگی ناحیه بریده شده باید فقط یک بار استفاده شوند.

  • بخیه‌ها را در معرض هوای تازه قرار دهید:

قرار دادن بخیه‌ها در معرض هوای تازه می‌تواند به روند بهبودی کمک کند. دراز کشیدن روی تخت بدون لباس زیر به مدت 10 دقیقه یک یا دو بار در روز ممکن است مفید باشد.

  • از رابطه جنسی خودداری کنید:

داشتن رابطه جنسی بلافاصله پس از زایمان می‌تواند دردناک باشد. همچنین می‌تواند روند بازیابی را پیچیده کند. بهتر است صبر کنید تا زخم شما به طور کامل بهبود یابد و بخیه‌های شما خارج شود.

منبع:

flo.health

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋