kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مراقبت بعد از بوتاکس چگونه است؟

بوتاکس یک داروی تزریقی است که به طور موقت ماهیچه ها را فلج می کند. سم آنوبوتولینوم A یک نوروتوکسین است که توسط باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود.
در غلظت های بالا، سم باعث مسمومیت یا بوتولیسم می شود. بوتولیسم شکل شدید فلج عضلانی است که می تواند در اثر مواد غذایی آلوده ایجاد شود.
تزریق بوتاکس بی خطر در نظر گرفته می شود. در این تزریق از مقدار رقیق شده سم برای جلوگیری از انقباض عضلانی استفاده می شود که به صاف و شل شدن چین و چروک کمک می کند.اما خیلی از افراد پس از تزریق بوتاکس مراقبت بعد از بوتاکس را رعایت نمی کننئ و نتیجه نمی گیرن


اکثر مردم از بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت استفاده می کنند. همچنین برای درمان شرایط زیر تحت نظر پزشک استفاده می شود، مانند:
- میگرن مزمن
- هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد)
مثانه نوروژنیک یا بیش فعال
- آمبلیوپی
دیستونی دهانه رحم (اسپاسم دهانه رحم)
از نظر فنی، اصطلاح "بوتاکس" نام تجاری یک دارو است. انواع دیگری از تزریق سم بوتولینوم با نام های تجاری مختلف مانند Dysport، Xeomin و Neuronox وجود دارد.
مراقبت های بعد از این داروها مشابه است. دکتر کوثر هدایت در این مقاله قصد دارد دستورالعمل مراقبت پس از تزریق بوتاکس را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید نتیجه بهتری از تزریق بوتاکس خود بگیرید.
دستورالعمل مراقبت های بعدی بوتاکس چیست؟
هدف از مراقبت های بعدی بوتاکس بهبود نتایج مطلوب و کاهش عوارض جانبی درمانی است. همچنین می تواند خطر کبودی و سرایت به نواحی دیگر و پتوز یا افتادگی پلک را به حداقل برساند.
به طور کلی، روزی که بوتاکس می کنید، بهتر است


- بعد از یک ساعت صورت خود را به آرامی ورزش دهید، مثلا بخندید، اخم کنید و ابروها را بالا ببرید.
تا چهار ساعت به ناحیه تزریق شده دست نزنید، مالش ندهید یا فشار فیزیکی وارد نکنید.در زیر می توانید بهترین اقدامات مربوط به مراقبت های پس از بوتاکس را دنبال کنید.

 به فعالیت های عادی خود بازگردید.
تزریق بوتاکس نیازی به زمان نقاهت ندارد. بنابراین مجبور نیستید محل کار یا تحصیل خود را ترک کنید. بلافاصله پس از تزریق می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.
اگر ورزشکار هستید، 24 ساعت صبر کنید و سپس ورزش را شروع کنید.

 

اگر ورزش جزئی از برنامه روزانه شماست، حداقل 24 ساعت به ورزش اختصاص دهید. ممکن است پزشک به شما پیشنهاد دهد که چند روز صبر کنید.
فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون می شود. این به طور بالقوه می تواند سم را به نواحی ناخواسته منتقل کند و اثربخشی آن را در محل تزریق کاهش دهد. همچنین خطر کبودی را افزایش می دهد.
ورزش همچنین ماهیچه های شما را منقبض می کند که می تواند اثرات سم را کاهش دهد.


با این حال، انجام تمرینات صورت مانند موارد زیر بی خطر است:
- اخم
- خنده
- ابروها را بالا ببرید

این حرکات می تواند به نشان دادن اثرات بوتاکس زودتر کمک کند.


تا 24 ساعت آرایش نکنید.
اگر به صورت خود بوتاکس تزریق کرده اید، تا 24 ساعت آرایش نکنید. با استفاده از آرایش، پوست مالیده می شود و به طور بالقوه با سموم پراکنده می شود.
4 ساعت اول پس از مصرف بوتاکس روی صندلی خود بنشینید یا اگر در حال ورزش با سر کاملا عمود بر گردن خود هستید، خم شدن یا دراز کشیدن می تواند سم را پخش کند و باعث کبودی شود.

 از پزشک خود در مورد داروها سوال کنید
برخی از داروها می توانند با بوتاکس تداخل داشته باشند، مانند برخی آنتی بیوتیک ها، یا احتمال کبودی را افزایش دهند، مانند آسپرین و رقیق کننده های خون.
مطمئن شوید که به دارو حساسیت ندارید و در صورت اطمینان از بدن و با مشورت پزشک، دوباره مصرف آن را شروع کنید.اقدامات احتیاطی پس از تزریق بوتاکس در زیر ذکر شده است:
تزریق بوتاکس پس از تزریق نیز شامل برخی اقدامات احتیاطی است. مواردی که در روز تزریق باید به خاطر بسپارید:
الکل ننوشید
قبل از تزریق بوتاکس، از شما خواسته می شود تا 24 ساعت از نوشیدن الکل خودداری کنید. الکل خطر کبودی را افزایش می دهد. این موضوع برای 24 ساعت پس از جراحی نیز صادق است.
به صورتت دست نزن
برای جلوگیری از انتشار سم بوتاکس به نواحی دیگر، حداقل تا 4 ساعت صورت خود را لمس نکنید. برخی از پزشکان توصیه می کنند تا 3 روز برای ماساژ صورت و حرکت شدید صبر کنید.
اگر بوتاکس را در جای دیگری از بدن خود تزریق می کنید، باید از لمس آن نواحی نیز خودداری کنید.
این شامل ماساژ حرفه ای در نواحی تحت درمان است. بهتر است ماساژ بعدی خود را چند روز به تعویق بیندازید.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋