Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

سئو چیست

وقتی به ایده های بازاریابی جدید نیاز دارید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ شرکت سئو و بهینه سازی وب سایت در اصفهان وقتی تصمیم می گیرید زمان پیدا کردن یک نرم افزار حسابداری جدید فرا رسیده است، چطور؟ یا حتی زمانی که متوجه پنچری لاستیک در خودرو می شوید؟

حدس من این است که به گوگل مراجعه کنید.

Impact Plus گزارش داد که 61٪ از بازاریابان SEO را به عنوان اولویت اصلی بازاریابی در سال 2021 معرفی کردند. بنابراین، این یک حقیقت سرد و خشن است که بدون حداقل حضور در Google، کسب و کار شما با یک نبرد سخت دیجیتال روبرو می شود. در این راهنما، یک استراتژی برای ایجاد حضور آنلاین خود پیدا خواهید کرد - بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO). شما یاد خواهید گرفت که سئو چیست، چگونه کار می کند و چه کاری باید انجام دهید تا سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو قرار دهید.

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [کیت رایگان]
اما قبل از شروع، می‌خواهم در مورد چیزی به شما اطمینان دهم.

منابع بسیار زیاد سئو را پیچیده می کند. آنها خوانندگان را با اصطلاحات فنی، عناصر پیشرفته می ترسانند و به ندرت چیزی فراتر از تئوری را توضیح می دهند.

به شما قول می دهم، این راهنما اینطور نیست.

من قصد دارم سئو را به اساسی ترین قسمت های آن تقسیم کنم و به شما نشان دهم که چگونه از همه عناصر آن برای ایجاد یک استراتژی سئو موفق استفاده کنید. (و برای به روز ماندن در مورد استراتژی و روند سئو، پادکست Skill Up HubSpot را بررسی کنید.)

برای درک سئو به خواندن ادامه دهید یا به قسمتی بروید که بیشتر به آن علاقه دارید.

سئو چیست؟

 

گوگل چگونه محتوا را رتبه بندی می کند

چگونه یک استراتژی سئو بسازیم

چگونه سئو را اندازه گیری کنیم

سئوی محلی و کلاه سیاه

منابع سئو

سئو چیست؟


SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. هدف سئو افزایش دید یک شرکت در نتایج جستجوی ارگانیک است. در نتیجه، این تلاش‌ها بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت شرکت سوق می‌دهد و شانس آن‌ها را برای تبدیل‌های بیشتر افزایش می‌دهد که منجر به مشتریان بیشتر و درآمد بیشتر می‌شود.

وقتی از من خواسته می شود که توضیح دهم سئو چیست، اغلب انتخاب می کنم که آن را یک استراتژی بنامم تا اطمینان حاصل کنم که وقتی شخصی دسته بندی محصول یا خدمات شما را در گوگل جستجو می کند، وب سایت شما را پیدا می کند.

اما این رشته را کمی ساده می کند.

راه های زیادی برای بهبود سئوی صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب‌های عنوان، کلمات کلیدی، برچسب‌های تصویر، ساختار لینک داخلی و لینک‌های ورودی هستند (همچنین به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شوند). موتورهای جستجو همچنین به ساختار و طراحی سایت، رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل خارجی و خارج از سایت نگاه می کنند تا تعیین کنند که سایت شما چقدر باید در SERP خود رتبه بالایی داشته باشد.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، سئو در درجه اول دو چیز را هدایت می کند - رتبه بندی و دیده شدن.

سئو چگونه کار می کند؟
سئو با بهینه سازی محتوای یک وب سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و کسب لینک های ورودی برای افزایش رتبه آن محتوا و دیده شدن وب سایت کار می کند. در حالی که به طور کلی می توانید مشاهده کنید که نتایج پس از خزیدن و نمایه شدن صفحه وب توسط یک موتور جستجو بر روی SERP تأثیر می گذارد، تلاش های سئو ممکن است ماه ها طول بکشد تا به طور کامل تحقق یابد.

رتبه بندی
این همان چیزی است که موتورهای جستجو برای تعیین محل قرار دادن یک صفحه وب خاص در SERP استفاده می کنند. رتبه بندی از موقعیت شماره صفر تا تعداد نهایی نتایج موتور جستجو برای پرس و جو شروع می شود و یک صفحه وب می تواند هر بار برای یک موقعیت رتبه بندی کند. با گذشت زمان، رتبه یک صفحه وب ممکن است به دلیل سن، رقابت در SERP یا تغییرات الگوریتم توسط خود موتور جستجو تغییر کند.

دید
این عبارت نشان می دهد که یک دامنه خاص در نتایج موتور جستجو چقدر برجسته است. دید کمتر جستجو زمانی اتفاق می‌افتد که دامنه برای بسیاری از جستارهای جستجوی مرتبط قابل مشاهده نباشد، در حالی که با مشاهده جستجوی بالاتر، برعکس است.

هر دو مسئول ارائه اهداف اصلی SEO - ترافیک و اعتبار دامنه هستند.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋