irpallet.com

irpallet.com

تفاوت پالت سازی در مقابل پالت زدایی چیست؟

 

هر کسب و کاری که با محصولات و مواد فیزیکی سر و کار دارد فضایی برای حمل و نقل و دریافت کالا دارد. هنگامی که کالاها به حجم کافی می رسند، اغلب روی یک سکوی چوبی به نام پالت بسته بندی می شوند. پالت‌ها جابجایی و حمل و نقل محصولات را به‌طور قابل‌توجهی آسان‌تر می‌کنند، زیرا به‌طور فشرده در وسایل حمل‌ونقل مانند نیمه کامیون جا می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را با ابزارهایی مانند جک پالت و لیفتراک جابه‌جا کرد.

پالت سازی به چه معناست؟


پالت سازی زمانی است که کالاها روی پالت بارگیری می شوند. کالاها باید به طور ایمن بسته بندی شوند تا در طول حمل و نقل بعید به حرکت درآیند. هنگامی که به درستی روی هم چیده شدند، معمولاً برای نگه داشتن ایمن آن ها بسته بندی می شوند.

پالت زدایی به چه معناست؟


پالت زدایی فرآیند مخالف پالت سازی است. تخلیه کالا یا مواد از یک پالت، معمولاً روی خط تولید است.

پالت کردن مجدد از این جهت مشابه است که شامل برداشتن پالت از یک پالت و قرار دادن آن کالا در پالت دیگری برای ارسال به جای دیگر است.

شباهت های پالت سازی و پالت زدایی


قبل از اینکه به تفاوت ها و چالش های اصلی بین این دو نگاه کنیم، بیایید به موارد مشابه نگاه کنیم.

برخی از شباهت‌های بین پالت‌سازی و پالت‌زدایی عبارتند از:

کارهای ساده و تکراری


پالت کردن و پاک کردن هر دو شامل جابجایی محصولات یا کالاها از یک مکان به یا از یک پالت است. به طور سنتی این کار به صورت دستی انجام می شود. با این حال، ماهیت تکراری کار، همراه با وزن کالا، می‌تواند سلامت فیزیکی کارکنان شما را تهدید کند، زیرا خطر آسیب را افزایش می‌دهد.

وظایف کسل کننده


هم پالت کردن و هم پالت زدایی کارهای کسل کننده و تکراری هستند که افراد دوست ندارند به صورت دستی انجام دهند. بیشتر کارمندان می‌توانند از عهده برخی وظایف خسته‌کننده و تکراری برآیند، اما اگر کارشان در تمام طول روز، هر روز یکنواخت باشد، متوجه می‌شوید که نرخ جابجایی بالایی دارید.

گردش مالی بالا هزینه های خاص خود را دارد، با اتلاف ساعت های منابع انسانی در یافتن، مصاحبه، انجام بررسی پیشینه یا آزمایش مواد مخدر و ساعات آموزشی حضور در هواپیما.

یک گلوگاه


اغلب یکی از بزرگ‌ترین گلوگاه‌ها در تولید و حمل و نقل، پالت‌سازی یا پاک‌سازی ناکارآمد است. توقف در خطوط تولید مانند پول از دست رفته است، به همین دلیل است که اجرای استراتژی‌های پالت‌سازی و پالت‌زدایی موفق و با ساختار بسیار مهم است.

ربات ها به عنوان راه حل پالت سازی و پالت زدایی


کارهای کسل کننده، ساده و تکراری که شامل کارهای یدی مانند این است، یک راه حل عالی دارد - رباتیک پالت سازی. ربات های پالت سازی به طور قابل توجهی بهره وری یک بخش حمل و نقل را افزایش می دهد و کارمندان را آزاد می کند تا روی سایر بخش های کار تمرکز کنند.

در حالی که راه‌حل‌های رباتیک با جعبه‌ها بسیار عالی هستند، تجهیزات ویژه می‌توانند برای جابجایی مواد دیگر مانند کیسه‌ها، سینی‌ها، جعبه‌ها و سطل‌ها طراحی شوند.

از آنجایی که پالت‌سازی و پالت‌زدایی بسیار شبیه به هم هستند، اگر توان عملیاتی مورد نیاز شما بین این دو فرآیند مدیریت شود، اغلب می‌توان از یک ربات برای هر دو فرآیند استفاده کرد.

تجهیزات بارگیری و تخلیه پالت رباتیک


آیا باید تجهیزات بارگیری و تخلیه پالت رباتیک را در نظر بگیرید؟


هنگام بررسی خودکار پالت سازی و حذف پالت، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا چند سوال برای شروع شما وجود دارد:

آیا حجم کافی برای توجیه اتوماسیون دارید؟ شما باید حداقل یک شیفت عملیات داشته باشید.


آیا در آغاز یا پایان گردش کارتان تنگناهای بیشتری دارید؟


توان عملیاتی شما برای هر دو طرف با هم چقدر خواهد بود؟ آیا صدای ورودی یا خروجی شما در یک انتهای فرآیند به اندازه کافی کم است که بتوانید از یک ربات استفاده کنید؟
چگونه آن را تامین می کنید؟
اگر تصمیم گرفته اید که یک ربات پالت سازی و حذف پالت برای شما مناسب است، قدم بعدی شما تعیین ملاحظات طراحی برای ربات است. در حالی که پالت‌سازی و پالت‌زدایی شباهت‌های زیادی دارند، تفاوت‌های بین این دو در زمانی که صحبت از رباتیک به میان می‌آید بسیار برجسته‌تر است.

تفاوت بین پالت سازی رباتیک و پالت زدایی

سه عامل اصلی طراحی که باید هنگام بررسی فرآیندهای پالت‌سازی و پاک‌سازی خودکار در نظر گرفته شوند، مواد و کالاها، ترتیب و سرعت هستند. بیایید نگاهی جداگانه به هر یک از این موارد بیندازیم.

تجهیزات بارگیری پالت رباتیک


پالت سازهای روباتی کالاها و مواد را روی یک پالت بار می کنند و به طور ایمن آن را بسته بندی می کنند تا برای حمل و نقل آماده شود. پالت سازها می توانند فرآیندهای زیر را انجام دهند: قرار دادن پالت، انباشتن بار واحد و قرار دادن ورق لغزش. یک سیستم پالت سازی رباتیک دارای سه عامل کلیدی است: مواد، آرایش و سرعت (زمان چرخه).

بارگیری کالاها و مواد


ماده، شی یا بسته ای که روی پالت بارگیری می شود اولین چیزی است که باید در نظر گرفته شود. شکل و وزن جسم بازوی ربات، EOAT (ابزار انتهای بازو) و در صورت نیاز حسگر بینایی را تعیین می کند.

همه این عوامل در اندازه و استحکام بازو، نحوه گرفتن EOAT (ابزار انتهای بازو) و نحوه مشاهده حسگرها مواد نقش دارند.

ترتیب


آیا اشیایی که پالت می شوند با تسمه نقاله می رسند؟ آیا نوار نقاله های پالت خالی و/یا پر شده برای سیستم مورد نیاز است؟ آنها بر روی پالت چگونه سازماندهی می شوند؟ آیا می توان آنها را در هر جایی روی آن قرار داد یا الگوی خاصی وجود دارد؟ آیا باید ورق های لغزنده بین کالاها اضافه شود؟

کالاها و مواد باید مرتب و بسته بندی شوند تا در حمل و نقل جابه جا نشوند.

سرعت


توان عملیاتی یکی از ملاحظات ضروری برای اتوماسیون پالت سازی است. اگر ربات نتواند با خط تولید همگام شود، پشتیبان‌گیری‌ها و تنگناهای بزرگی رخ می‌دهد. اگر پالتیزر شما پشتیبان شود، آیا تسمه نقاله شما از حرکت باز می ایستد؟ اگر حرکت تسمه نقاله متوقف شود، چه تأثیراتی دارد؟

سرعت یک ربات "زمان چرخه" نامیده می شود. زمان چرخه بیشتر به زمان واکنش برنامه و سرعت بازوی ربات بستگی دارد، اما همچنین می‌تواند با افزودن مراحل در فرآیند آن، مانند پالت‌ها، قرار دادن برگه‌ها، یا اسکن QR یا بارکدها، بر آن تأثیر بگذارد.

تجهیزات تخلیه رباتیک تخلیه پالت


روبات‌های پالت‌زدایی، کالاها، مواد یا بسته‌ها را از یک پالت باز می‌کنند و آن اقلام را در خط تولید، فرآیند جابجایی یا پالت دیگری قرار می‌دهند.

پالت سازها ممکن است برای یکپارچه سازی یا تجمیع واحدهای کوچکتر به واحدهای بزرگتر استفاده شوند. یا ممکن است برای چیدن ردیف یا لایه استفاده شود - یعنی یک ردیف یا لایه از یک پالت برداشته و روی پالت یا نوار نقاله دیگری قرار می گیرد.

مواد


درست مانند پالت سازی، نوع مواد روی بازوی ربات، EOAT و حسگرها تأثیر می گذارد. مواد مختلف ممکن است به EOAT، محموله و حسگرهای ویژه نیاز داشته باشند.

بر خلاف پالت‌سازی، پالت‌زدایی می‌تواند با چالش‌های مختلفی همراه باشد. پالت ها ممکن است به روشی نامطمئن یا غیرمنطقی روی هم چیده شده و دریافت شده باشند. اقلام روی پالت‌ها ممکن است در حین حمل و نقل جابجا شده باشند، بنابراین پالت‌سازها باید چنین جابه‌جایی را در نظر بگیرند، در غیر این صورت اشتباه می‌کنند. این عدم قطعیت در چیدمان مواد اغلب نیاز به حسگرهای دید اضافی و پیچیدگی افزوده به برنامه کاربردی ربات دارد.

آیا پالت یک SKU واحد است یا ترکیبی از چندین SKU؟ SKU های متعدد، و به علاوه چندین اندازه یا شکل یک آیتم، حذف پالت را بسیار چالش برانگیزتر می کند و به برنامه های کاربردی ربات پیچیده تری نیاز دارد.

ترتیب


ربات باید مواد صحیح را به مقدار مناسب از پالت اصلی انتخاب کرده و در محل مناسب قرار دهد. گاهی اوقات، دستگاه می تواند دو جعبه یا کیسه محکم بسته بندی شده را برای یک بسته اشتباه بگیرد. این منجر به موارد انتخاب نادرست، اقلام حذف شده و مقادیر نادرست می شود.

سرعت
سرعت هنوز برای پاک کردن پالت مهم است، اما دو عامل مهم مواد و چیدمان پالت هستند. پالت ساز در پایان فرآیند استفاده می شود و بنابراین، می تواند یکی از مهم ترین گلوگاه ها باشد. یک پالت‌کننده در نزدیکی ابتدای فرآیند استفاده می‌شود و می‌تواند زمان بیشتری را صرف اطمینان از دقیق بودن همه چیز کند.

irpallet.com
irpallet.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋