hassan

hassan

طرز تهیه فراپه نسکافه جذاب در خانه

 

 

هیچ چیز مانند یک نوشیدنی خنک در روزهای گرم به جان آدمی نمی‌چسبد. فراپه نسکافه‌ای که به آن کاپوچینوی یخی نیز گفته می‌شود، یک دستور تهیه قهوه سرد است که سریع و آسان در خانه با مخلوط کن درست می‌شود.


به عنوان کسی که فقط قهوه سیاه و بدون هیچ شیرین کننده و افزودنی‌ای را ترجیح می‌دهد، دوست دارم این دستور‌العمل قهوه یخی کف دار برای همه طرفداران قهوه جذاب باشد.

مقدار شکر این فراپه را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که شیرینی آن برای ذائقه شما مناسب باشد، یا حتی اگر ترجیح می‌دهید شیرینی کمتری با طعم قهوه قوی‌تر داشته باشد، می‌توانید هیچ شیرین کننده‌ای به این نوشیدنی اضافه نکنید.


فراپه کلاسیک یونانی چیست؟


من اولین بار این نوشیدنی را زمانی که در یک روز گرم تابستان به ملاقات یکی از دوستان دبیرستانی خود می‌رفتم، خوردم. او این نوشیدنی را در آشپزخانه دنج خود برای من سرو کرد و من بلافاصله دستور تهیه آن را خواستم.

همانطور که در مورد این نوشیدنی تحقیق کردم، متوجه شدم که این نوشیدنی با تعریف فراپه یونانی نیز مطابقت دارد.

طبق تعریف، فراپه یونانی ترکیبی از قهوه فوری مانند نسکافه گلد لانیا، آب، یخ و شیر است که با هم مخلوط می‌شوند تا یک نوشیدنی قهوه یخی کف آلود ایجاد کنند. شما می‌توانید از یک همزن فراپه یونانی یا یک همزن برقی کوچک برای تهیه این کار استفاده کنید، اما من فقط از مخلوط کن معمولی خودم استفاده می‌کنم و دوست دارم که با تکه‌های کوچک یخ خرد شده بیرون بیاید. این نوشیدنی ایده‌آل برای روزهای گرم تابستان بهترین گزینه است!

 

آنچه در مورد این رسپی فراپه نسکافه دوست خواهید داشت:


تهیه سریع – فقط به چند ماده اولیه نیاز دارد، این می‌تواند در عرض چند دقیقه درست شود.


در پول صرفه جویی می شود - درست کردن فراپه نسکافه خود در خانه باعث صرفه جویی در هزینه‌های زیادی از رفتن به کافی شاپ‌های گران قیمت می‌شود!


بدون نیاز به تجهیزات مجلل- من عاشق این هستم که چگونه می‌توان این نوشیدنی را بدون کف کننده شیر برقی یا دستی یا کف کردن شیر درست کرد. فقط همه را با هم در مخلوط کن بریزید. آنگاه فراپه شما آماده است و طعم شگفت انگیزی دارد.

 

 

مواد لازم برای تهیه فراپه نسکافه:

 

1-2 قاشق غذاخوری شکر (میزان شکر بستگی به تمایل شما به مقدار شیرینی فراپه دارد.)
پودر اسپرسو فوری یا پودر نسکافه گلد 1 قاشق چایخوری
1 قاشق غذاخوری آب جوش
10 تکه یخ
1/3 فنجان شیر سرد 2 درصد
1/2 قاشق چایخوری وانیل

 


دستور تهیه گام به گام فراپه 


1. پودر اسپرسو فوری، شکر و آب جوش را در یک مخلوط کن مخلوط کنید. درب را محکم بگذارید و سپس مخلوط کنید.
2. تکه‌های یخ را اضافه کنید. دوباره درب را محکم بگذارید و مخلوط کن را فشار دهید تا به تکه‌های ریز خرد شوند.
3. شیر و وانیل را داخل آن بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

4. در یک لیوان بلند یا لیوان کاپوچینو بریزید و لذت ببرید!

 

جایگزین ها


در واقع، هر مارک قهوه فوری برای این دستور تهیه جواب می‌دهد. برای این دستور خاص می‌توانید نسکافه کلاسیک لانیا را سفارش دهید و با آن فراپه را تهیه کنید. با این حال می توانید یک قاشق چای خوری قهوه فوری از هر برندی را با طعمی مشابه جایگزین کنید.

برای داشتن نوشیدنی غلیظ تر، خامه غلیظ را می‌توان جایگزین شیر کرد. و برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای شیر معمولی از شیر جو دوسر یا شیر بادام استفاده کنند.
شما می‌توانید این نوشیدنی را در هر فنجان بلندی سرو کنید - حتی یک شیشه سنگ تراشی یا لیوان آب نیز کارساز است. من گاهی یک نی در آن می‌گذارم تا بتوانم در حین نوشیدن آن را هم بزنم.
برای یک سرو فانتزی، می‌توانید قبل از سرو، خامه فرم گرفته را روی لیوان بریزید. با استفاده از سس شکلات نیز می‌توانید روی آن را تزیین کنید.

 

اگر شما برای تهیه فراپه نسکافه رسپی دیگری مد نظرتان است حتما در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

hassan
hassan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋