javad.of.sharify

javad.of.sharify

10 نکته جالب در خانه داری

1. شستشوی سینک استیل
در هنگام نظافت منزل ، برای شتستشوی سینک استیل از پودر ماشین لباس شویی به همراه جوش شیرین می‌توانید استفاده کنید. روش دیگر این است که سرکه را به سینک اسپری کرده و با گذشت 10 دقیقه جوش شیرین اضافه می‌کنید. برای پاک کردن سینک نیز از اسفنج و یا مسواک استفاده کنید. به این شکل سینک شما به خوبی تمیز شده و دیرتر لکه‌گیری می‌کند.
2. تمیز کردن نوار لاستیکی درب یخچال
با کمک یک مسواک (یا ابر) با آب گرم و صابون یا پودر صابون نوار را تمیز می‌کنیم. بعد از تمیز کردن یک دستمال را به روغن یا وازلین آغشته کرده و دور نوار بکشید. با این کار نوار خشک نشده و صدمه نمی‌بیند. دقت کنید نوار لاستیکی از ورود گرما به یخچال جلوگیری می‌کند. بنابراین تمیز کردن آن به صورت اصولی ضروری می‌باشد.

3. تمیز کردن آینه‌ها با محلول خانگی
یک فنجان الکل را به همراه یک فنجان آب و دو قاشق سرکه را به آینه اسپری می‌کنیم. سپس با کمک روزنامه آینه‌های منزل را برق می‌اندازیم.
4. تازه نگه داشتن سبزی خوردن از نکات مهم خانه داری
سبزی‌ها را خیلی زود قبل از اینکه زرد شوند پاک کنید و سپس شستشو دهید. برای شستشو نهایت 10 الی 15 دقیقه خیس بخورند، سبزی‌ها اگر بیشتر خیس بخورند رنگ عوض می‌کنند. برای ضد عفونی کردن موقع خیس خوردن هم از سرکه و نمک استفاده نمایید. بعد سبزی‌ها را شسته و به مدت یک  ساعت در آبکش بمانند تا آب سبزی‌ها برود. سپس سبزی‌ها را در پارچه نخی پهن کنید و هر نیم ساعت زیر و رو کنید تا آب آن‌ها کامل گرفته شود.
گذاشتن سبزی خیس در یخچال باعث پلاسیدگی سبزی‌ها می‌شود. این یکی از نکات مهم خانه داری بوده که به ماندگاری بیشتر سبزی‌ها کمک می‌کند.
5. جرم‌گیری قوری و کتری 
کتری را از آب پر کرده و داخل آن بکینگ پودر ریخته و روی شعله گاز می‌گذاریم. منتظر بمانید تا محلول به جوش آمده و جرم‌ها را از بدنه کتری بگیرد. می‌توانید به جای بکینگ پودر از جوش شیرین استفاده کنید.
برای قوری نیز مقداری خمیر دندان داخل قوری ریخته و با اسکاچ خیس قوری را تمیز می‌کنیم. به این ترتیب قوری جرم‌گیری شده و مثل روز اول تمیز می‌شود.
6. نکات کپک نزدن میوه‌ها داخل یخچال برای خانه داری بهتر
به هیچ عنوان غذای داغ داخل یخچال نگذارید که این نه تنها برای یخچال مشکل ایجاد کرده بلکه غذای شما را هم از خاصیت می‌اندازد. در صورت شستن میوه‌ها قبل از گذاشتن در یخچال، آن‌ها را کامل خشک کرده و داخل پلاستیک بگذارید. محفظه جا میوه ای را باز بگذارید تا با رفت و آمد سرما میوه‌ها دیرتر خراب شود. خشک کردن میوه‌ها از نکات خانه داری مهمی بوده که به نگهداری بیشتر آنها کمک می‌کند.
7. شستشوی ماشین لباس‌شویی
ابتدا جا پودری را بیرون بیاورید و به آن سرکه اسپری کنید تا کامل خیس شود. بعد از چند ساعت خیس خوردن آن را با اسکاچ تمیز کنید. محفظه پودر را هم با برس و دستمال جرم گیری کنید. در مرحله بعد فیلتر ماشین را بیرون آورده و فیلتر و محفظه آن را با مسواک و دستمال تمیز کنید. بین درز لاستیک دیگ ماشین را هم با سرکه اسپری زده و با دستمال تمیز کنید.
در نهایت برای شستشوی بهتر جا پودری را با دو قاشق غذا خوری جوش شیرین پر کرده و داخل دیگ را هم یک پیمانه سرکه بریزید. حالا ماشین را خالی با حرارت 60 درجه روشن نمایید.
8. از شیشه شوی در فضای کوچک و بسته استفاده نکنید
شیشه‌ شوی موادی دارد که باعث تحریک دستگاه تنفسی، چشم‌ها، گلو و پوست می‌شوند. به خصوص اگر در مکان‌هایی مثل حمام از این شوینده‌ها استفاده نمایید. البته که استفاده در فضاهای دارای تهویه مناسب مشکلی ایجاد نمی‌کند.
9. افزایش طول عمر جارو برقی
پر بودن کیسه به موتور جارو برقی آسیب زده و عملکرد آن را ضعیف می‌کند. بنابراین چک کردن مرتب به طور مثال دو هفته یک بار کیسه جارو برقی ضروری می‌باشد.
10. وسایل بهداشتی را داخل سرویس بهداشتی نگذارید
بخارهایی که از ادرار مدفوع متصاعد می‌شود جذب وسایل شما شده و منجر به بیماری می‌شود. بهتر است مسواک در آشپزخانه باشد و حوله‌ها را هم به اتاق خواب منتقل کنید.


 

javad.of.sharify
javad.of.sharify

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋