امیر ساعی مبین

امیر ساعی مبین

مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ماموریت Polaris Down اسپیس ایکس دوباره به تعویق افتاد

مأموریت فضایی پولاریس داون اسپیس ایکس دوباره عقب افتاد

به دلیل آب‌وهوای نامساعد در سواحل فلوریدا، برنامه پرتاب پولاریس داون امروز (چهارشنبه) و فردا انجام نخواهد شد.

راکت مأموریت پولاریس داون (Polaris Dawn) قرار بود دوشنبه 26 آگوست (5 شهریور) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شود اما اسپیس‌ایکس این برنامه را ابتدا تا 27 آگوست سپس پس از شناسایی نشت هلیوم تا چهارشنبه 28 آگوست عقب انداخت. اما اکنون وضعیت آب‌وهوا برنامه‌های اسپیس‌ایکس را تا تاریخ نامشخصی به تعویق انداخته است.

براساس پست اسپیس‌ایکس، به‌دلیل آب‌وهوای نامساعد در سواحل فلوریدا، برنامه پرتاب پولاریس داون امروز (چهارشنبه) و فردا انجام نخواهد شد. اسپیس‌ایکس تاریخ جدیدی اعلام نکرده اما می‌دانیم امروز و فردا این مأموریت انجام نخواهد شد و اولین روز ممکن جمعه خواهد بود که در آن شاید فضانوردان این مأموریت از جو زمین خارج شوند.

عقب‌افتادن مأموریت پولاریس داون اسپیس ایکس

در پست جدید اسپیس‌ایکس هیچ اشاره‌ای به نشت هلیوم که پیشتر این شرکت را مجبور کرد از پرتاب سه‌شنبه صرف نظر کند، نشده است اما باتوجه‌به اینکه برنامه پرتاب چهارشنبه ظاهراً فقط تحت‌تأثیر وضعیت نامناسبت آب‌وهوایی قرار گرفته، به نظر می‌رسد مشکل هلیوم حل شده است.

در این مأموریت که اخیراً «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس آن را «حماسی» توصیف کرد، فضاپیمای Crew Dragon که 4 فضانورد را حمل می‌کند، به‌جای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی، چند روز در مدار زمین خواهد چرخید. این فضاپیما 700 کیلومتر بالاتر از سطح زمین خواهد بود که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از هر ارتفاعی است که این فضاپیما تاکنون به آن رسیده است.

فضانوردان مأموریت پولاریس داون
چهار خدمه مأموریت پولاریس داون

همچنین در این مأموریت، اولین پیاده‌روی فضایی تجاری انجام می‌شود؛ در مأموریت پولاریس داون، لباس فضایی راحت‌تر و متحرک‌تر آزمایش می‌شود که ممکن است برای مأموریت‌های ماه و فراتر از آن نیز استفاده شود.

نکته قابل‌توجه دیگر این مأموریت این است که هر 4 فضانورد غیرحرفه‌ای هستند اما آموزش‌های زیادی برای این مأموریت تاریخی دیده‌اند. البته یکی از این افراد قبلاً نیز به فضا رفته بود، درحالی‌که 3 نفر دیگر اولین بار است که از زمین خارج می‌شوند.

امیر ساعی مبین
امیر ساعی مبین مهندس برق، برنامه نویس JS ، علاقمند به گجت ها و تکنولوژی های روز دنیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋