حسين ميخک

حسين ميخک

تمیز کردن و نظافت پارکینگ

تمیز کردن و نظافت پارکینگ

یکی از برنامه هایی که در لیست وظایف مدیریت ساختمان قرار دارد، نظافت پارکینگ است. همان طور که می دانید تردد خودروها در پارکینگ آلودگی های متعددی از جمله روغن، میکروب، ویروس و ... را به همراه دارد. به همین دلیل تمیز کردن و نظافت پارکینگ کار ساده ای نیست که بتوان آن را به هر فردی سپرد. از طرفی کوتاهی در امر نظافت پارکینگ باعث انتقال آلودگی ها به سایر قسمت های ساختمان می شود. پس چه کنیم؟ شرکت خدماتی نظافتی تیک شهر دارای نیروهایی است که به صورت حرفه ای در زمینه نظافت پارکینگ تجربه دارند. این افراد می توانند با مهارت بالا به سرعت پارکینگ ساختمان شما را ضدعفونی نمایند. برای اعزام نیرو تماس بگیرید.

نظافت پارکینگ در تهران

تمیز کردن و نظافت پارکینگ نه تنها باعث ایجاد ایمنی در ساختمان می شود، بلکه ظاهری زیبا نیز به ساختمان شما می دهد. آلوده بودن پارکینگ این پیغام را می رساند که اهالی ساختمان هیچ ارزشی برای بهداشت و سلامتی قائل نیستند. با این تفاسیر پارکینگ باید با برنامه ریزی نظافت گردد. مدت زمان نظافت به میزان تردد خودرو در پارکینگ بستگی دارد. معمولا برج ها و ساختمان های بزرگ که خودروهای بیشتری را در پارکینگ جای می دهند باید به صورت هفتگی تمیز شوند. ولی برای ساختمان های کوچک نظافت ماهیانه پارکینگ کفایت می کند.

مراحل تمیز کردن پارکینگ

برای تمیز کردن پارکینگ در قدم اول باید از ساکنین ساختمان درخواست کنید که خودروهای خود را از پارکینگ خارج کنند. با این کار نه تنها پارکینگ راحت تر و بهتر نظافت می گردد، بلکه خودروها نیز آلوده نمی شوند.

برای شروع شما باید ابتدا آشغال های ریز و درشت را از کف پارکینگ بردارید. انجام این کار با استفاده از جارو دستی و به روش سنتی وقت زیادی را از شما می گیرد. به همین دلیل نیاز به جاروبرقی های صنعتی است تا به سرعت آشغال ها از کف پارکینگ جمع شود.

پس از پایان پروسه جارو کردن نوبت به مهم ترین مرحله یعنی شستشوی کفپوش می رسد. با توجه به وجود ویروس و میکروب و همچنین لکه های روغن باید کفپوش با آب گرم تمیز شود. در صورت قدیمی بودن لکه های روغن برای از بین بردن آن نیاز به مواد شوینده می باشد. در صورتی که لکه های روغن با مواد شوینده از بین نرفت. می توانید با استفاده از کمی بنزین و یا پاک کننده های اسیدی لکه های روغن را تمیز کنید.

بسیاری از افراد برای تمیز کردن کفپوش از ابزارهای دستی استفاده می کنند. ولی اگر پارکینگ متراژ بالایی داشته باشد، نظافت ممکن است ساعت ها و یا حتی روزها طول بکشد. به همین دلیل ابزارهای قدیمی را کنار گذاشته و با اسکرابرها کفپوش پارکینگ را تمیز کنید تا ضمن افزایش سرعت، در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.

پس از پایان پروسه نظافت باید حداقل تا بیست دقیقه در پارکینگ ترددی صورت نگیرد. زیرا زمین همچنان مقداری مرطوب است و امکان آلوده شدن مجدد آن وجود دارد.

نظافت راه پله ها را فراموش نکنید

بسیاری از افراد برای نظافت ساختمان تنها به شستشوی پارکینگ اکتفا می کنند. ولی بی توجهی به سایر قسمت های ساختمان همچون راه پله ها و آسانسور کیفیت کار شما را کاهش می دهد. زیرا آلودگی های موجود در راه پله و آسانسور به پارکینگ منتقل می شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل ابتدا تمیز کردن و نظافت پارکینگ را از راه پله ها شروع کنید. همچنین نرده های راه پله، در ورودی، دیواره های پارکینگ، درب پارکینگ و ... را نیز از قلم نیاندازید.

برنامه ریزی برای نظافت پارکینگ

برنامه ریزی برای هر کاری حتی تمیز کردن و نظافت پارکینگ به بهبود کار شما کمک می کند. معمولا مدیریت ساختمان طی یک برنامه ریزی دقیق و بر اساس میزان تردد خودروها زمانی را برای نظافت پارکینگ تعیین می کند. همانطور که در بالا عنوان کردیم، در روز نظافت پارکینگ بهتر است که خودرویی در پارکینگ نباشد تا نظافتچی آزادی بیشتری داشته باشد. همچنین صرفه جویی در مصرف آب نیز باید در امر نظافت پارکینگ مورد توجه قرار گیرد.

هزینه نظافت پارکینگ

هزینه نظافت پارکینگ مستقیما با ابعاد و متراژ آن در ارتباط است. معمولا هزینه تمیز کردن پارکینگ و مشاعات ساختمان بر اساس ساعت کاری نظافتچیان تعیین می شود. در نتیجه بهتر است که از افراد حرفه ای و همراه با تجهیزات پیشرفته برای نظافت بهره ببرید تا هزینه های نظافت منزل و پارکینگ کاهش پیدا کند. شرکت خدماتی نظافتی تیک شهر با در اختیار قرار دادن ابزار نظافت و نیروهایی کاربلد و نظافتچی ماهر پایین ترین هزینه را برای شما رقم خواهد زد.

جزئیات در نظافت پارکینگ

همیشه تاکید داریم که جزئیات نظافت را در هنگام تمیز کردن پارکینگ از قلم نیاندازید. برخی از جزئیات در نظافت فراموش می شوند که کیفیت کار شما را زیر سوال می برند. به عنوان مثال کلید و پریزها را با استفاده از یک دستمال مرطوب ضدعفونی نمایید. همچنین سقف پارکینگ نیز با استفاده از یک جاروی دسته بلند تمیز کنید. زیرا سقف پارکینگ اغلب دارای تارک عنکبوت است که به مرور حجم بالایی از آلودگی را در خود جمع می نماید. ضدعفونی کردن نرده های راه پله نیز نباید فراموش شود. زیرا نرده ها با دست در تماس است و برای سلامتی ساکنین ضرر دارد.

نظافت پارکینگ با تیک شهر

اگر شما نیز برای تمیز کردن و نظافت پارکینگ ساختمان خود برنامه ریزی کرده اید، تیک شهر می تواند به شما کمک کند. این شرکت با استخدام نیروهای حرفه ای و شوینده های بهداشتی و قوی می تواند درخشندگی پارکینگ شما را تضمین کند. همچنین این نیروهای خدماتی در هر روز و هر ساعتی از شهر آماده اعزام به آدرس شما می باشند. برای درخواست نظافتچی با تیک شهر تماس بگیرید.

حسين ميخک
حسين ميخک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋