در کنار قدرت خارقالعاده، بی وای دی دنزا B5 به باتری بزرگ با ظرفیت ۳۱.۸ کیلووات ساعت مجهز شده است.
بی وای دی از شاسیبلند پلاگین هیبرید دنزا B5 در فستیوال سرعت گودوود بریتانیا رونمایی کرد. دنزا B5 خودرویی لوکس و آفرودی است که میخواهد لندرور دیفندر را به چالش بکشد. این خودرو اولین حضور عمومی خود را در جشنواره سرعت گودوود در بریتانیا تجربه میکند. دنزا B5 دومین مدل از خانواده دنزا خواهد بود که وارد بازار بریتانیا میشود.
بی وای دی دنزا B5 از سال گذشته در بازار چین حضور دارد. این خودرو در کشور خودش با نام بائو ۵ شناخته میشود. دنزا B5 بهعنوان رقیبی مستقیم برای لندرور دیفندر ۱۱۰ در نظر گرفته شده است. دنزا B5 بر پایه پلتفرم سوپرهیبرید آفرود بیوایدی طراحی شده است.
این خودرو از قوای فنی پلاگین هیبرید بهره میبرد که شامل موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و دو موتور الکتریکی روی محورهای جلو و عقب خودرو است. این ترکیب ۶۷۷ اسببخار قدرت و ۷۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این راندمان خروجی از تمامی مدلهای دیفندر حتی نسخه V8 Octa نیز بیشتر است.
در کنار قدرت خارقالعاده، بی وای دی دنزا B5 به باتری بزرگ با ظرفیت ۳۱.۸ کیلووات ساعت مجهز شده است. بیوایدی ادعا میکند که این باتری میتواند برد ۱۲۵ کیلومتر را در حالت تمام برقی برای خودرو فراهم کند. البته انتظار میرود در شرایط عادی این برد به حدود ۸۰ کیلومتر برسد.
دنزا B5 یا همان بائو ۵، یکی از سه مدل زیر برند جدید بیوایدی موسوم به فنگ چنگ بائو (Fangchengbao) است. البته این خودرو در بازارهای اروپایی با نام دنزا عرضه میشود. دنزا در سال ۲۰۱۰ بهعنوان سرمایهگذاری مشترک بین مرسدسبنز و بیوایدی تأسیس شد اما اکنون بهطور کامل تحت مالکیت برند چینی قرار دارد. پیش از دنزا B5، مدل دنزا Z9 GT در بریتانیا به فروش رسیده بود. ورود خودروهای دنزا به بریتانیا نشاندهنده تلاش چینیها برای ورود به بازارهای جدید و رقابت با شرکتهای خودروساز آمریکایی است. همچنین بیوایدی میخواهد سهم قابلتوجهی از بازار رو به رشد خودروهای هیبریدی در بریتانیا داشته باشد.
پاسخ ها