دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو

دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو

دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو، زیبایی riyahi.doctor

بهترین سن تزریق بوتاکس بین ۲۵ تا ۵۰ سال

بوتاکس، مشهورترین درمان تزریقی در سراسر جهان محسوب می شود. با این حال بسیاری از افراد همچنان اطلاع ندارند بهترین سن تزریق بوتاکس چه موقع است. زمان تزریق بوتاکس برای هر شخص متفاوت خواهد بود؛ این درمان می تواند برای هر کسی با هر سنی که قصد دارد با تغییرات پیری صورت خود مقابله کند، مفید واقع شود.

بهترین سن تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

افراد در تمامی رده های سنی عموماً بین ۲۵ تا ۵۰ سال می توانند تحت درمان بوتاکس قرار گیرند. تزریق بوتاکس می تواند در هر سنی، ظاهر چین و چروک ها را کاهش دهد و حتی از تشکیل آنها در وهله اول پیشگیری کند.

زمانی که بوتاکس برای اولین بار ساخته شد، بیشتر افراد ۴۰ و ۵۰ ساله از آن استفاده می کردند. اما امروزه متوجه شده ایم که این روش می تواند برای طیف گسترده تری از افراد از جمله جوانان مفید باشد.

چرا ۳۰ سالگی می تواند بهترین سن تزریق بوتاکس باشد؟

فرایند طبیعی پیری در بیشتر افراد از ۳۰ سالگی آغاز می شود (و پیشرفت می کند). تولید کلاژن و گاهی الاستین بدن اکثر افراد در اواسط دهه ۲۰ زندگی آنها کاهش می یابد. این کاهش تولید، تا چند سال قابل توجه نخواهد بود اما همچنان ادامه دارد. بدون کلاژن و الاستین، پوست فاقد ساختارهای حمایتی قوی لازم برای حفظ ظاهری جوان و سفت است و انعطاف پذیری کمتری پیدا می کند، به این معنی که راحت تر جمع و خم شده و باعث ایجاد خط می شود.

اکثر افراد اولین خطوط چروک دائمی خود (به خصوص در نقاط خاصی در اطراف پیشانی و چشم) را در سن ۳۰ سالگی مشاهده می کنند. که در این سن بهترین سن تزریق بوتاکس می باشد زیرا با انجام درمان قبل از ظاهر شدن این خطوط، می توانید اثرات روند پیری را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که این روند برای هر فرد متفاوت است و بسیار به ژنتیک بستگی دارد، در نتیجه ممکن است شخصی زودتر یا دیرتر از ۳۰ سالگی نیاز به تزریق داشته باشد. سبک زندگی نیز بر روند پیری اثر می گذارد؛ صرف زمان زیاد زیر آفتاب بدون کرم ضدآفتاب، مصرف زیاد الکل و به خصوص سیگار کشیدن می تواند پوست را به سرعت پیر کند.

تاثیر تزریق بوتاکس برای درمان خطوط ایجاد شده صورت

تمام این صحبت ها در مورد جلوگیری از خط و چین و چروک ممکن است برای افرادی دیگر در حال حاضر آنها را دارند، دلسرد کننده باشد اما جای نگرانی نیست؛ حتی اگر در دهه ۴۰ و ۵۰ زندگی خود باشید هم این درمان می تواند برایتان مفید واقع شود. در حقیقت، برخی افراد حتی به دنبال درمان در دهه ۶۰ زندگی خود هستند، هرچند نتایج در آن مقطع چندان عمیق نیست.

در هر سنی که باشید، با توقف حرکت مداوم عضلات، به پوست خود اجازه می دهید تا آرام و صاف شود. این کار ظاهر هر چین و چروک، حتی عمیق ترین آنها را بهبود می بخشد. بنابراین، بزرگسالان در تمامی رده های سنی می توانند با تزریق بوتاکس به بهبود چروک های خود کمک کنند. نتیجه درمان این است که شما همیشه جوان تر از آنچه هستید به نظر خواهید رسید. همچنین فرآیند تزریق بوتاکس بدن شما را تحریک می کند تا در واکنش به آن کلاژن بیشتری تولید کند که این امر نیز یک اثر جوان کننده کلی به وجود می آورد.

دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو
دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو، زیبایی riyahi.doctor

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋