موبو ارز

موبو ارز

مجله اینترنتی و خبری موبو ارز (به انگلیسی: Mobo Arz) یک وبسایت ایرانی است که بصورت رسمی و تحت نظر قانون خدمات رایگان یادگیری و آموزش حوزه ارزهای دیجیتال و اخبار ارز دیجیتال به کاربران خود ارائه می‌دهد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار کریپتو چقدر است؟

 

ارزهای دیجیتال زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که قیمت هر کدام متفاوت است. معمولا اکثر ارزهای دیجیتال قیمت چندان بالایی ندارند و فقط تعداد محدودی از آنها مانند بیت کوین، اتریوم بالا هستند.
همانطور که می دانید قیمت بیت کوین امروزه به ارقام بسیار نجومی رسیده است و طبیعتا افراد با پول کم نمی توانند یک واحد بیت کوین بخرند. امروز قیمت هر واحد بیت کوین به چند صد میلیون تومان می رسد و ممکن است عده ای فکر کنند اگر این مقدار را نداشته باشند نمی توانند بیت کوین بخرند و بفروشند که کاملا اشتباه است.
در واقع بیت کوین دارای واحدهای کوچکی به نام ساتوشی است که این امکان را برای سرمایه گذاران سرمایه کوچک فراهم می کند تا مبالغ خود را به بیت کوین تبدیل کنند. هر بیت کوین از 100 میلیون ساتوشی تشکیل شده است، به این معنی که هر ساتوشی برابر با 0.000000001 بیت کوین است و اگر قصد خرید آن را دارید، باید مقدار دلار مورد نظر خود را در عدد بالا ضرب کنید تا مقدار دقیق بیت کوین برای شما به دست آید. حداقل مقدار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در بیت کوین 1 ساتوشی است.
انواع دیگر ارزهای دیجیتال نیز این مشکل را دارند و اکثرا واحدهای کوچکتری دارند. بنابراین از نظر علمی کاربران می توانند حتی با 10 هزار تومان مقداری ارز دیجیتال خریداری کنند.
اما نکته بسیار مهم این است که کاربر برای خرید ارز دیجیتال باید در زمان خرید هزینه تراکنش را به صرافی پرداخت کند. همچنین برخی از کیف پول های ارزهای دیجیتال برخی از آنها را پس می گیرند تا پس از دریافت پول فعال شوند. پس در نظر داشته باشید که از نظر عملی و منطقی حداقل خرید ارز دیجیتال ده هزار تومان یا صد هزار تومان نیست و از نظر عملی این امر غیر ممکن است.
به طور کلی حداقل سرمایه را برای خرید ارز دیجیتال یک میلیون تومان در نظر بگیرید. زیرا کمتر از این مقدار عملا امکان پذیر نیست و بیشتر پول کاربر صرف پرداخت قیمت اتریوم می شود، مثلاً برای کارمزد صرافی و کیف پول. صرافی های ایرانی کارمزدهای متفاوت و البته بالایی دارند، بنابراین گاهی اوقات درصد قابل توجهی از سرمایه شما را می توان صرف کارمزد در حجم کم خرید و فروش کرد.

 

نحوه خرید حداقل ارز دیجیتال

اگر قصد دارید با حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، باید دو کار زیر را انجام دهید.
1_ ابتدا باید یک کیف پول برای مجله ارز دیجیتال خود بسازید. کیف پول در اصل مانند یک حساب بانکی است و برای ذخیره و انتقال ارزهای دیجیتال استفاده می شود. کیف پول های نرم افزاری کاملا رایگان هستند و برای نصب آن ها هزینه ای پرداخت نمی کنید. سعی کنید یک کیف پول معتبر و مطمئن انتخاب کنید و آن را از طریق گوگل پلی یا پلی استور بر روی گوشی یا لپ تاپ خود نصب کنید.
2- یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های خرید ارز دیجیتال، خرید از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال است. بسیاری از صرافی های آنلاین در داخل و خارج از کشور در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین فعالیت می کنند. برای خرید از بورس های ایران کافیست وارد وب سایت شوید و پس از ثبت نام و احراز هویت، از کارت بانکی خود برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده کنید.
اگر قصد خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی ایرانی دارید، حداقل مبلغ خرید معمولا بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است. پس از خرید ارز مورد نظر، با ارائه آدرس کیف پول شما، صرافی واحدهایی را که خریداری کرده اید به کیف پول شما منتقل می کند.
اگر حساب های بین المللی مانند پرفکت مانی، وب مانی، ویزا کارت یا پی پال دارید، می توانید از طریق صرافی های معتبر ارز مانند بایننس، ارزهای دیجیتال خریداری کنید. یکی از نکات منفی بازار سهام ایران این است که ارزهای دیجیتال متنوعی را برای خرید و فروش ارائه نمی دهند و در کنار آن کارمزدهای بالا در معاملات ارزهای دیجیتال وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد دوست دارند با صرافی های خارج از کشور همکاری کنند.

 

حداقل سرمایه لازم برای خرید ارز دیجیتال

حداقل سرمایه لازم برای بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟ شاید شما هم جزو کسانی باشید که فکر می کنید به دلیل داشتن سرمایه کم نمی توانید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. اگر در این مورد نگران و سردرگم هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. زیرا ما به شما خواهیم گفت که حداقل سرمایه لازم برای بازار ارز دیجیتال چقدر است. در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید حتی با سرمایه و پول کم وارد این بازار شوید زیرا این یکی از نکات مهم قبل از ورود به بازار است.
مهمتر از سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال، دانش و تخصص کافی در این زمینه است، به همین دلیل است که می بینیم برخی افراد با مبالغ بسیار ناچیز وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند و سود زیادی و گاهی چندین برابر ارزش آن به دست می آورند. از سرمایه اصلی خود آنها برنده می شوند
اگر به این سوال فکر کرده اید که چگونه و با چه میزان سرمایه باید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، در این قسمت روش های ورود و راهکارهای خرید را توضیح داده و سعی می کنیم به صورت مفهومی آنها را درک کنید. و تمرین را بیاموزید. تا بتوانید بهترین نسبت سرمایه را برای خود برای ورود به این بازار اختصاص دهید.
حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال بسته به ارزهای دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، به دلیل تقاضای زیاد برای ارزهای دیجیتال معروف مانند بیت کوین و اتریوم، قیمت آنها نسبت به سایر ارزها بالاتر است و بنابراین برای خرید آنها به سرمایه بیشتری نیاز است.
از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال دیگری با قیمت بسیار پایین وجود دارد. قیمت این ارزهای دیجیتال از سه تا چهار دلار شروع می شود و تا صد دلار در بازار موجود است. این تنوع قیمتی به شما این امکان را داده است که با هر میزان سرمایه که دارید وارد بازار کریپتو شوید و با خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال سود کنید.
از آنجایی که مهمترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو بیت کوین است، ابتدا به بررسی این ارز دیجیتال می پردازم و به شما می گویم که چقدر سرمایه می توانید شروع به خرید و فروش این ارز دیجیتال کنید.

 

حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بین 20000 تا 50000 دلار در نوسان است. این بازه قیمتی به این معنی است که برای خرید یک بیت کوین به حدود 600 میلیون تا 2 میلیارد تومان نیاز دارید که رقم بسیار بالا و ترسناکی است. به عنوان مثال، اگر می خواهید فقط دو یا سه بیت کوین بخرید و آنها را در کیف پول خود نگه دارید، باید چیزی حدود پنج میلیارد را در نظر بگیرید.
شاید پس از دیدن این اعداد کاملاً ناامید شوید و بخواهید خرید بیت کوین را متوقف کنید و پول خود را در جای دیگری سرمایه گذاری کنید. اما همانطور که از مدت ها قبل گفته شده است، امید زیادی در ناامیدی وجود دارد، وقتی صحبت از بیت کوین به میان می آید یک راه حل ساده وجود دارد.
ارز دیجیتال بیت کوین به واحدهای کوچکتری به نام ساتوشی تقسیم می شود، صد میلیون ساتوشی با هم یک بیت کوین را تشکیل می دهند. هر ساتوشی حدود 60 دلار قیمت دارد که به پول ملی دویست هزار تومان است. اگرچه خرید بیت کوین سخت و غیرممکن است، اما خرید ساتوشی ممکن و مقرون به صرفه است.
در واقع با مبلغ 200 هزار تومان می توانید واحدهای کوچک تری را برای خرید بیت کوین وارد کنید. اگر پس از خرید، قیمت بیت کوین شروع به افزایش کند، ارزش پول شما شروع به افزایش و افزایش خواهد کرد.
تنها نکته ای که باید در خرید و فروش این ارز دیجیتال پرطرفدار دقت کنید این است که شبکه های صرافی و انتقالی را انتخاب کنید که کارمزد بسیار کمی دارند تا برای هر تراکنش هزینه اضافی زیادی پرداخت نکنید.
پس می توان گفت اگر تنها با دویست هزار تومان می توان وارد بازار بیت کوین، گران ترین ارز دیجیتال شد، ورود به بازار خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال آسان تر بوده و ضروری نیست. سرمایه زیادی
با بررسی قیمت بیت کوین، تا به حال باید حداقل سرمایه لازم برای بازار ارز دیجیتال را درک کرده باشید. در قسمت بعدی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را به شما معرفی می کنیم تا با هر مبلغی که دارید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و قصد استفاده از آن را برای سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشید.
در این قسمت به معرفی سه ارز دیجیتال دیگر برای سرمایه گذاری علاوه بر بیت کوین می پردازیم و نشان می دهیم که حداقل سرمایه لازم برای بازار پول دیجیتال در هر یک از این ارزهای دیجیتال چقدر است.

 

حداقل سرمایه برای اتریوم

پس از ارز دیجیتال بیت کوین، ارز دیجیتال اتریوم قوی ترین ارز در بازار کریپتو محسوب می شود و توانسته حجم زیادی از تراکنش های بازار را به آن اختصاص دهد. قیمت هر اتریوم در بازار فعلی در محدوده 1000 دلار در نوسان است، بنابراین برای خرید هر اتریوم باید حدود 30 میلیون تومان سرمایه داشته باشید.
مانند بیت کوین، ارز دیجیتال اتریوم از واحدهای کوچکتری به نام سازبو تشکیل شده است که هر کدام بسته به صرافی که از آن خرید می کنید، مقدار بسیار کمی هستند. در واقع، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید ابزار بخرید و با افزایش ارزش اتریوم، سرمایه خود را افزایش دهید.

 

حداقل سرمایه برای Tether

تتر یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری است که در بین سکه های پایدار به حساب می آید. ارزش هر ارز دیجیتال تتر در بازار ارزهای دیجیتال به طور مستقیم با ارزش دلار برابر است. در واقع، هر تتر یک دلار ارزش دارد و همیشه این مقدار ثابت را حفظ می کند.
با حداقل سرمایه گذاری یک دلار یا 30 هزار تومان می توانید تتر را برای خود خریداری کنید. دلیل اینکه این استیبل کوین ارزش سرمایه گذاری بالایی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد این است که همیشه ارزش خود را ثابت نگه می دارد و بهترین راه برای محافظت و ذخیره ارزش سرمایه آن است.
اگر پول نقد در دست داشته باشید، با افزایش تورم و گران شدن کالاها در بازار، ارزش پول شما کاهش می یابد. اما از آنجایی که تتر توسط دلار پشتیبانی می‌شود، خرید هر مقدار از ارز دیجیتال تتر مانند خرید مستقیم دلار است و به این ترتیب ارزش پول شما در بلندمدت حفظ می‌شود.

 

حداقل سرمایه برای کاردانو

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در دنیای کریپتو کاردانو است. قیمت ارز دیجیتال کاردانو در بازار در محدوده قیمتی 0.5 دلاری در نوسان است که اگر مقدار آن را به ارز ملی محاسبه کنیم تقریباً 15 هزار تومان می شود.
برخلاف میلیاردها قیمت بیت کوین، 15000 تومان مبلغ زیادی نیست و می توانید مقداری از این ارز را با مبلغ ناچیزی خریداری کنید. اگر این مبلغ برای شما زیاد است، مانند سایر ارزهای دیجیتال، می توانید واحدهای کوچکتر Cardano را با قیمت های بسیار پایین تری خریداری کنید و با هر سرمایه ای که می توانید خرید و فروش این ارز دیجیتال ارزشمند را آغاز کنید.

 

ارزهای دیجیتال ادامه دارد

علاوه بر ارزهای دیجیتال اصلی که در بالا در مورد حداقل سرمایه لازم برای خرید آنها توضیح دادیم، ارزهای دیجیتال دیگری به نام ارز وجود دارند که در بازار کریپتو در حال توسعه هستند. در این بخش به معرفی برخی از مهم ترین انواع این ارزها می پردازیم و حداقل توضیح می دهیم که با ارائه توضیحات کافی، از چه سرمایه ای می توانید برای معامله این ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

 

سکه بایننس (Binance Coin)

این ارز دیجیتال که متعلق به صرافی اصلی Binance است، یکی از امیدوارکننده ترین و بهترین ارزهای در حال توسعه است. همانطور که بایننس از یک صرافی ساده به یک اکوسیستم تجاری بزرگ و قدرتمند تبدیل می‌شود، انتظار می‌رود بایننس کوین نیز از یک ارز دیجیتال ساده به یکی از با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شود.
قیمت بایننس کوین در طول سال گذشته در محدوده قیمتی 300 دلار نوسان داشته است، شرایط فعلی بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال بایننس کوین است. شما می توانید این ارز دیجیتال امیدوار کننده را که ارز انحصاری صرافی بایننس است، تنها با 9 میلیون تومان خریداری کنید و سرمایه گذاری مناسبی برای خود انجام دهید.
بایننس کوین، مانند هر ارز دیجیتال دیگری، DUST (ارز دیجیتال کوچک) خود را دارد. اگر سرمایه کافی برای خرید کامل این ارز ندارید، می توانید با خرید داست بایننس کوین، هر چقدر که بخواهید روی این ارز دیجیتال امیدوارکننده سرمایه گذاری کنید.

 

نقطه پولکا (DOT)

می‌توانیم ارز دیجیتال پولکادات را آینده صنعت بلاک چین بنامیم، زیرا این امکان را دارد که همکاری بین شبکه‌ای را برای سیستم‌های بلاک چین در ساختار شبکه‌اش فعال کند. بنابراین گفته می شود این ارز دیجیتال آینده بسیار خوبی خواهد داشت و قیمت آن همچنان در حال افزایش است.
در حال حاضر این ارز دیجیتال در محدوده قیمتی 10 دلاری در نوسان است و بر خلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده به دلیل قیمت پایین نیازی به گردگیری ندارد. می توانید هر تعداد سکه که می خواهید با 300 هزار تومان بخرید و در کیف پول خود نگه دارید. در واقع یکی از بهترین ارزهای دیجیتالی که می توانید با حداقل سرمایه بخرید، پولکاداتا است.

 

اینترنت کامپیوتر (ICP)

این ارز دیجیتال یکی از پیچیده ترین شبکه های بلاک چینی را دارد که تا کنون ایجاد شده است و اولین بلاک چین است که با سرعت وب و با ظرفیت نامحدود اجرا می شود. ICP در نوع خود یک نوآوری باورنکردنی تلقی می شود و همین امر منجر به افتتاح یک حساب اختصاصی در این ارز دیجیتال به عنوان یکی از امیدوارکننده ترین ارزهای دیجیتال شده است. همچنین می توانید به این ارز دیجیتال اعتماد کنید و آن را یک گزینه سرمایه گذاری خوب در نظر بگیرید.
قیمت ICP در حال حاضر بین 5 تا 10 دلار در نوسان است و در حال حاضر یکی از بهترین موقعیت های خرید را دارد. برای خرید این ارز دیجیتال نیازی به خرید چیزی نیست و می توانید این ارز دیجیتال را به صورت مستقیم با قیمت 160 هزار تومان خریداری کنید.
همانطور که می بینید، حداقل سرمایه لازم برای بازار ارزهای دیجیتال زیاد نیست و هر فردی با هر توانایی مالی می تواند به راحتی وارد دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال شود. به لطف این بازار مالی در حال ظهور، شما نه تنها می توانید از ارزش سرمایه خود محافظت کنید، بلکه می توانید درآمد بسیار خوبی نیز ایجاد کنید.

 

بهترین نسبت سرمایه برای ورود به بازار

اگر مطالب بالا را به طور کامل مطالعه کرده باشید، واضح است که موضوع این نیست که حداقل سرمایه لازم برای بازار ارز دیجیتال چقدر است، زیرا تقریباً هر کسی با هر سطح مالی می تواند آن را داشته باشد. وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. سوال این است که با توجه به مجموع دارایی ها، بهترین نرخ سرمایه ای که می توانیم در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم، چیست؟!
اگرچه با هر میزان سرمایه ای که دارید می توانید وارد این بازار شوید، اما اکثر کارشناسان مالی توصیه می کنند که بهتر است تنها با ۱ درصد از کل دارایی خود وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. دلیل توصیه این درصد پایین این است که ریسک‌ها در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد و غیرقابل پیش‌بینی هستند.
کارشناسان بازارهای مالی می دانند که در صورتی می توان به درصد طلایی رسید که فرد از قبل شناخت کامل و جامعی از این بازار داشته باشد و بداند چه چیزی بخرد و چه زمانی بفروشد.
برخی از کارشناسان دیدگاه مثبت تری دارند و پیشنهاد می کنند که در خوشبینانه ترین حالت بهتر است تنها 5 درصد از کل ارزش دارایی ها را در این بازار سرمایه گذاری کنید.
اگر می خواهید سرمایه زیادی در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، این نسبت های طلایی را به خاطر بسپارید و سعی کنید پول خود را از دست ندهید.
به عنوان مثال، اگر یک میلیارد تومان پول نقد دارید، باید ارزش کل دارایی های خود را با آن اضافه کنید و ببینید در خوشبینانه ترین حالت پنج درصد چقدر خواهد بود. اگر سطح اطمینان شما در این بازار پایین است، یک تا سه درصد ممکن است ایده آل باشد. برای سرمایه یک میلیاردی به اضافه ارزش سایر دارایی ها، حدود 50 تا 100 میلیون تومان مبلغ مناسبی برای سرمایه گذاری در این بازار است.
البته برخی از معامله گران و برخی دیگر به هیچ وجه این نسبت را قبول ندارند و شرایط را بر اساس اصول مدیریت ریسک می سنجند و مقدار مناسبی را برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال ارزیابی می کنند. به عنوان مثال، برادران وینکلوس از جمله کسانی بودند که در ابتدای ایجاد بیت کوین پول زیادی برای خرید بیت کوین سرمایه گذاری کردند و پس از چند سال توانستند میلیون ها دلار به دست آورند.
مهمتر از اعداد در اینجا، سطح تحمل ریسک معامله گر و سرمایه گذار است. اگر فردی برای پیش بینی های خود در مورد آینده بازار ارزهای دیجیتال حاضر به ریسک برای کسب سود بیشتر باشد، مطمئناً استفاده از 1% تا 5% از کل دارایی ها برای او چندان سودمند نخواهد بود. به این ترتیب می توان گفت که کل ماجرا در دست شماست و در نهایت این شما هستید که می توانید مناسب ترین میزان سرمایه و درصد ریسک را برای خود تعیین کنید. در این قسمت از مقاله به شما توصیه می کنیم مقاله نحوه تبدیل درآمدهای ارزهای دیجیتال به پول نقد و کسب اطلاعات مفیدتر را مطالعه کنید.

 

جمع بندی و جمع بندی کلی

در این مقاله سعی شده است حداقل سرمایه لازم برای بازار ارزهای دیجیتال به طور کامل توضیح داده شود. برای این منظور ابتدا ارزهای دیجیتال معروف و امیدوارکننده را ارائه کردیم و حداقل سرمایه لازم برای خرید هر کدام از آنها را مشخص کردیم. همچنین در مورد صرافی های ارز دیجیتال صحبت کردیم و نشان دادیم که چگونه می توانید به راحتی وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و با هر سرمایه ای که دارید شروع به انجام تراکنش های مختلف کنید.
در نهایت، همانطور که مشخص شد بازار ارزهای دیجیتال هر میزان سرمایه مورد نظر را می پذیرد، روش های بودجه بندی و تخصیص بهترین نسبت کل دارایی ها را به شما معرفی کرده ایم. امیدواریم با مطالعه توضیحات ارائه شده به سوالات خود در مورد حداقل سرمایه مورد نیاز بازار ارزهای دیجیتال و روش های ورود به این بازار پر سود پاسخ داده باشید.

موبو ارز
موبو ارز مجله اینترنتی و خبری موبو ارز (به انگلیسی: Mobo Arz) یک وبسایت ایرانی است که بصورت رسمی و تحت نظر قانون خدمات رایگان یادگیری و آموزش حوزه ارزهای دیجیتال و اخبار ارز دیجیتال به کاربران خود ارائه می‌دهد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋