hassan

hassan

موکاپات یا دستگاه اسپرسوساز؟ انتخاب شما کدام است؟

 

 

 

به یک دستگاه اسپرسوساز جدید و با ابهت نگاه می‌کنید و سعی می‌کنید تصمیم بگیرید که آیا ارزشش را دارد که پول زیادی بپردازید و آن دستگاه اسپرسوساز را بخرید یا به جای آن یک موکاپات ارزان‌تر تهیه کنید؟ درکتان می‌کنیم که تصمیم گیری برایتان دشوار باشد بنابراین در این مقاله به مقایسه دستگاه‌های قهوه ساز و انواع موکاپات می‌پردازیم.

مطمئناً، هر دوی آن‌ها فرم‌های بسیار غلیظ قهوه درست می‌کنند، اما به غیر از آن، تقریباً هیچ وجه اشتراکی ندارند.

اجازه دهید شما را با تفاوت‌ها و شباهت‌های میان این دو گزینه آشنا کنم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید که متناسب با سلیقه و سبک زندگی شما باشد.

 

طعم قهوه

قهوه ای که توسط موکاپات دم می‌شود معمولاً 2-3 برابر غلیظ تر از قهوه معمولی است. تلخی تندی دارد و بافت سنگینی دارد. قهوه موکاپات می‌تواند متعادل و شیرین باشد، اگرچه معمولاً قهوه ای که با موکاپات درست می‌شود دارای طعم تلخ‌تر و دارک‌تری نسبت به قهوه‌ای است که با قهوه ساز تهیه می‌شود.

 

استفاده همه کاره از قهوه هر دو

هم قهوه موکاپات و هم شات اسپرسویی که با قهوه ساز درست شده است به اندازه کافی قوی هستند که با مواد دیگر ترکیب شوند تا نوشیدنی‌های بر پایه قهوه ایجاد کنند.

با این حال، از آنجایی که شات‌های اسپرسوی قهوه ساز پرتراکم‌تر هستند، قابلیت استفاده از آنها در نوشیدنی‌های بر پایه قهوه مانند لته، کاپوچینو، فراپه نسکافه و ... بیشتر است. عطر و طعم آن قوی‌تر است و در نوشیدنی‌های دیگر بیشتر حس می‌شود.

 

به عنوان مثال، یک کاپوچینوی ساخته شده با یک شات قهوه موکاپات ممکن است خیلی قوی نباشد، اما کاپوچینویی که با یک شات قهوه اسپرسو دستگاه درست شده است، خوب و غنی خواهد بود.

 

ماندگاری

وقتی به این دو قهوه ساز در کنار هم نگاه می‌کنید، مشخص است که اگر مشکلی پیش بیاید، کدام یک دردسر بیشتری برایتان ایجاد خواهد کرد.

موکاپات‌ها قهوه سازهای ساده‌ای هستند که فقط از چند قسمت تشکیل شده‌اند. هیچ سیمی، هیچ قسمت ظریف و هیچ ماده‌ای وجود ندارد که به راحتی شکسته شود. یک موکاپات شکسته چند صد هزار تومان برایتان خرج می‌تراشد و پیدا کردن جایگزین برای آن به راحتی آب خوردن خواهد بود.

از سوی دیگر، دستگاه‌های اسپرسوساز بسیار پیچیده هستند. قطعات الکتریکی زیادی وجود دارد، مکانیک آنها بسیار پیچیده‌تر است، و به زبان ساده، قطعات بیشتری برای آسیب دیدن دارند.

یک اشتباه فنی در دستگاه اسپرسوساز شما ممکن است صدها هزار تومان هزینه داشته باشد تا به درستی تعمیر شود و احتمالاً باید فردی متخصص برای انجام کار پیدا کنید.

دستگاه های اسپرسوساز خانگی معمولاً چندین سال عمر می‌کنند؛ در صورتی که به خوبی از آنها مراقبت شود. به احتمال زیاد چیزی برای نگرانی ندارید. اگرچه، اگر بتوانید از یک موکاپات مراقبت همیشگی کنید، می‌توان چندین دهه از آن استفاده کرد.

 

سهولت استفاده

استفاده از موکاپات‌ها به راحتی قدم زدن در پارک نیست، اما در مقایسه با دستگاه قهوه ساز، دم کردن آنها بسیار آسان‌تر است. مدتی طول می‌کشد تا فرآیند دم کردن قهوه را یاد بگیرید و بیاموزید که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا قهوه‌ ایده‌آلتان را دم کنید.

 

بالاخره موکاپات بخریم یا قهوه ساز؟

مطمئنا ما نمی‌توانیم برای شما انتخاب کنیم، اما سعی کردیم تا آنجا که می‌توانیم تفاوت‌های بین این دو را برایتان آسان و روشن کنیم.

آیا ترجیح می‌دهید موکاپات ساده‌ای که قهوه غنی و با طعم قوی دم می‌کند را  بخرید یا چالش دستگاه اسپرسوساز را پذیرفته و عکس‌های زیبا و جذابی را با آن ثبت می‌کنید؟ به هر حال تصمیم نهایی با شماست و فرقی نمی‌کند کدام را انتخاب می‌کنید؛ در نهایت از نوشیدن قهوه‌تان لذت ببرید!

hassan
hassan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋