tierpunchino

tierpunchino

چیلر بخرم یا مینی چیلر؟!

برای خودم هم سوال بود که چرا باید هم چیلر داشته باشیم و هم مینی چیلر و برای یک پروژه به عنوان سازنده کدام را باید استفاده کرد و از همین رو تحقیقاتی در زمینه چیلر و مینی چیلر انجام دادم و با متخصصین این حوزه صحبت کردم تا در نهایت جواب خودم رو پیدا کردم که در این مقاله قصد دارم تا تمام این پاسخ ها درباره تفاوت چیلر و مینی چیلر را با شما در میان بگذارم.

قبل از اینکه به بررسی تفاوت مینی چیلر و چیلر بپردازم بهتر است تا کمی درباره آن ها اطلاعات بدست بیاورم.

چیلر یکی از پرطرفدارترین سیستم های تهویه مطبوع

چیلر یکی از دستگاه های تهویه مطبوع است که یک فرآیند جذاب برای ایجاد برودت دارد و با استفاده از یک مایع مبرد میتواند گرمای هوای عبوری از بین کویل یا لوله ها را بگیرد به فضا انتقال بدهد، حالا گازی که گرما را گرفته و به گاز تبدیل شده است در دو فرآیند متفاوت که میتواند هوا خنک باشد یا آب خنک دوباره به مایع تبدیل میشود و دوباره همین فرآیند انجام میشود.

مینی چیلر دیگه چیه؟

مینی چیلر هم از این روش استفاده میکند ولی نکته اینجاست که در توان کمتر و سایز کوچک تر و در ادام اگر تفاوت های چیلر و مینی چیلر را با هم بررسی کنیم بهتر متوجه میشویم که چیلر برای ما مناسب است یا مینی چیلر؟

بررسی تفاوت چیلر و مینی چیلر

خوب برای اینکه تفاوت چیلر و مینی چیلر را متوجه شویم اطلاعات نسبی کافی را داریم فقط باید یک نکته هم در نظر داشته باشیم که این تفاوت را با شاخص های مختلف بررسی کنیم.

مصرف برق

در همین ابتدا یک نکته ناباورانه داریم و آن هم اینست که مینی چیلر با وجود اینکه ابعاد کوچکتری دارد برق مصرفی بالاتری دارد، چرا؟ جوابش اینه که مینی چیلر همیشه با همه توان کار میکند و اصطلاحا میگن در حالت تمام بار هستش و از همین رو برق بیشتری نسبت به چیلر مصرف میکند و شاید در تصمیم ما بر انتخاب تاثیر زیادی بذاره و از همین رو اول این موضوع رو در بین تفاوت های چیلر و مینی چیلر بررسی کنیم.

توان کارکردی

در مقالات قبلی هم زیاد گفتم که مینی چیلر معمولا برای توان های کم استفاده میشود ولی چیلر برای ظرفیت های زیاد استفاده میشود و با وجود اینکه چیلر برق کمتری نسبت به مینی چیلر مصرف میکند به نظر انتخاب بهتری به نظر میاد، البته شما باید فاکتورهای زیادی را بررسی کنید تا متوجه بشید کدوم بهتره!

نگه‌داری

اگر به صورت فنی به موضوع نگاه کنیم تعمیر دو دستگاه تفاوت ملموسی ندارد فقط اینکه تعمیر دستگاه مینی چیلر زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد ولی از لحاظ هزینه، مینی چیلر هزینه نگهداری بیشتری نسبت به چیلر دارد و باز این هم یک نکته از بین تفاوت های چیلر و مینی چیلر است که جالب است و در انتخاب شما تاثیر بگذارد.

قطعات مصرفی

اگر از لحاظ فنی قطعات مورد استفاده در چیلر و مینی چیلر را بررسی کنیم هیچ تفاوتی ندارد و هر دو از یک سری قطعه برای این فرآیند استفاده کرده اند و فقط یک تفاوت وجود دارد که در مینی چیلر منبع انبساط و پمپ آب سرد در داخل دستگاه جایگذاری شده است و در چیلر اجزای بیرونی هم داریم.

در این مقاله سعی کردیم تا به صورت خلاصه نگاهی گذرا به تفاوت چیلر و مینی چیلر بپردازیم و امیدوارم تا شما راهنمایی شده باشید و حتما قبل از خرید چیلر با یک تکنسین این حوزه مشورت کنید.

 

tierpunchino
tierpunchino

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋