اینستاشو

اینستاشو

شاید شما هم به دنبال خدمات اینستاگرام مارکتینگ باشید، اینستاشو مرجع خدمات با کیفیت (بدون ریزش و ایجاد مشکل در حساب کاربری شما) اینستاگرام است.
توسط ۲ نفر دنبال می شود

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

 

امروزه امکان خرید ارز دیجیتال در معتبرترین صرافی ها پس از انجام مراحل تایید هویت خریدار وجود دارد.
به دلیل ماهیت و ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین، امکان ردیابی تراکنش ها در این اکوسیستم وجود ندارد. از زمانی که بیت کوین در سال 2009 راه اندازی شد، سودجویان در حال آزمایش و استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و کلاهبرداری بوده اند. این موضوع باعث شده تا صرافی های ارز دیجیتال از سیستم احراز هویت برای محافظت از شبکه استفاده کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا احراز هویت برای خرید ارز دیجیتال مهم است. در نهایت خطرات خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت را معرفی می کنیم.

امروزه خرید بیت کوین در اکثر صرافی های معتبر تنها با تایید هویت خریدار امکان پذیر است. در 11 سال گذشته بیت کوین، بسیاری سعی کرده اند از این ارز دیجیتال برای پولشویی و کلاهبرداری استفاده کنند. این مشکل باعث شد تا صرافی های معتبر از احراز هویت برای محافظت از شبکه استفاده کنند.
در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا برای خرید بیت کوین نیاز به احراز هویت است. در پایان مقاله به معرفی چند روش برای خرید بیت کوین بدون احراز هویت می پردازیم. از روش هایی استفاده نکنید که فکر می کنیم واقعاً به آنها نیاز ندارید.

 

احراز هویت یا KYC چیست؟

اگر ارز دیجیتال، بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را از این صرافی مورد اعتماد خریداری کرده‌ایم، باید با فرآیند احراز هویت آشنا باشیم. فرآیند احراز هویت مبادله تبدیل ساده و سریع است. برای این کار باید نام کامل، آدرس، شماره تلفن، مشخصات کارت بانکی و عکس سلفی خود را به این صرافی ارسال کنیم. پس از تایید هویت از صرافی، می‌توانیم تراکنش‌های پول دیجیتال خود را با شارژ کیف پول خود شروع کنیم.
KYC یک سیستم شناسایی مشتری است که توسط موسسات مالی معتبر در سراسر جهان استفاده می شود. هر گروه مالی که بازار گسترده ای در این سیستم دارد، کاربران خود را به روش های مختلف می شناسد. با انجام این کار، موسسات مالی می توانند نقض های مالی بزرگ و کوچک را ردیابی کنند. برای مثال، کاربرانی که می‌خواهند تتر یا صرافی‌های ارز دیجیتال قوی را از اینجا خریداری کنند، نمی‌توانند بدون گذراندن فرآیند تأیید هویت، تراکنش انجام دهند.

اگر ارز دیجیتال، بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را از یک صرافی معتبر خریداری کرده اید، باید مراحل احراز هویت را طی کرده باشید. این مراحل معمولاً ساده و سریع هستند. صرافی از شما نام کامل، آدرس و شماره تلفن شما را می خواهد. برخی از صرافی‌ها از شما می‌خواهند در حالی که مدارک خود را در دست دارید، سلفی بگیرید.
موسسات مالی معتبر در سراسر جهان از سیستم شناسایی مشتری به نام KYC یا Know Your Customer استفاده می کنند. در این سیستم، هر گروه مالی که بازار بزرگ و مهمی دارد، کاربران خود را به روش های مختلف می شناسد. به این ترتیب موسسات مالی می توانند تخلفات مالی کوچک و بزرگ را پیگیری کنند. در این صرافی ها با استفاده از این روش، امکان خرید بیت کوین بدون گذراندن مراحل تایید هویت وجود ندارد و یا محدودیت خرید محدود است.

 

چرا احراز هویت در هنگام خرید ارز دیجیتال بسیار مهم است؟

بسیاری از مردم ایران در این شرایط نابسامان اقتصادی که دنیا با آن دست و پنجه نرم می کند، قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارند تا به سود خوبی برسند. چون این بازار ارتباط مستقیمی با سرمایه مردم دارد، می توانند سرمایه زیادی را وارد این بازار کنند و یا مردم از این فضا برای ارتکاب جرم استفاده کنند. بنابراین صرافی های ارز دیجیتال باید هویت مشتریان خود را بررسی کنند.
پولشویی: افرادی که از راه های غیرقانونی مانند قاچاق انسان، کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر مبالغ هنگفتی کسب می کنند، سعی می کنند نقل و انتقالات خود را از طریق ارزهای دیجیتال انجام دهند. به این ترتیب دارایی های خود را بدون پیگرد قانونی وارد سیستم بانکی می کنند. این افراد گاهی این کار را با اجاره دادن حساب بانکی شخص دیگری و انجام تراکنش های غیرقانونی در حساب بانکی خود انجام می دهند. در این صورت شخصی که حساب بانکی را اجاره می کند مجرم شناخته می شود.
کلاهبرداری: به عنوان مثال در سایتی بنری تبلیغاتی با عنوان «خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت» می بینیم. در این مواقع فکر می کنیم به راحتی می توانیم ارزهای خود را بخریم و دیگر نیازی به اطلاع رسانی به صرافی ها نیست. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که ما سرمایه خود را در این صرافی ها سرمایه گذاری کنیم و معامله گر برای ما پول دیجیتال ارسال کند. بسیاری از کلاهبرداران اینترنتی با استفاده از این روش موفق به دریافت مبالغ هنگفتی از کاربران شده اند.
فرار مالیاتی: افرادی هستند که برای فرار مالیاتی سرمایه خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل می کنند. دیگران حقوق خود را با ارزهای دیجیتال دریافت می کنند تا از پرداخت مالیات بر حقوق خود اجتناب کنند. از آنجایی که تراکنش‌های ارز دیجیتال به صورت ناشناس انجام می‌شوند، صرافی‌های ارز دیجیتال از کاربران خود می‌خواهند تا مراحل احراز هویت را برای جلوگیری از این جرایم انجام دهند. در کشورهایی که از بیت کوین مالیات گرفته می شود، مانند ایالات متحده، بسیاری از مردم تمایلی به اظهار دارایی های خود ندارند. با افزایش قیمت بیت کوین در سال 2017، تنها 892 نفر اطلاعات حساب Coinbase خود را به اداره مالیات اعلام کردند. اجرای رویه‌های تأیید هویت به دولت‌ها کمک می‌کند درآمدهای مالیاتی افراد را در ارزهای دیجیتال ردیابی کنند. در حال حاضر دارایی‌های دیجیتالی کاربران ایرانی مشمول مالیات نمی‌شوند و این نکته برای یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی چندان مهم نیست.
جنایت: پس از هک و سرقت از حساب های بانکی کاربران، برخی از افراد سودجو ارزهای دیجیتال را خریداری می کنند تا از ردیابی آنها جلوگیری کنند. اگر این افراد در صرافی احراز هویت شده باشند، به راحتی می توان آنها را شناسایی کرد. صرافی های ارز دیجیتال باید هویت حسابی را که ارائه می کنند با تطبیق هویت خریدار و فروشنده ارائه کنند. نکته بسیار مهم در تأیید هویت این است که انجام این کار در درجه اول برای محافظت از سرمایه ما است. در حالی که این مراحل می تواند زمان بر باشد، ایجاد اعتماد بین طرفین برای همه مفید است.

شناسایی یک کاربر به صرافی ارز دیجیتال یا هر گروه مورد اعتماد دیگری کمک می کند تا دو عامل مهم را بررسی کند. اول، استفاده غیرقانونی از بیت کوین، و دوم، حل مشکلات احتمالی هنگام تراکنش. احراز هویت برای ممیزی مالیاتی در برخی از کشورهایی که دارایی های بیت کوین مشمول مالیات هستند، لازم است.

 

استفاده غیرقانونی از بیت کوین را حذف کنید

بیت کوین یک سیستم مالی غیرمتمرکز است. به این معنا که هیچ کس، نه دولت و نه شخص خاصی آن را کنترل نمی کند. ساتوشی ناکاموتو می‌خواست این تمرکززدایی هم روابط مالی را عادلانه‌تر کند و هم قدرت مراکزی مانند بانک‌ها را در معاملات مالی محدود کند. اما این ویژگی باعث سوء استفاده های مختلفی از بیت کوین شده است.
این سوء استفاده می توانست افراد مسئول و قانونمند را از بیت کوین محروم کند. زیرا دولت ها می خواستند بیت کوین را حذف کنند و آن را غیرقانونی کنند. با استفاده از فرآیند احراز هویت، صرافی ها توانستند این را کنترل کنند و شبکه بیت کوین را برای همه ایمن نگه دارند.

 

کاهش فرار مالیاتی

در کشورهایی که از بیت کوین مالیات گرفته می شود، مانند ایالات متحده، بسیاری از مردم تمایلی به اظهار دارایی های خود نداشتند. با افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در سال 2017، تنها 892 نفر اطلاعات حساب Coinbase خود را به مقامات مالیاتی گزارش کردند.
احراز هویت به دولت ها کمک می کند مالیات بر درآمد بیت کوین مردم را ردیابی کنند. البته در حال حاضر هیچ مالیاتی بر دارایی های بیت کوین کاربران ایرانی وجود ندارد. بنابراین این نکته برای مبادلات ارز دیجیتال ایرانی اهمیت چندانی ندارد.

 

تأیید برخلاف میل ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را اختراع کرد تا افراد مختلف بتوانند بدون شناخت یکدیگر با یکدیگر معامله کنند. همچنین ناکاموتو می خواست دست دولت ها را از معاملات مالی مردم کوتاه کند. بنابراین احراز هویت در واقع برخلاف میل خالق بیت کوین است.
با این حال، بیت کوین غیرمتمرکز است و هنوز کسی نمی تواند درباره سرنوشت آن تصمیم بگیرد. احراز هویت در صرافی امکان ناشناس بودن مالک بیت کوین را به طور کامل از بین نبرده است. هر شخصی می تواند با داشتن کیف پول خصوصی (کیف پول دیجیتال) و نگهداری ارزهای دیجیتال در آن از اظهار دارایی خودداری کند. هنوز روش های مختلفی برای خرید و فروش بیت کوین بدون احراز هویت وجود دارد.

 

خطر خرید بیت کوین بدون احراز هویت

خرید بیت کوین بدون اطلاع طرف مقابل خطرات خاص خود را دارد، حتی در معاملات دو نفره. با این حال، می توانید با انجام کارهای مختلف خطر این روش را کاهش دهید. با این حال، خرید بیت کوین بدون احراز هویت شما را در معرض چندین جنایت قرار می دهد:

 

به دام فیشینگ افتادن

وقتی یک سایت به شما امکان می دهد بیت کوین را بدون احراز هویت بخرید، راهی را به فیشرها می دهد تا پول های دزدیده شده از حساب بانکی شما را خرج کنند. او می تواند بیت کوین را بدون هیچ ردی بخرد و به سادگی آن را به پول نقد تبدیل کند.
از طرف دیگر، فیشر ممکن است یک پیوند پرداخت برای پرداخت با بیت کوین برای شما ارسال کند. وارد کردن اطلاعات در صفحه پرداخت غیرقابل اعتماد می تواند تمام اطلاعات حساب شما را نشان دهد. افتادن در دام فیشینگ یکی از خطرات اصلی خرید بیت کوین بدون احراز هویت است.

 

دارندگان حساب اجاره ای (پولشویی)

در مقاله خود درباره اینکه چرا اجاره حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال غیرقانونی است، به طور مفصل به دارندگان حساب های اجاره ای و خطرات کار با آنها توضیح داده ایم. هنگام دعوت از افرادی که می خواهند حساب کاربری شما را اجاره کنند، همیشه باید با زنگ هشدار همراه باشید تا مجبور نشوید خودشان در سایت کار کنند و احراز هویت کنند. این افراد از حساب های دیگران برای پولشویی و از دست دادن ردیابی پول استفاده می کنند.
دارنده حساب باید بداند که مسئولیت تمام تراکنش های انجام شده با حساب خود را بر عهده دارد. پس اگر منبع پول از محل غیرقانونی باشد، صاحب حساب باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.

 

کلاهبرداری اینترنتی

فرض کنید با تبلیغی با عنوان «بدون احراز هویت بخرید» مواجه شده اید. در این حالت، فکر می کنید آسان و سریع است و نیازی به دنبال کردن فرآیند پیچیده احراز هویت ندارید. با این حال، شما فقط می توانید بیت کوین سپرده گذاری کنید و طرف مقابل شما بیت کوین را برای شما ارسال نمی کند. بسیاری از کلاهبرداران اینترنتی با این کار توانسته اند مبالغ هنگفتی از کاربران بیت کوین کلاهبرداری کنند.

 

راه های خرید بیت کوین بدون احراز هویت

با وجود تمام خطرات و الزامات قانونی ذکر شده در بالا، هنوز هم کاربرانی وجود دارند که به دلایل شخصی می خواهند بیت کوین را بدون گذراندن مراحل احراز هویت بخرند. همانطور که گفته شد، هیچ کس یا نهادی بیت کوین را 100% کنترل نمی کند، بنابراین هنوز امکان خرید بیت کوین بدون احراز هویت وجود دارد.

 

صرافی Paybis

صرافی پی بیس از سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده است و روش های پرداخت مختلفی برای کاربران دارد. تأیید حساب در این صرافی حدود 5 دقیقه طول می کشد. این صرافی به کاربر این امکان را می دهد که بدون نیاز به اطلاعات اعتبار معامله کند.
البته این بورس خدمات خود را به ایرانیان محدود کرد. بنابراین اگر با آی پی ایرانی به این صرافی متصل شوید به احتمال زیاد حساب شما مسدود خواهد شد. این صرافی معاملات با پرفکت مانی را نیز لغو کرده است. زیرا پرفکت مانی به ایرانیان اجازه خرید و فروش بیت کوین را می داد که این برخلاف قوانین بین المللی پولشویی است.

 

تبادل BISQ

صرافی BISQ یک صرافی غیرمتمرکز است که در آن معاملات به صورت باز و به صورت قراردادی انجام می شود. پس دو نفر قرارداد می بندند و به آن عمل می کنند. در صورت بروز اختلاف، هر دو طرف معامله باید آن را حل کنند و در صورت عدم حل مشکل، پول و بیت کوین به صرافی اهدا می شود.
روش کار این پلت فرم آنقدرها هم آسان و ایمن نیست. در واقع نقض های امنیتی زیادی در این روش وجود دارد و اخبار منتشر شده توسط BISQ فعلا چندان دلگرم کننده نیست. با این حال، روز به روز بر محبوبیت این صرافی افزوده می شود، زیرا کاربران برای معامله در این صرافی نیازی به ثبت نام ندارند.

 

تبادل بایت

صرافی بای بیت یکی از صرافی های جدید اما شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال است. در این صرافی امکان خرید و فروش نامحدود بیت کوین در یک روز بدون احراز هویت وجود دارد. شما می توانید بیت کوین، اتریوم، ریپل، IAS و تتر را در این صرافی خرید و فروش کنید. تبادل بای بیت در حال حاضر بسیار خوب رشد کرده است و می تواند تا 100000 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند. البته اگر با آی پی ایرانی به این صرافی متصل شوید، دارایی های شما مسدود شده و این صرافی مشمول تحریم های بین المللی علیه ایران می شود.

 

آیا خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

با وجود تمام خطرات و مشکلاتی که گفتیم، هنوز کاربرانی هستند که به دلایل شخصی می خواهند ارز دیجیتال را بدون فرآیند احراز هویت بخرند. همانطور که گفتیم هیچ شخص یا موسسه ای ارزهای دیجیتال را کنترل نمی کند، بنابراین همچنان امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت وجود دارد.

1. تجارت ارز بدون احراز هویت
صرافی های معتبری در دنیا وجود دارند که امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت را فراهم می کنند. برخی از این مبادلات برای عضویت نیازی به احراز هویت ندارند. برخی نیز سقف مشخصی دارند و اگر بخواهیم بیش از این حد اجرا کنیم باید احراز هویت کنیم. به عنوان مثال، صرافی های ارز دیجیتال Binance و Bitmax برای خرید و فروش حداکثر ۲ بیت کوین در روز نیازی به احراز هویت ندارند. بهتر است بدانید این صرافی ها ایرانی ها را تحریم می کنند و ما اجازه فعالیت در این صرافی ها را نداریم.

2. خرید حضوری از فروشگاه بیت کوین: در کرواسی فروشگاهی برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد و می توانیم تا 2000 یورو ارز دیجیتال را بدون احراز هویت بخریم.

3. خرید بیت کوین از خودپرداز: حدود 62 کشور در دنیا دستگاه خودپرداز دارند و می توانیم از آنها پول دیجیتال بخریم. دستگاه های خودپرداز پول دیجیتال از ما اطلاعات هویتی نمی خواهند، بلکه اطلاعات ذخیره شده روی کارت را می گیرند. محدودیت خرید در این خودپردازها وجود ندارد و فقط شماره تلفن درخواست می شود. برای خدمات ارائه شده توسط این دستگاه هزینه ای معادل 7-10 درصد از کل مبلغ خرید دریافت می کند.

 

خطرات خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت چیست؟

قوانین کشور ما به گونه ای است که به هیچ صرافی اجازه خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون احراز هویت را نمی دهد. اگر بازار سهام این قوانین را نقض کند، عواقب بدی در انتظار آن است. وقتی یک صرافی ادعا می کند که ارز دیجیتال را بدون احراز هویت خریداری کرده است، به این معنی است که از قانون نمی ترسد. این یک نماد ناشناس از پلتفرم یا برنامه است تا ردی از آن باقی نماند. خرید ارزهای دیجیتال از این صرافی ها ریسک های زیادی دارد و سرمایه ما را در معرض خطر قرار می دهد.

 

آخرین کلمه

حفاظت از حریم خصوصی کاربران ایده بسیار خوبی برای ارزهای دیجیتال است. با این حال، این خلاقیت مشکلاتی را نیز برای معامله گران ایجاد کرد. هیچ کس نمی تواند تعهد قانونی برای تجارت این ارز دیجیتال اعمال کند. با این کار، می‌توانیم به راحتی و با خیال راحت تراکنش‌های خود را با شرکت در یک صرافی معتبر ایرانی مانند انجام مراحل تبدیل و احراز هویت انجام دهیم.

 

منبع: https://moboarz.com/buy/

اینستاشو
اینستاشو شاید شما هم به دنبال خدمات اینستاگرام مارکتینگ باشید، اینستاشو مرجع خدمات با کیفیت (بدون ریزش و ایجاد مشکل در حساب کاربری شما) اینستاگرام است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋