Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

خطرات اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی مانند هر فناوری دیگری دارای اشکالاتی است نمایندگی اینورتر ls در تهران که در برخی موارد می تواند مانع از عملیات صنعتی شود:

هزینه راه اندازی سیستم: سیستم های اتوماسیون به قطعات سخت افزاری و نرم افزاری گران قیمت و همچنین آموزش پرسنل برای راه اندازی آنها نیاز دارند.
از دست دادن شغل: اتوماسیون صنعتی می‌تواند هزینه‌های نیروی کار را در کوتاه‌مدت کاهش دهد، اما در بلندمدت به دلیل کاهش نیاز به کار دستی، می‌تواند منجر به از دست دادن شغل شود.
دشواری استفاده: استفاده و نگهداری سیستم های اتوماسیون صنعتی برای پرسنل غیر فنی می تواند پیچیده و دشوار باشد. اگر تعمیر و نگهداری مناسب به طور منظم انجام نشود، این می تواند منجر به خرابی و ناکارآمدی پرهزینه شود.
مدیریت امنیت: سیستم‌های اتوماسیون صنعتی می‌توانند خطرات امنیتی بیشتری را ایجاد کنند که مدیریت یا کاهش آن دشوار است.

سطوح اتوماسیون صنعتی چیست؟

هنگام توصیف سطوح یک فرآیند اتوماسیون صنعتی، همیشه یک راه آسان برای انجام آن وجود دارد.

رایج ترین شکل آن چیزی است که به عنوان "سلسله مراتب مثلث" شناخته می شود - این دارای سه سطح است که هر سطح نشان دهنده یک مرحله در برنامه معمولی شما برای اجرای یک سیستم تولید خودکار است.

 

سطح سوپروایزر: در بالای سلسله مراتب، سطح سرپرست معمولاً از یک رایانه شخصی صنعتی تشکیل شده است که معمولاً به عنوان رایانه رومیزی، رایانه شخصی پنل یا رایانه شخصی رک در دسترس است.
این رایانه‌های شخصی بر روی سیستم‌عامل‌های استاندارد با نرم‌افزار ویژه اجرا می‌شوند که معمولاً توسط تأمین‌کننده برای کنترل فرآیندهای صنعتی ارائه می‌شود.
هدف اصلی نرم افزار تجسم و پارامترسازی فرآیندها است. برای ارتباط از یک اترنت صنعتی ویژه استفاده می شود که می تواند یک شبکه محلی گیگابیتی یا هر توپولوژی بی سیم (WLAN) باشد.
سطح کنترل: سطح کنترل سطح میانی در سلسله مراتب است و سطحی است که تمام برنامه های مربوط به اتوماسیون در آن اجرا می شوند. برای این منظور معمولاً از کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی یا کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی استفاده می شود که قابلیت محاسبات بلادرنگ را ارائه می دهند.
PLC ها معمولاً با استفاده از میکروکنترلرهای 16 بیتی یا 32 بیتی اجرا می شوند و بر روی یک سیستم عامل اختصاصی اجرا می شوند تا نیازهای بلادرنگ را برآورده کنند. PLC ها همچنین می توانند با چندین دستگاه I/O ارتباط برقرار کنند و می توانند از طریق پروتکل های ارتباطی مختلف مانند CAN ارتباط برقرار کنند.
سطح میدان: تجهیزات پایانه مانند حسگرها و محرک ها در سطح میدانی در سلسله مراتب طبقه بندی می شوند. حسگرهایی مانند دما، اپتیک، فشار و غیره. و محرک هایی مانند موتورها، شیرها، کلیدها و غیره. از طریق یک فیلدباس به یک PLC متصل می شوند.
برای ارتباط از شبکه های سیمی و بی سیم استفاده می شود و از طریق این ارتباط PLC نیز می تواند اجزای مختلف را عیب یابی و تنظیم کند.
سطوح اتوماسیون صنعتی نمونه های بتنی اتوماسیون صنعتی
یکی از رایج ترین کاربردهای اتوماسیون صنعتی در تولید کالا می باشد.

از این فناوری می توان در صنایع مختلف برای خودکارسازی وظایف استفاده کرد. اجازه دهید به عنوان مثال ذکر کنیم:

تنظیم ماشین
باز و بسته شدن دریچه ها
کنترل دما
جوشکاری
نقاشی
مونتاژ ماشین
دسته بندی مواد غذایی
بسته بندی غذا

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋