این فروشگاه انبوهی از اپلیکیشنهای متنوع را در دسترس مالکان مدلهای مختلف آئودی قرار خواهد داد.
کمپانی آئودی قصد دارد از تابستان امسال محصولات خود را با یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی وارد بازار کند. این فروشگاه انبوهی از اپلیکیشنهای متنوع را در دسترس مالکان مدلهای مختلف آئودی قرار خواهد داد و آنها خواهند توانست برنامههای موردعلاقه خود را بهآسانی دانلود و نصب کنند. این فروشگاه اختصاصی با همکاری شرکت Cariad که عضو گروه فولکسواگن است، توسعه پیدا کرده و هدف آن دیجیتالسازی هرچه بیشتر تولیدات آئودی است.
وجود یک فروشگاه اختصاصی در سیستم اینفوتینمنت خودرو مالکان را از تلفن همراه بینیاز میکند. چنین قابلیتی امکان نصب مستقیم اپلیکیشنها را برای راننده فراهم میسازد. این فروشگاه از طریق یک ماژول سختافزاری که اندازهای شبیه به فلش مموری دارد، اجرا میشود.
آنطور که آئودی اعلام کرده است، انواعی از اپلیکیشن در دستهبندیهایی چون موزیک، ویدیو، بازی، مسیریاب، پارک و شارژ، کاربردی، آبوهوا و اخبار در فروشگاه اختصاصی این خودروساز آلمانی منتشر خواهد شد. در ابتدا این فروشگاه اپلیکیشنهایی مثل آمازون موزیک و اسپاتیفای را برای نصب خواهد داشت، اما بهتدریج بر شمار آنها اضافه میشود.
نکته جالب اینکه آئودی میگوید اپلیکیشنهای موجود با بازارهای مختلف همگامسازی میشوند. به عبارت دقیقتر، کشورهای مختلف اپلیکیشنهای اختصاصی خود را دارا خواهند بود. آئودی تأکید میکند لیست اپلیکیشنهای این فروشگاه اختصاصی بهطور منظم بهروزآوری خواهد شد.
برای نصب اپلیکیشنهای ثالث لازم است که خودرو از طریق یک سیمکارت اختصاصی به شبکه دیتا متصل باشد. در اروپا مشتریان آئودی میتوانند از سیمکارتهای شبکه Cubic Telecom استفاده کنند. در این شبکه 25 گیگابایت ترافیک هدیه به مشترکین اهدا میشود.
با وجود تجهیز به فروشگاه اختصاصی، محصولات آئودی کماکان از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی خواهند کرد. این فروشگاه در ماه ژوئن و ابتدا با برخی مدلهای مجهز به سیستم MIB 3 در دسترس قرار خواهد گرفت. آئودی A3 ،A4/A5 ،Q5 ،A6/A7 و مدلهای پرچمدار A8 ،Q8 E-Tron و E-Tron GT بعضی از این مدلها به شمار میروند. سایر مدلها بهتدریج به این جمع اضافه خواهند شد. شایان ذکر است مدلهای قدیمیتر از اپلیکیشنهای ثالث پشتیبانی نخواهند کرد.
پاسخ ها