hamidnozdehi

hamidnozdehi

تاثیر تکنولوژی بر حسابداری چیست؟

دراین مقاله تلاش می کنیم تا تاثیرات تکنولوژی (IT) بر سیستم های حسابداری را روشن کنیم. بزرگ ترین تاثیر فن آوری اطلاعات بر حسابداری، توانایی شرکت ها برای توسعه و استفاده از سیستم های کامپیوتری برای ردیابی و ثبت تراکنش های مالی است. شبکه های فن آوری اطلاعات و سیستم های کامپیوتری زمان مورد نیاز حسابداران برای آماده سازی و ارائه اطلاعات مالی به مدیریت را کوتاه کرده اند. این سیستم به شرکت ها اجازه می دهد تا گزارش های فردی را به سرعت و به راحتی برای تصمیم گیری مدیریتی ایجاد کنند. دیگر قابلیت های سیستم های حسابداری کامپیوتری عبارتند از: افزایش عملکرد، بهبود دقت، پردازش سریع تر و گزارش دهی خارجی بهتر. در نهایت، این مقاله مزایا و معایب استفاده از فن آوری اطلاعات (IT)در سیستم های حسابداری را روشن می کند.

دنیای امروزی به سرعت درحال تغییر است و ما هرروزه شاهد پیدایش تکنولوژی های جدید هستیم به طوری که در دنیای تکنولوژی خیلی شرکت ها برای ماندن در عرصه رقابت مجبور هستند خود را با تغییرات سازگار کنندامور مالی و حسابداری نیز به عنوان ابعاد مهم و مؤثر در موفقیت هر فعالیت اقتصادی و تجاری از این تغییر و تحولات مصون نمانده‌است.اما این تغییرات فقط در راستای تغییر در سرعت و دقت و انجام کارها و افزایش کارها و افزایش اثر بخشی مالی است.

 

حسابداری الکترونیکی چیست؟

پیشرفت های تکنولوژیکی روش های انجام وظایف در حوزه نرم افزار حسابداری را تغییر داد و معاملات مربوط به حسابداری از طریق رسانه های الکترونیکی انجام میشود. رشد و توسعه به سرعت در فن آوری اطلاعات روز به روز باعث انقلاب دیجیتال در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است. عصر ما عصر اطلاعات است و زمانی که اذعان می کنیم حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است، روش و فرآیندهای انتقال کسب وکار شرکت ها با استفاده ازتکنولوژی های جدید در شرکت ها تغییر کرده است و این امر حسابداری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. ضرورت حفظ شرایط در حال تغییر حسابداری، مربیان و متخصصان را به سمت فعالیت های جدید سوق داد. فعال سازی عصر اطلاعات و عوامل فن آوری در آموزش با بهره گیری از منابع دیجیتال و همچنین اطلاعات نظری در آموزش حسابداری ارائه شده در دانشگاه ها و ایجاد یک محیط تعاملی برای بیدار نگه داشتن دانشجویان و ترجیح دادن مدل آموزشی که در آن از فن آوری اطلاعات استفاده می شود، ضروری است. برای رسیدن به این هدف، دانشجویان باید دوره های حسابداری هدفمند را بگذرانند و یک نظم آموزشی باید ایجاد شود که در آن دانشجویان بتوانند اطلاعات را فراتر از ثبت و تفسیر از طریق فن آوری اطلاعات و ارتباطات ارزیابی و تفسیر کنند. یکی از کاربردهای دیجیتال تولید شده در این زمینه، حسابداری الکترونیکی است. حسابداری الکترونیکی عبارت است از امکان مدیریت بهتر، مقرون به صرفه تر، انعطاف پذیرتر از گذشته از طریق امکانات اینترنت.  مانند همه طرف های فعالیت (کارمند - مدیر - مشتری - نهاد عمومی - شریک تجاری - تامین کننده)

فناوری های مرتبط با حسابداری

ممکن است شما یک حسابداری تازه کار باشید و شاید هم شما یک حسابدار حرفه ای هستید اما درهر صورت شما باید دقیق تر و عمیق تر به تکنولوژی های حسابداری ک از انها استفاده میکنید فکر کنید اگر نرم افزار حسابداری که از ان استفاده میکنید با تغییرات امروزی هماهنگ نباشد قطعا شما و شرکتتان دیر یا زود از بقیه شرکت ها عقب می مانید.

اتوماسیون حسابداری چیست؟

اتوماسیون حسابداری نرم افزاری است که به شما اجازه می دهد فرآیند حسابداری را خودکار کنید تا کاره ای دستی به سرعت و به طور موثر انجام شوند. این سیستم ها که حسابداری خودکار یا نرم افزار حسابداری کامپیوتری نیز نامیده می شوند، بخشی جدایی ناپذیر از فرایندهای تیم حسابداری هستند.

چالش های حسابداری دستی افرادی

که یک کسب وکار را اداره می کنند و از تکنیک های حسابداری مرسوم و دستی پیروی می کنند، می دانند که این وضعیت برای همه افراد درگیر چقدر دشوار است. هزینه و احتمال اشتباه می تواند منجر به مشکلات متعددی برای کسب وکارها شود.

بدون شک، حسابداری دستی معایب خاص خود را دارد که صاحبان کسب وکار جدید ممکن است حتی از آن آگاه نباشند.

معایب حسابداری سنتی چیست؟

 

حسابداری سنتی زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد

علی رغم اداره یک کسب وکار کوچک، مالکان نباید اشتباه کنند و وظایف حسابداری خود را به تنهایی انجام دهند. فعالیت هایی مانند تنظیم بودجه و خرید ملزومات ممکن است مردم را فریب دهد و فکر کنند که دفترداری در اوایل کار آسان است. با این حال، جنبه های بیشتری وجود دارد که باید هنگام رسیدگی به امور مالی یک کسب وکار در نظر بگیرید. محاسبه کاهش مالیات و نگهداری رسیدها برای مرجع آینده تنها چند مورد از کارهایی هستند که یک حسابدار برای کمک به شناور نگه داشتن یک کسب وکار انجام می دهد. به همین دلیل حسابداری سنتی زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی شبیه سازی فرایندهای هوش انسانی توسط ماشین ها به ویژه سیستم های کامپیوتری است. کاربردهای خاص هوش مصنوعی شامل سیستم های خبره، پردازش زبان طبیعی، تشخیص گفتار و بینایی ماشین است.

هوش مصنوعی چگونه کار میکند؟

با سرعت گرفتن هیاهوی مربوط به هوش مصنوعی و تکنولوژی، فروشندگان در تلاش هستند تا نحوه استفاده محصولات و خدمات خود از هوش مصنوعی را ارتقا دهند. اغلب آنچه آن ها به عنوان هوش مصنوعی از آن یاد می کنند، تنها یکی از اجزای هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین است. هوش مصنوعی برای نوشتن و آموزش الگوریتم های یادگیری ماشین به پایه ای از سخت افزار و نرم افزار تخصصی نیاز دارد. هیچ یک از زبان های برنامه نویسی مترادف با هوش مصنوعی نیستند و همین امر کار مهندسان را سخت کرده است.

به طور کلی، سیستم های هوش مصنوعی با جمع آوری مقادیر زیادی از داده های آموزشی برچسب گذاری شده، تجزیه و تحلیل داده ها برای همبستگی ها و الگوها و استفاده از این الگوها برای پیش بینی در مورد حالت های آینده کار می کنند. به این ترتیب، یک چت بات که نمونه هایی از چت های متنی را تغذیه می کند، می تواند یاد بگیرد که با افراد تبادل زنده ایجاد کند، یا یک ابزار تشخیص تصویر می تواند با بررسی میلیون ها نمونه، شناسایی و توصیف اشیا در تصاویر را یاد بگیرد.

 

hamidnozdehi
hamidnozdehi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋