jroya34

jroya34

توسط ۱ نفر دنبال می شود

نحوه عملکرد مینی چیلر هوا خنک و ویژگی های آن

4 ویژگی مینی چیلر که باید بدانید.

 

برای داشتن تهویه مطبوع در هر ساختمانی گزینه های مختلفی با امکانات و قیمت های متنوع پیش روی خریداران قرار می گیرد. یک سیستم تهویه مطبوع باید بتواند دما، رطوبت و گردش هوا را تنظیم کند. در این بین چیلرها یکی از گزینه هایی هستند که هم می توان به عنوان وسیله گرمایشی و هم به عنوان وسیله سرمایشی در نظر گرفت. کار چیلر بر اساس تغییر فاز مبرد است. به این ترتیب عملکرد چیلر در طی فرآیندهای گرمایش و سرمایش بر روی مبردی که در چرخه داخل اجزای چیلر در حال انجام است انجام خواهد شد. در اینجا برخی از ویژگی های چیلر با تمرکز بر چیلرهای خانگی آورده شده است.

ویژگی های چیلرهای خانگی یا مینی چیلرها که آنها را برای مصارف خانگی مناسب می کند!

چیلرها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع آنها برای مکان ها و تاسیسات مختلفی از جمله ساختمان های عظیم، برج ها، تاسیسات کوچک یا متوسط، کارخانه ها و کارگاه ها و موارد دیگر مناسب می باشند. در بین انواع چیلرها، برخی برای مصارف خانگی ساخته می شوند و مناسب منازل و ویلا هستند و ابعاد کوچکتر و ساخت ساده تری دارند. به این چیلرها مینی چیلر یا خانگی می گویند. ویژگی های خانگی چیلرهای خانگی عبارتند از:



1. اشغال فضای کم:


ساخت چیلرهای خانگی مانند چیلرهای هوا خنک است. چیلرهای هوای خنک مستقل تر از چیلرهای آب سرد هستند و بنابراین فضای کمتری را اشغال می کنند. دلیل اشغال فضای کمتر نسبت به چیلرهای آب سرد این است که چیلر هوای خنک از هوای محیط و گردش آن برای خنک کردن کندانسور خود استفاده می کند و نیازی به برج خنک کننده آبی برای خنک سازی یا اضافه شدن دستگاه اضافی به سازمان ندارد. بنابراین همه چیز داخل خود چیلر و همچنین چیلر خانگی خنک است. این یکی از دلایلی است که می توان چیلرهای خانگی را در محیط های خانگی محبوب دانست.

تا اینجا متوجه شدیم که یکی از مزیت های اصلی چیلرهای خانگی این است که فضای کمی را اشغال می کنند. به این ترتیب محیط های محدود به فضا می توانند به راحتی از مزیت چیلر بهره ببرند. همچنین، اگرچه عوامل محیطی می تواند تا حدودی بر عمر دستگاه تأثیر بگذارد، چیلرهای خانگی را می توان در فضای باز نیز نصب کرد.



2. سادگی ساختمان چیلر:

 



یکی دیگر از مزایای در واقع ویژگی های چیلرهای خانگی سازگار با محیط خانه، سادگی ساخت چیلر و نیاز به نگهداری دقیق و دقیق است. این امر به خودی خود نیاز به هزینه های تعمیر، نصب و نگهداری را کاهش می دهد. استقلال نسبی چیلرهای خانگی که به سادگی به سیستم باز می گردند نیز باعث صرفه جویی در وقت و هزینه اضافی می شود. بنابراین می توان مطمئن بود که چیلرهای خانگی گزینه ای اقتصادی هستند.



3. کنترل مستقل دما

 


قابلیت کنترل هر قسمت از خانه به صورت جداگانه: با نصب فن کویل های متعدد می توان دمای هر قسمت از خانه یا آپارتمان را مطابق با خواسته افراد تنظیم کرد. به این ترتیب کل خانه یا ساختمان نیازی به داشتن دمای یکسانی ندارد.

 

4. مینی چیلر سرمایشی و گرمایشی

 


قابل استفاده در تمام فصول: مینی چیلرها می توانند هم در فصول سرد به عنوان یک وسیله گرمایشی و هم در فصول گرم به عنوان یک وسیله خنک کننده عمل کنند. برای این کار نیازی به نصب سیستم اضافی روی سازمان ندارید. این ویژگی در ادامه با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 


قابلیت چیلرهای خانگی برای استفاده در فصول سرد و گرم

 



چیلرهای خانگی برخلاف نامشان می توانند در روزهای سرد سال کار کنند. به این ترتیب چیلر به جریان آب گرم متصل شده و وظیفه تامین گرمای ساختمان را بر عهده دارد. سپس آب گرم ورودی وارد قسمت چیلر و فن کویل شده و از آنجا به قسمت های مختلف خانه هدایت می شود. در این حالت فقط فن کویل های چیلر کار می کنند و بقیه اجزا از چرخه خارج می شوند.

وقتی از چیلرهای معمولی در ساختمان استفاده می شود، چیلرها به دیگ ها یا بویلرهای داخل موتورخانه متصل می شوند تا منبع حرارت چیلر باشند. اما هنگام استفاده از چیلرهای خانگی، هدف استفاده آسان و بدون دردسر و بدون دردسر اضافی از سیستم است. به همین دلیل نیازی به دیگ و موتورخانه نیست. همان پکیجی که برای گرمایش خانه کار می کند را می توان به مینی چیلر متصل کرد تا منبع حرارت آن باشد.

این باعث صرفه جویی در هزینه خرید، نصب و نگهداری یک سیستم گرمایشی دیگر می شود. علاوه بر این قابلیت کنترل دما در این شکل استفاده از مینی چیلر وجود دارد.

چیلر خانگی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

چیلر از اجزای مختلفی ساخته شده و یک دستگاه کامپوزیت است. قطعاتی مانند شیر انبساط، اواپراتور و کندانسور در همه چیلرها موجود است. اما اجزای دیگری مانند کمپرسور، جاذب، پمپ و ژنراتور به صورت اختیاری در چیلرها وجود دارند و چیلرها را از یکدیگر متمایز می کنند. اجزای یک چیلر خانگی علاوه بر اجزای ثابت، کمپرسور است. به این ترتیب می توان اجزای یک چیلر خانگی را به صورت زیر معرفی کرد:

اواپراتور: اواپراتور را می توان اولین قسمت از سیکل داخل چیلر در نظر گرفت زیرا آب گرم ابتدا از طریق شیر ورودی وارد این قسمت می شود. آب در نهایت به فاز گاز در اواپراتور می رسد.
کمپرسور: خود کمپرسور انواع مختلفی دارد و این تنوع در نوع چیلر تفاوت ایجاد می کند. چیلرهای خانگی معمولاً از کمپرسورهای پیچی یا پیچی و کمپرسورهای اسکرول یا اسکرو استفاده می کنند. این به این دلیل است که نگهداری این نوع کمپرسورها راحت تر بوده و نیاز به تلاش و تعمیر کمتری دارند. این نیز یک نکته مثبت برای محیط های خانه است. همچنین کمپرسورهای اسکرو و اسکرول آلودگی صوتی کمتری تولید می کنند و این یک ضرورت برای محیط خانه است.

منبع: https://www.toptahvieh.com/product-category/chiller/mini-chiller/

jroya34
jroya34

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
tara65258
این مینی چیلرها رو میشه برای کارگاه های صنعتی هم استفاده کرد؟
jroya34
بله این دستگاه ها کاربرد صنعتی هم دارند.
seogoodgirl1
برای اعزام تعمیرکار مینی چیلر به منزل با مجموعه ایمن سروی صداقت تماس بگیرید.

https://imenservicesedaghat.com/post/109/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋