
این مدل در استودیوهای کرهای این شرکت طراحی نشده، بلکه توسط مرکز فنی هیوندای آمریکا در ایروین کالیفرنیا طراحی شده است.
هیوندای قرار است از خودرویی رونمایی کند که تاکنون مدلی شبیه به آن را از این خودروساز کرهای ندیده بودیم. کانسپت هیوندای کریتر که مستقیماً فورد برانکو و جیپ رانگلر را هدف قرار داده است، از کلاس XRT هیوندای و ظاهر خشن و لاستیکهای همهکاره آن بهره میبرد. کانسپت کریتر در تاریخ 20 نوامبر در نمایشگاه خودرو لسآنجلس رونمایی خواهد شد.
هیوندای کانسپت جدید خود را اینگونه توصیف میکند: «یک شاسیبلند آفرود جمعوجور که تجسم توانایی و سرسختی است». شرکت کرهای میگوید این یک کاوش در طراحی است که «از محیطهای سخت الهام گرفته شده» و قرار است روح ماجراجویی را به تصویر بکشد.
هیوندای کریتر در استودیوهای کرهای این شرکت طراحی نشده، بلکه توسط مرکز فنی هیوندای آمریکا در ایروین کالیفرنیا طراحی شده است. مرکز فناوری هیوندای با ساخت خودروهای مفهومی غریبه نیست، اگرچه بخشهای مختلف آن در زمینه اثبات و اعتبارسنجی مهندسی این شرکت در ایالات متحده فعالیت دارند.

هیوندای با انتشار مجموعهای از طرحهای اولیه از کریتر رونمایی کرد. این طرحها یک کراساوور افراطی را نشان میدهند که هیوندای میگوید برای تقویت روحیه و استحکام موجود در خودروهای تولیدی هیوندای XRT طراحی شده است.
اگرچه هیوندای پیش از این سه مدل XRT شامل آیونیک ۵، سانتا کروز و پالیسید را عرضه کرده است، اما کریتر کاملاً متفاوت است. هیوندای پیش از این قصد گسترش برند XRT با عرضه پالیسید XRT Pro را داشت، اما این مدل به هیچ وجه شبیه به آن نیست. این شاسیبلند از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، سیستم تعلیق عالی و لاستیکهای همهکاره بهره میبرد.

نسخهای از این مدل با لاستیکها و چرخهای واقعیتر میتواند برای تولید انبوه مناسب باشد. هیوندای با مدلهای N خود نشان داده که مایل به ارائه خودروهای قدرتمند مناسب پیست است. کانسپت کریتر در طرحهای اولیه شبیه به یک هیولای عجیب به نظر میرسد، اما خودروی کانسپت واقعی میتواند برای حضور در مسیرهای بیابانی و رویدادهایی مانند باها ۵۰۰ عالی باشد.
پاسخ ها