Hi Charter

Hi Charter

مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی در سال 1399 فعالان اقتصادی که قصد راه اندازی درگاه های پرداخت و استفاده از کارت خوان دارند می بایست الزاما اقدام به ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی نموده و کد رهگیری مالیاتی دریافت دارند . نحوه دریافت کد رهگیری مالیاتی از طریق سایت و سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir می باشد .

دریافت کد مالیاتی

اگر شما قصد خرید و فروش کالای خاص یا خدمتی خاص را دارید، اگر قصد واردات و صادرات دارید یا حتی برای فعالیت های خود نیاز به قرارداد بستن دارید، باید یک کد مالیاتی داشته باشید که همان کد اقتصادی است. مهمترین مواردی که در دریافت کد مالیاتی الزامی است عبارتند از:

  1. عقد هر گونه قرارداد
  2. اخذ گرید برای شرکت
  3. افتتاح حساب بانکی برای شرکت
  4. شرکت در مزایدات و مناقصات
  5. پرداخت هرگونه مالیات شرکت و اظهار سود و زیان شرکت

دریافت کد مالیاتی برای تمامی کارهای مالیاتی اعم از مالیات بر ارث نیاز است.شما برای هر گونه قراردادی به  کد اقتصادی نیاز خواهید داشت و بدون این کد تنظیم قرارداد ممکن نخواهد بود.

برای شرکت در مناقصه ها و مزایده ها هم به کد اقتصادی نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که در هنگام شرکت در یک مزایده، اگر بر روی پاکت مورد نظر کد اقتصادی نوشته نشده باشد، از همان ابتدا پاکت پیشنهادی شما باز نخواهد شد. یعنی هیچ شانسی برای رقابت بین  شرکت های رقیب نخواهید داشت.

بسیاری از شرکت ها برای آن که کسب و کار خود را رونق ببخشند، به دنبال گرفتن رتبه هستند. یکی از مدارک مورد نیاز برای رتبه بندی شرکت، همین کد اقتصادی می باشد. یعنی باید کد اقتصادی دریافت کرده باشید و سپس نسبت به اخذ گرید اقدام کنید.

در صورتی که کد اقتصادی نداشته باشید، قادر به تکمیل اظهارنامه مالیاتی هم نخواهید بود. احتمالا با خواندن این مطلب تصور می کنید که این موضوع به نفع شما است و دیگر نیازی به پرداخت مالیات ندارید. اما باید بگوییم که این موضوع معایب بسیاری را برای شما به دنبال دارد و اصلی ترین مشکل آن است که جریمه مالیاتی خواهید شد.

دریافت سریع کد اقتصادی

تا شهریور ماه سال 99 نحوه گرفتن کد اقتصادی شرکت زمانبر بود، از شهریور ماه و زمانی که به دستور دولت و در راستای تسهیل در مجوزات کسب و کار و همچنین شرایط کرونا در کشور دریافت کد اقتصادی سرعت بیشتری گرفته است. همچنین طبق قانون جدید شناسه ملی شرکت به عنوان کد اقتصادی شرکت های در نظر گرفته خواهد شد و مراحله 45 گرفتن کد اقتصادی حذف شده است. همچنین برای اشخاص حقیقی نیز با داشتن یک کسب و کار دریافت کد مالیاتی با کد ملی امکان پذیر است.

زمان دریافت کد اقتصادی

مدت زمان گرفتن کد در حال حاضر از زمان پیش ثبت نام در سایت اداره مالیات تا رسیدن به گام 4 و تایید اطلاعات مودی حدودا بین 3 الی 5 روز می باشد.

مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی

برای دریافت کد اقتصادی به مدارک شناسایی اعضا و مدارک اصلی شرکت نیاز است؛

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی همه اعضاء شرکت (سهامدارن یا شرکا) تهیه کنید.
  • کسانی که در شرکت حق امضا دارند باید گواهی امضا گرفته و ارائه دهند.
  • دفترچه مخصوص اخذ کد اقتصادی را تکمیل کنید.
  • یک کپی از اجاره نامه ارائه دهید، لازم به ذکر است که اجاره نامه باید به اسم شرکت باشد.
  • از مدارک اصلی شرکت (اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت، صورتجلسه هیات مدیره شرکت، روزنامه رسمی تاسیس شرکت و روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت) خود یک کپی تهیه کنید، این کپی باید با اصل برابر شود.
  • معرفی یک شماره حساب جهت ثبت نام در وب سایت اداره مالیات که این حساب باید متعلق به شرکت یا یکی از صاحبان امضا و یا مشترک بین اعضا باشد.

 

https://vosoq.ir/%da%a9%d8%af-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%db%8c/

Hi Charter
Hi Charter

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋