حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

اداره هوانوردی ایالات متحده تایید کرد؛ موشک فالکون 9 قابل پرتاب مجدد است

اداره هوانوردی آمریکا تأیید کرد؛ موشک فالکون 9 می‌تواند دوباره پرتاب شود

به گفته اداره هوانوردی فدرال، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) تأیید کرده است که موشک فالکون 9، متعلق به شرکت SpaceX، مجدداً می‌تواند به چرخه پرتاب بازگردد. فعالیت این موشک پیش‌ازاین به علت چند فرود ناموفق تعلیق شده بود.

به گزارش نشریه Space، موشک فالکون 9 که پیش‌تر در مأموریتی در هنگام فرود دچار سانحه شد و در اقیانوس اطلس سقوط کرد. سقوط این موشک علاوه بر شکستن زنجیره ۲۶۷ فرود موفق، باعث شد که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده نیز برای تحقیقات بیشتر، پرتاب مجدد آن را تعلیق کند.

فالکون 9 زودتر از تصور به چرخه پرتاب بازگشت

فالکون 9

حالا کمتر از ۴۸ ساعت بعد از تعلیق، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده مجوز رفع تعلیق این موشک را صادر کرده است اما گفته که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت. مقامات FAA در بیانیه‌ای تأیید کردند:

«مشروط به اینکه سایر الزامات رعایت شود، موشک فالکون 9 می‌تواند مجدداً به چرخه پرتاب بازگردد. در همین حال، تحقیقات در مورد فعالیت غیرعادی Group 8-6 اسپیس ایکس همچنان در جریان است. اسپیس ایکس در تاریخ ۲۹ آگوست درخواست بازگشت به چرخه پرتاب را داشت و اداره هوانوردی فدرال نیز یک روز بعد این درخواست را تأیید کرد.»

موشک فالکون 9 روز چهارشنبه توانست با موفقیت محموله خود را در مدار زمین مستقر کند، اما هنگام برگشت و بعد از نشستن روی سکوی در نظر گرفته شده نتوانست تعادل خود را حفظ کند و به داخل اقیانوس اطلس سقوط کرد. این حادثه که به‌صورت زنده نیز پخش می‌شد نگرانی‌هایی در مورد امنیت فالکون ۹ ایجاد کرد. در تصاویر منتشرشده مشخص است که این موشک به علت آتش‌سوزی نتوانسته تعادل خود را حفظ کند و سقوط کرده است. پس از سقوط، مقامات FAA تأیید کردند که این حادثه هیچ خسارتی برای اموال عمومی در پی نداشته است.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋