Hi Charter

Hi Charter

مراحل ثبت شرکت جدید در ثبتی نو

 

ثبت شرکت ثبتی نو برای تمام افرادی که می خواهند کسب و کار جدیدی را به عنوان یک فرد حقیقی راه اندازی کنند ضروری می باشد. شما به عنوان یک تاجر در ایران در صورتی که قصد داشته باشید فعالیت اقتصادی و تجاری انجام دهید. فرقی نمی کند چه نوع کسب و کاری مثلا ممکن است به فکر باز کردن دفتر اداری یا حقوقی باشید و یا در حیطه ی گسترده تری در نظر داشته باشید فعالیت کنید به مانند راه اندازی تولیدی ، شرکت بازرگانی واردات و صادرات و  … لازم هست تا قبل از انجام هر گونه اقدامی در ابتدا شرکت نو خود را در ایران به صورت قانونی به ثبت برسانید. با توجه به نوع فعالیت، مراحل و هزینه ثبت شرکت در ایران نیز می تواند بسیار متغیر باشد.

 

انتخاب نام شرکت جدید

انتخاب نام شرکت و تایید این نام توسط کارشناسان تعیین نام یکی از اقدامات اولیه تاسیس و ثبت شرکتها است. برای جلوگیری از اتلاف زمان و همچنین برای رعایت اصول زیبایی شناسی، در هنگام انتخاب نام شرکتتان باید دقت لازم داشته باشید، چرا که اگر نامی که انتخاب می نمایید کوچکترین تشابهی با نام شرکت و یا موسسه دیگری که قبلاً به ثبت رسیده و یا حتی به ثبت نرسیده ولی توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها برای شرکت دیگر تایید شده داشته باشد، با اخطار رد نام مواجه می شوید و باید مجددا اقدام به ارسال نام و یا نام های جدید بنمایید.

به منظور تایید نام هنگام شرکتی که به ثبت میرسد و یا تغییر نام شرکتی که قبلا به ثبت رسیده، رعایت موارد زیر الزامی است:

الف) عدم استفاده از نام های لاتین، نام اشخاص مشهور خارجی، اسامی بی معنی و یا اسامی داری معنی نامناسب

ب) اسامی انتخابی باید دارای ریشه فارسی باشند و در یکی از فرهنگ نامه های معتبر فارسی نظیر فرهنگ نامه دهخدا، عمید و معین دارای سابقه باشند

پ) تشابهی با نام شرکت و یا موسسه ای که قبلا به ثبت رسیده است نداشته باشد

ت) استفاده از اعداد در نام شرکت صرفا بصورت حروف مجاز است

ث) استفاده از کلماتی مانند کشور، ایران، ملت، ملی و نظایر آن که متعلق به عموم مردم است، در نام شرکت مجاز نیست

ج) استفاده از نام اماکن و مناطق گوناگون کشور در نام شرکت زمانی توسط کارشناسان تعیین نام اداره پذیرفته می شود که شرکت مورد تقاضا در همان منطقه به ثبت برسد

چ) نام های تایید شده شرکت ها به هیچ عنوان قابل انتقال به غیر نیست

ح) نام هایی که به تایید کارشناسان تعیین نام اداره می رسد، تا قبل از ثبت تا 3 ماه معتبر است و نام مذکور تا 3 ماه برای شما رزرو می شود تا در این مدت شرکت خود را به ثبت نهایی برسانید و پس از ثبت نیز نام تایید شده تا زمان حیات شرکت دارای اعتبار است و پس از انحلال تا 10 سال پس از انحلال شرکت معتبر است.

Hi Charter
Hi Charter

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋