javad.of.sharify

javad.of.sharify

دغدغه های یک مدیر ساختمان

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و سکونت چندین خانواده در یک ساختمان و در واحدهای مجزا باعث شده که جهت رفع و رجوع امورات مربوط به ساختمان یک نفر از اعضای آن ساختمان به عنوان مدیر ساختمان انتخاب شود . که ممکن است به صورت دوره ای نفر دیگری انتخاب گردد . 
در واقع یک مدیر ساختمان موظف است به کلیه امورات ساختمان رسیدگی کند و در صورت بروز اشکال و خرابی به رفع و رجوع آن بپردازد . اما یکی از دغدغه هایی که اکثر مدیران با آن مواجه اند ، نظافت ساختمان و راه پله هاست . در واقع می توان گفت یکی از وظایف مهم یک مدیر ساختمان رسیدگی به نظافت کلی ساختمان است . از نظافت راه پله ها و نرده ها تا نظافت داخل آسانسور ، حیاط و پارکینگ . 

 

مدیر ساختمان لازم است یک شرکت خدماتی و نظافتی را برای نظافت بخش های ساختمان انتخاب کند و از طریق تماس تلفنی درخواست نیروی نظافتچی را برای یک روز و ساعت خاص داشته باشد .  
امروزه شرکت های خدماتی و نظافتی زیادی در کلانشهرها آمادگی ارائه خدمات نظافتی از جمله نظافت منزل ، نظافت ساختمان و نظافت راه پله را دارند . کافیست یکی را انتخاب کرده و از آن درخواست نظافتچی کنید . اما نکته ای که شاید سوال باشد این است که در بین شرکت های نظافتی زیادی که در کلانشهرها خدمات نظافتی را ارائه می دهند بهترین شرکت کدام است ؟؟
در پاسخ به سوال بالا می توان چندین معیار را ملاک قرار داد . 
1-    شرکت مجوز رسمی جهت فعالیت داشته باشد .
2-    شرکت در دسترس بوده و قابل پیگیری باشد
3-    نظافتچی های شرکت افراد متعهد ، و خوش اخلاق باشند
4-    تعرفه خدمات شرکت منطقی و منصفانه باشد 
5-    شرکت در محدوده و در آن منطقه دارای شعبه فعال باشد 
6-    مشتریان سابق از عملکرد شرکت رضایت داشته باشند

این موارد چند ملاک برای انتخاب یه شرکت خدماتی و نظافتی خوب است . 
برای بررسی وضعیت عملکرد نظافتچی ها یک شرکت نظافتی یکی از راهکارها بررسی وبسایت آن شرکت است و در صورتی که باز سوالاتی در ذهن باشد با برقراری تماس تلفنی می توان پاسخ سوالات را دریافت و بهترین را انتخاب کرد.
مدیر ساختمان بعد از برقراری تماس با شرکت درخواست نیروی خدماتی را جهت نظافت ساختمان در زمان معین ارائه می کند و آدرس ساختمان را در اختیار شرکت قرار میدهد .
شرکت در روز معین شده نظافتچی خود را بدانجا اعزام می کند . نظافتچی با ارائه فاکتور مهر شده شرکت وارد ساختمان شده و کار نظافت ساختمان را زیر نظر مدیر آغاز می کند .
ابتدا کار نظافت راه پله ها و سپس کابین آسانسور  با جارو و تی انجام می شود و در انتها پارکینگ و حیاط لازم است شسته شود.
یکی دیگری از دغدغه های مدیر ساختمان بررسی قسمت های که نیاز به تعمیر دارد به عنوان مثال در صورتی خرابی پمپ فشار آب ساختمان ، لازم است کمترین زمان ممکن تعمیر شود و یا در صورت خرابی درب حیاط ، آیفن و ... مدیر ساختمان موظف است از تعمیرکار خبره کمک بگیرد . برای پیدا کردن نیروی متخصص و تعمیرکار حرفه ای نیز شرکت های خدماتی و نظافتی گزینه مناسبی هستند . بیشتر این شرکت ها علاوه بر نظافتچی و کارگر ساده آمادگی اعزام نیروی متخصص را مانند لوله کش ، برق کار ، جوشکار و .... دارند .
یکی دیگر از دغدغه های مدیران ساختمان ها دریافت شارژ ساختمان است ، مدیر ساختمان برای پرداخت هزینه های ساختمان مانند نظافت ساختمان و یا برای پرداخت هزینه های احتمالی قسمت های مختلف ساختمان لازم است از ساکنان هر واحد ،  مبلغی را ماهیانه  دریافت کند . که این مبلغ بسته به وسعت و متراژ ساختمان و تعداد ساکنان یا تعداد خانواده ها و .... متغیر است .
 یکی دیگر از دغدغه های مدیر ساختمان رسیدگی به اختلافات احتمالی ساکنان ساختمان است . گاه همسایگان ممکن است در اثر اختلاف های مختلف با هم تنش داشته باشند . مدیر ساختمان می تواند ورود کرده و مشکل را حل کند .
گاه عملکرد مدیر ساختمان ممکن است مورد انتقاد ساکنین قرار گیرد ، اما مدیر ساختمان می تواند در جلساتی که ماهانه و یا هر چند ماه یکبار برگزار می کند از عملکرد خود دفاع کرده و در صورت تمایل فرد دیگری به عنوان مدیر برگزیند . 
یکی دیگر از کارها و وظایف یک مدیر ساختمان بررسی کمبودها و نیازهای ساختمان است از قبیل نصب دوربین مدار بسته در راه پله ها و آسانسور یا بررسی خرابی چراغ های حیاط و پارکینگ و راه پله . جهت نصب دوربین مدار بسته از شرکت هایی که در زمینه شبکه و دوربین مدار بسته کار می کنند می توان کمک گرفت.
اینها نمونه های بود از دغدغه هایی که یک مدیر ساختمان ممکن است با آنها مواجه شود . و صد البته یک ساختمان تمیز و مرتب علاوه بر داشتن یک مدیر توانمند ، لازم است ساکنان خوب و با شعوری داشته باشد . 

javad.of.sharify
javad.of.sharify

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋