GZING KALA

GZING KALA

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
 ۱ نفر را دنبال می کند

مهم ترین علت های زرد سوختن شعله های بخاری گازی را بدانید

 

علت زرد، نارنجی و یا قرمز سوختن شعله بخاری چیست؟

به احتمال زیاد پیش آمده است که متوجه رنگ غیرعادی شعله بخاری گازی شده باشید. ممکن است به آسانی آن را نادیده گرفته باشید، شاید به نظرتان این موضوع کم اهمیتی بوده باشد. در این مقاله می خواهیم بدانیم که علت زرد، نارنجی و یا قرمز سوختن شعله بخاری  گازی چیست؟​ بررسی علت زرد، نارنجی و یا قرمز سوختن شعله بخاری گازی از نکات مهمی است که نباید آن را فراموش کرد. نکات بسیار مهمی وجود دارد که با خواندن آن ها و بالا بردن اطلاعات خود می توانید از بروز مشکلات زیادی پیش گیری کنید. بهتر است که مهم ترین علت های زرد سوختن شعله های بخاری گازی را بدانید.

در فصل زمستان بیشتر خانه ها با بخاری گازی گرم می شوند و چه بهتر است که اطلاعات کافی را در این مورد داشته باشید. حتما خیلی از اوقات شما نیز متوجه این شده اید که شعله زرد است و مانند همیشه نمی سوزد. تغییر رنگ شعله بخاری می تواند دلایل زیادی داشته باشد.  زرد سوختن شعله بخاری گازی نشان‌ دهنده این است که مشکلی در سوخت بخاری وجود دارد،که باید هر چه سریع تر آن را رفع کنید. در این مقاله علت های درست نسوختن شعله گاز را به شما خواهیم گفت، همراه ما باشید.

اهمیت رنگ شعله بخاری گازی​

بهترین رنگ برای سوختن شعله بخاری، رنگ آبی می باشد. گاهی ممکن است بنابر دلایلی این رنگ تغییر کند و دیگر آبی نباشد. وقتی شعله بخاری گازی تغییر می کنند به رنگ نارنجی، زرد و یا قرمز در می آید. با رعایت کردن نکات ایمنی استفاده از بخاری گازی و توجه کردن به رنگ شعله می تواند شما را از خطرات احتمالی که ممکن است به وجود بیاید حفظ کند. افراد زیادی هیتند که سالانه در اثر بی توجهی به رنگ شعله بخاری گازی و رعایت نکردن نکات ایمنی دچار گاز گرفتی می شوند و جان خود را از دست می دهند.

شعله برای سوختن نیاز به اکسیژن دارد و زمانی که شعله بخاری گازی آبی می‌سوزد، یعنی گاز به طور کامل می‌سوزد و اکسیژن مورد نیاز آن تأمین می‌شود. بهتر است بدانید که، هر متر مکعب گاز برای سوختن به تقریباً ۱۰ متر مکعب هوا نیاز دارد و هرچقدر رنگ آبی شعله بیشتر باشد یعنی اکسیژن بیشتری دارد و هوای کافی برای سوخت آن تامین شده است. مشاهده کردن هرگونه تغییر رنگ در شعله نشان‌دهنده بروز مشکلی در سوختن گاز است.

 

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

علت زرد سوختن شمعک بخاری

زرد شدن رنگ شعله‌های بخاری گازی نشان‌دهنده سوختن نادرست می باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که  هوای کافی برای سوختن گاز وجود نداشته باشد و گاز مونوکسید به جای اکسیژن در گاز باشد. علت زرد سوختن شمعک بخاری به دلیل عدم سوخت کامل و خروج پسماندهای موجود در گاز است. باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ نارجی با زرد متفاوت است، و نباید آن ها را با هم اشتباه بگیرید. زمانی که شعله‌های بخاری به رنگ نارنجی تبدیل می شوند، به این معناست که بخاری شما نیاز به سرویس کردن دارد. در این مواقع درون بخاری گازی ذرات، گرد و غبار و ناخالصی‌هایی وجود دارد که باید تمیز شود. اما علت زرد سوختن شمعک بخاری نشان‌دهنده سوخت ناقص و نامناسب گاز است. تا اینجای مقاله مهم ترین علت های زرد سوختن شعله های بخاری گازی دانستید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

سنسور ods یا سنسور حرارتی چیست؟

بخاری گازی هایی که جدیدا تولید می شوند دارای یک قابلیت بسیار عالی هستند که به آن ها سنسور ods یا سنسور حرارتی می گویند. حسگر حرارتی یا سنسور حرارتی ods بخاری گازی باعث افزایش ضریب ایمنی در بخاری می‌شود. سنسور حرارتی یا پیلوت دارای قطعات گوناگونی است که از مهم ترین قطعه ها حسگر اکسیژن است. این حس گر برای سنجش مقدار اکسیژن به‌صورت دقیق استفاده می‌شود. این نوع طراحی برای مشکلاتی مانند سوت کشیدن بخاری، و در بعضی مواقع به دلیل روشن نشدن بخاری بسیار کارآمد است. این حس گر به این صورت عمل می کند که وقتی اکسیژن موردنیاز برای سوختن بخاری پایین می‌آید شعله را خاموش می‌کند و از تولید گاز مونوکسید کربن و سوختن ناقص جلوگیری و از بروز خطرات جلوگیری می کند.

واضح تر بخواهیم بگوییم حسگر یا سنسور حرارتی ods بخاری باعث ترکیب گاز و اکسیژن می‌شود و سوختن به‌خوبی انجام می‌شود. اگر این ترکیب به هم بخورد و اکسیژن یا گاز کم شود سنسور حرارتی هشدار را دریافت و باعث خاموش شدن شعله می‌شود. حسگر یا سنسور حرارتی بخاری میزان اکسیژن موجود را می سنجد و اگر اکسیژن در هوا به ۱۸برسد بخاری به طور اتوماتیک خاموش می‌شود. با قرار دادن سنسور ها در بخاری گازی به معنای بی کیفیتی بخاری‌های موجود در بازار نیست بلکه به این معناست که وجود سنسور حرارتی باعث افزایش ضریب ایمنی در بخاری‌های با دودکش و بدون دودکش می‌شود.

علت شعله زرد بخاری​

اگر می خواهید بخاری گازی  شما سوخت نرمالی داشته باشد، باید در ابتدا علت اینکه که چرا شعله بخاری زرد می سوزد را پیدا کنید. در ابتدا از تنظیم بودن دریچه‌های هوا اطمینان حاصل کنید و اگر متوجه شدید که دریچه به درستی تنظیم نشده اند و هوا به اندازه کافی وجود ندارد، دریچه را بازتر کنید. گاهی اوقات زردی شعله به دلیل بسته شدن منافذ ورودی هوا ایجاد می شود و در مسیر ورود گاز یا سر مشعل گرفتگی به وجود می آید. برای رفع این مشکل داخل لوله‌ها و سری مشعل را به خوبی تمیز کنید و آن  ها را تنظیم کنید، با این کار هوا به آسانی در آن جریان پیدا می کند.

 

مهم ترین علت های زرد سوختن شعله های بخاری گازی را بدانید

 

گرفتگی دریچه های هوای بخاری یکی از بارز ترین دلایل زرد سوختن شعله بخاری گازی به حساب می آید. اگر دریچه ها گرفته باشد نسبت هوا به گاز کم می شود به همین دلیل سر شعله های بخاری زرد می سوزد. برای حل این حل این مشکل کاری که لازم است انجام دهید این است که بخاری را خاموش کنید و صبر کنید تا بدنه آن خنک شود سپس دریچه ها را چک کنید تا گرفتگی رفع شود.

علت قرمز سوختن بخاری

گاهی اوقات شاهد قرمز یا نارجی شدن شعله بخاری می شوید. شعله نارنجی و قرمز نشانه خطرناکی نیست و با شعله زرد بخاری متفاوت است. زمانی که شعله به رنگ نارنجی تبدیل می شود به این معنا است که در منافذ و برخی از قسمت های بخاری گرد و خاک جمع شده و ناخالصی های وجود دارد.به مین دلیل بخاری گازی شما نیاز به سرویس کردن دارد. علت قرمز سوختن بخاری گازی نیز به دلیل ورود جسم و یا ذرات به داخل شعله می باشد، که در بیشتر مواقع سریع ناپدید می شود و مشکل جدی را به همراه ندارد.

تعمیر شعله زرد بخاری

برای تعمیر شعله زرد بخاری باید در ابتدا علت را پیدا کنید و  سپس آن را رفع کنید. تا اینجای مقاله با بیشتر علت های زرد شدن شعله های بخاری گازی آشنا شدید و حالا راحت تر می توانید آن را تعمیر کنید. در ابتدا باید دریچه های هوا را چک کنید تا هیچ چیز مانع عبور هوا نشود. برخی اوقات گرفتگی منافذ روی بخاری باعث تغییر رنگ شعله آتش می شود. در این مواقع باید سر مشعل و داخل لوله های ورودی را تمیز کنید. لوله ها را به درستی تنظیم کنید تا هوا به راحتی بتواند در لوله ها جریان داشته باشد.

نحوه تنظیم شعله شمعک بخاری

به احتمال زیاد این موضوع برای شما نیز پیش آمده است که شعله بخاری را روی حداقل تنظیم کرده اید، اما بعد از مدتی میزان شعله زیاد شده باشد و فضای خانه شما بیش از اندازه گرم شود. برای حل این مشکل باید نحوه تنظیم شعله شمعک بخاری را بلد باشید تا با کم کردن شعله شمعک، شعله بخاری نیز کمتر شود. باید این موضوع را به یاد داشته باشید که تنطیم کردن شعله شمعک هر بخاری با بخاری دیگر متفاوت . برای انجام هر کاری که می خواهید بر روی بخاری ود انجام دهید، بهتر است که دفترچه راهنما را مطالعه کنید. تنظیم کردن شعله بخاری به کمک یک ولوم پلاستیکی انجام می شود که با جدا کردن این ولوم می توانید شعله شمعک را تنظیم کنید. زیر ولوم پلاستیکی یک پیچ دو سو قرار دارد که شعله شمعک را تنظیم می کند.

نکاتی که باید در مورد استفاده از بخاری بدانید​

قبل از راه اندازی بخاری منزلتان باید مطمئن شوید که لوله بخاری دچار گرفتگی و مسدودیت نشده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که بخاری روشن است باید لوله بخاری  داغ باشد.  سرد بود لوله بخاری نشان دهنده این است که تهویه مناسب نیست. این نکته را نیز باید رعایت کنید و آن هم این است که در زمان استفاده از بخاری حتماً یک دریچه ۳ سانتی‌متری در زیر درب‌ها باز باشد تا اکسیژن از طریق آن تأمین شود. به علامت هایی مانند علائمی نظیر سرگیجه، سردرد، ضعف و گنگی و حالت خواب آلودگی توجه کنید، زیرا امکان دارد این علائم نشان‌دهنده وجود مونوکسید کربن در هوا باشد.  نبود مونوکسید کربن می‌تواند منجر به گاز گرفتگی شود و خسارت‌های جانی و مالی را به دنبال داشته‌باشد.

GZING KALA
GZING KALA فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋