hamidnozdehi

hamidnozdehi

تراز ازمایشی تعدیل شده در حسابداری چیست ؟

ترازنامه آزمایشی قابل پرداخت حساب ها

در پایان یک دوره حسابداری، چندین گزارش به عنوان بخشی از فرآیند حسابداری اجرا می شوند. یکی از این موارد گزارش تراز آزمایشی حساب های قابل پرداخت است که ممکن است به عنوان گزارش تراز آزمایشی حساب های قابل پرداخت نیز شناخته شود.

این سند تراز نهایی در هر حساب دفترکل عمومی را فهرست می کند، از جمله زیرمجموعه هایی برای هر فاکتور جزئی و پرداخت نشده که به دفترکل منتقل شده اند. هدف اصلی این گزارش این است که اطمینان حاصل شود که مجموع همه بدهی ها برابر با مجموع همه اعتبارات است بنابراین هیچ چیز نامتعادلی در سیستم حسابداری انلاین ارزان وجود ندارد که از ایجاد صورت های مالی دقیق جلوگیری کند.

تراز آزمایشی پایان سال چیزی است که حسابرسان در زمان شروع حسابرسی درخواست می کنند تا بتوانند تراز حساب را در گزارش به نرم افزار حسابرسی خود منتقل کنند. همچنین این امکان وجود دارد که حسابرسان درخواست نسخه الکترونیکی کنند زیرا می توانند به راحتی آن را در نرم افزار خود کپی کنند.

حتی زمانی که مجموع بدهی و اعتبار بیان شده در ترازنامه آزمایشی با یکدیگر برابر باشد، به این معنی نیست که حساب ها عاری از خطا هستند. به عنوان مثال، یک بدهی می تواند به حساب اشتباه وارد شود که به این معنی است که حتی اگر کل بدهی درست باشد، یک تراز حساب اساسی بسیار پایین و تراز حساب دیگر بسیار بالا است. اگر یک کارمند حساب های قابل پرداخت فاکتور ۱۰۰ دلاری تامین کننده را با یک بدهی به هزینه تدارکات و یک اعتبار ۱۰۰ دلاری به حساب های مسئولیت قابل پرداخت ثبت کند، همه چیز متعادل می شود اما هنوز یک اشتباه وجود دارد. بدهکار باید به حساب هزینه تسهیلات رفته باشد اما تراز آزمایشی هنوز نشان می دهد که تعداد بدهکاران برابر با تعداد کل اعتبارات است.

شما می توانید از ترازنامه آزمایشی برای تدوین دستی صورت های مالی استفاده کنید اما استفاده غالب از سیستم های حسابداری کامپیوتری که عموما حساب ها را به صورت خودکار ایجاد می کنند. به همین دلیل، این گزارش در واقع برای تدوین صورت های مالی به صورت دستی استفاده می شود و اساسا نیاز به استفاده از گزارش تراز آزمایشی در عملیات حسابداری شما برای ایجاد صورت های مالی لازم را منفی می کند.

هنگامی که تراز آزمایشی برای اولین بار چاپ می شود، به عنوان تراز آزمایشی تنظیم نشده شناخته می شود. تعادل آزمون تنظیم نشده تنها در دفترداری دوطرفه استفاده می شود که در آن همه ورودی ها باید تعادل داشته باشند. این تراز به عنوان نقطه شروع برای تجزیه و تحلیل تراز حساب و تنظیم ورودی ها استفاده می شود.

سپس پس از اصلاح هر گونه خطا توسط تیم حسابداری و انجام تنظیمات لازم برای انطباق صورت های مالی با چارچوب حسابداری، گزارش به تراز آزمون تعدیل شده تغییر نام می یابد. گزارش ترازنامه آزمایشی تنظیم شده به طور کلی در کتاب پایان سال چاپ و بایگانی می شود. این یک گزارش داخلی است که بخشی از صورت های مالی نیست بلکه برای ساخت صورت درآمد و ترازنامه استفاده می شود. با این حال، ایجاد شرح جریان های نقدی نیاز به اطلاعات اضافی دارد

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید

https://b2n.ir/z99903

پس از بسته شدن دوره حسابداری، این گزارش به عنوان تراز آزمایشی پس از بسته شدن شناخته می شود. این فهرست تمام حساب های ترازنامه را که حاوی ترازنامه های غیر صفر هستند، فهرست می کند. این حساب شامل هیچ گونه تراز حساب درآمد، هزینه، سود، زیان، یا خلاصه نمی شود زیرا این حساب های موقت قبلا بسته شده اند و تراز آن ها به عنوان بخشی از فرآیند بسته شدن به حساب درآمده ای حفظ شده منتقل شده است.

زمانی که تمام بدهی ها و اعتبارات در گزارش صفر شود، هیچ تراکنش اضافی نمی تواند در دوره قبل ثبت شود و آن ها باید برای دوره بعدی ثبت شوند

اگر سازمان شما شرکت های تابعه ای دارد که نتایج خود را به یک شرکت مادر گزارش می دهند، شرکت مادر می تواند از هر یک از شرکت های تابعه خود یک تراز آزمایشی نهایی درخواست کند. سپس، آن ها از این اطلاعات برای آماده سازی نتایج یکپارچه برای کل شرکت استفاده می کنند

دفترکل گزارشی است که حسابداران داخلی ترجیح می دهند زیرا معاملات دقیقی را نشان می دهد که تعادل نهایی را تشکیل می دهند و در کم ترین نقطه به سمت زیرصفحه مربوطه که حاوی این اطلاعات است، اشاره می کند. این سطح اضافی از جزئیات، فعالیت در یک حساب در طول دوره حسابداری را فراهم می کند، که تشخیص خطاهای بالقوه و انجام تحقیقات را آسان تر می کند.

نکته

گزارش ترازنامه آزمایشی چیزی است که از سوابق حسابداری گردآوری شده است. اما به دلیل تنظیم ورودی ها می تواند در نتیجه بررسی گزارش انجام شود، می توان گفت که حسابداری تراز آزمایشی شامل فرآیند تنظیم است که یک تراز آزمایشی تنظیم نشده را به یک تراز آزمایشی تنظیم شده تبدیل می کند.

فرمت تراز امتحانی

گزارش تراز آزمایشی اولیه شامل چهار ستون است:

 

  • شماره حساب
  • نام حساب
  • پایان دادن به تعادل بدهی
  • پایان دادن به تعادل اعتباری

هر آیتم خطی تنها شامل تراز پایانی در یک حساب است. تمام حساب هایی که تراز نهایی دارند در ترازنامه آزمایشی ذکر شده اند و نرم افزار حسابداری به طور کلی به طور خودکار هر حسابی که تراز صفر داشته باشد را از ورود به گزارش منع می کند.

نسخه تعدیل شده یک گزارش تراز آزمایشی ممکن است ستون های بدهی و اعتباری را در یک ستون ترکیبی واحد ترکیب کند و ستون هایی را برای نشان دادن ورودی های تعدیل شده همراه با یک تراز پایانی اصلاح شده، همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است، اضافه کند.

 

hamidnozdehi
hamidnozdehi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋