لوگو چیست؟
این سوال احتمالاً تصاویر واضحی از یک swoosh معروف یا یک سیب با گاز گرفتن از آن را تداعی می کند. به هر حال، همه ما می دانیم که لوگو چیست.
لوگو نماد یا طرحی است که برای شناسایی یک شرکت یا سازمان و همچنین محصولات، خدمات، کارکنان و غیره آن استفاده می شود.
در ساده ترین تعریف، لوگو مشخص می کند. این گونه است که شرکت شما در میان دیگران شناخته شده و به یاد میآید. همچنین به عنوان چهره کسب و کار شما عمل می کند.
لوگوی شما همچنین می تواند فرصتی برای بیان یک بیانیه در مورد سازمان شما باشد. برای مثال آمازون را در نظر بگیرید. فلش شکلک نشان میدهد که شرکت همه چیز را از A-Z میفروشد و همچنین نشان میدهد که مشتریان چقدر خوشحال هستند وقتی از آنها خرید میکنند.
یک هشدار این است که حتی اگر دوره طراحی لوگو می تواند معنای عمیق تری را منتقل کند، لازم نیست. در واقع، اکثر شرکتهایی که برای تصمیمگیری در مورد لوگو تلاش میکنند، به سادگی بیش از حد از آن درخواست میکنند. هر سه طراح ما موافق بودند که اکثر مردم سهام زیادی در لوگوها قرار می دهند (جناسی طراحی عجیب و غریب در نظر گرفته شده است).
بنابراین به یاد داشته باشید، یک لوگو ممکن است نقش مهمی داشته باشد، اما همه چیز نیست.
یک لوگو این نیست:
برند شما
این یک ترکیب رایج است، اما لوگوی شما نام تجاری شما نیست. و برند شما لوگوی شما نیست. نام تجاری شما نامشهود است. این شهرت شماست – مردم با شنیدن نام شما به چه چیزی فکر می کنند، در مورد شما چه می گویند و چه احساسی در آنها ایجاد می کنید. نام تجاری شما از هزاران نقطه تماس با مشتریان شما ساخته شده است - نه از یک لوگو.
هویت بصری شما
وقتی شرکتها یا سازمانهای جدید درخواست لوگو میکنند، یک طراح خوب میگوید: «شما فقط به یک لوگو نیاز ندارید، به هویت برند نیاز دارید». لوگوها بخشی از تصویر هستند، اما همه چیز نیستند. آنها فقط یک تصویر در یک سیستم بصری بزرگتر هستند که شامل رنگ ها، تایپوگرافی، عکاسی، تصاویر، چیدمان و غیره می شود.
شاخص موفقیت
لوگوی شما باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما نمی شود. لوگوی انرون خوب بود، اما کدهای اخلاقی شرکت خوب نبود. دو مرد و یک کامیون یک شرکت میلیارد دلاری است و لوگوی آن یک نقاشی چوبی است که توسط مادر بنیانگذار بر روی یک دستمال طراحی شده است. بهترین لوگوی دنیا نه میتواند یک کسبوکار فاسد را نجات دهد و نه بدترین لوگو میتواند جلوی یک کسبوکار صادق را بگیرد.
اکنون که مشخص شدیم که یک لوگو چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد، بیایید فرآیند طراحی را شروع کنیم.
چگونه یک لوگو طراحی کنیم
در اینجا دو نکته وجود دارد که باید هنگام غواصی در نظر داشته باشیم:
طراحی استراتژی زیادی دارد. بله، شما باید در یک نقطه بصری چیزی بسازید. اما سهم اصلی کار استراتژیک است، به خصوص در آغاز. آمادگی بیشتری برای فکر کردن و تصمیم گیری نسبت به طراحی داشته باشید.
شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید. به یاد داشته باشید که لوگو تنها بخشی از یک سیستم بصری بزرگتر است و تک تک قطعات آن باید با هم کار کنند.
برای انجام صحیح این کار، می خواهید در مرحله کار کنید. در حالی که فرآیند هر طراح متفاوت به نظر می رسد، فرآیندی که شما را از طریق آن راهنمایی می کنیم دارای پنج مرحله است:
كشف كردن
کاوش کنید
طرح
پالودن
تعريف كردن
هر مرحله هدف، فرآیند و قابل تحویل خاص خود را دارد. ما توضیح خواهیم داد که چرا هر مرحله مهم است، مجموعه اقدامات یا مراحلی که باید بردارید، و محصول نهایی که برای رسیدن به آن تلاش می کنید – که برای فاز بعدی به آن نیاز دارید.
فاز اول: کشف
هدف
مرحله کشف، مرحله «پرسش» است. طراحان از این زمان استفاده میکنند تا هرچه بیشتر زمینه و پیشینه را برای درک کامل شرکت یا سازمان مشتری، ارزشها، کسبوکار، ویژگیهای برند و غیره مورد استفاده قرار دهند. همه موارد استفاده ممکن و هر مورد ضروری یا درخواست خاص.
برای شما، این بیشتر یک مرحله خودیابی خواهد بود. هدف شما این است که درک کاملی از اینکه شرکت/سازمان شما کیست، به چه چیزی اعتقاد دارید، چه کاری را می خواهید انجام دهید و چگونه می خواهید به آنجا برسید داشته باشید. به یاد داشته باشید، شما فقط یک لوگو طراحی نمی کنید. شما هویت برند خود را شکل می دهید.
در حالی که ممکن است فکر کنید این چیزها را می دانید، من شما را تشویق می کنم که تمرین نوشتن پاسخ های خود را انجام دهید. حدس من این است که مواردی وجود دارد که شما در نظر نگرفته اید.
پاسخ ها