سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا موشک فالکون 9 را به حالت تعلیق درآورده است

اداره هوانوردی آمریکا فعالیت راکت فالکون ۹ را متوقف کرد

مرحله اول موشک فالکون 9 پس از انتقال موفقیت‌آمیز ماهواره‌ها در حالی که آتش گرفته بود به زمین بازگشت و در اقیانوس اطلس سقوط کرد.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) فعالیت موشک فالکون 9 قابل استفاده‌مجدد اسپیس ایکس را به‌خاطر فرود ناموفق در مأموریت اخیر استارلینک متوقف کرده است. مرحله اول موشک فالکون 9 در این ماموریت پس از انتقال موفقیت‌آمیز ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین، در حالی که آتش گرفته بود به زمین بازگشت و در اقیانوس اطلس سقوط کرد تا زنجیره 267 فرود موفق آن شکسته شود.

FAA دستور داده که درباره فرود ناموفق فالکون 9 تحقیقاتی انجام شود. سخنگوی این آژانس در بیانیه‌ای به رویترز گفت که در جریان این فرود، هیچ آسیب عمومی یا خسارت اموال عمومی گزارش نشده است. اکنون FAA باید با انجام تحقیقات خود تشخیص دهد که سیستم، فرایند یا رویه مرتبط با این مشکل بر امنیت عمومی تأثیر نمی‌گذارد تا موشک فالکون 9 بتواند پرواز بعدی خود را انجام دهد.

اداره هوانوردی آمریکا فعالیت راکت فالکون ۹ را متوقف کرد

تاخیر احتمالی مأموریت Polaris به‌خاطر مشکل فالکون 9

همچنین دستور FAA می‌تواند باعث تاخیر بیشتر ماموریت Polaris Dawn اسپیس‌ایکس شود که هدف آن انتقال چهار نفر به مدار زمین است تا اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی را انجام دهند. مأموریت Polaris قرار بود این هفته پرتاب شود، اما به‌دلیل شرایط بد آب‌و‌هوایی به تاخیر افتاد و هنوز تاریخ جدیدی برای آن تعیین نشده است.

اسپیس ایکس هم‌اکنون مشغول انجام این تحقیقات است و سپس FAA داده‌های آن را ارزیابی خواهد کرد. پیش از این نیز در ماه ژوئیه تقویت‌کننده فالکون 9 پس از نشت اکسیژن مایع مجبور به «جداسازی سریع برنامه‌ریزی‌نشده» شد و FAA مجوز پرواز مجدد آن را 15 روز بعد صادر کرد.

همچنین نکته قابل‌توجه دیگر اینکه طبق گفته اسپیس ایکس، تقویت‌کننده‌ای که در این مأموریت جدید با مشکل مواجه شده بود، بیست‌و‌سومین پرواز خود را تجربه می‌کرده است.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋