
متأسفانه، هیوندای برنامهای برای عرضه کریتر در فرم کنونی به عنوان رقیب فورد برانکو یا جیپ رانگلر ندارد.
هیوندای پیش از این تیپ آفرود XRT را برای مدلهای آیونیک ۵، پالیسید و سانتافه عرضه کرده است. اما کانسپت کریتر نشان میدهد که هیوندای میخواهد بهطور جدی وارد بازار خودروهای آفرود شود.
کانسپت شاسیبلند کریتر پیشنمایشی از یک مدل آفرود بالقوه در آینده هیوندای است. این خودروی جذاب از لاستیکهای آفرود ۳۳ اینچی، صفحات محافظ، قلابهای یدککش و شش چراغ کمکی بهره میبرد. این مدل از همان پوشش استتار پیکسلی دیجیتال تیپ XRT آیونیک ۵ به همراه تعدادی جزئیات پنهان برخوردار است.

با دقت به قلابهای بازیابی آنودایزشده روی سپر جلو یک چهره کوچک را خواهید دید که طراحان هیوندای آن را «Crater Man» مینامند. این کاراکتر بهعنوان لوگوی کانسپت کریتر در سراسر خودرو ازجمله روی بدنه، سگکهای کمربند ایمنی و حتی داشبورد دیده میشود.
در فضای داخلی، بهجای داشبورد سنتی یک ساختار استوانهای وجود دارد که توسط دو تسمه معلق شده است. چهار صفحه نمایش مربعی کوچک و قابل جابهجایی، ویجتهایی مانند اسپاتیفای را نمایش میدهند.

صندلیها و کنسول مرکزی، تکنیک طراحی داخلی جدیدی را به نمایش میگذارند که هیوندای آن را «Curve of Upholstery» مینامد. تمام نقاط تماس با مواد نرم و منحنی پوشانده شده است و هیچ پلاستیک سفتی در کابین دیده نمیشود.
هیوندای مشخصات فنی این کانسپت را افشا نکرده است و فقط میگوید که کریتر برقی است. این مدل احتمالاً از باتری لیتیوم یونی ۸۴ کیلووات ساعتی و سیستم دوموتوره آیونیک ۵ استفاده میکند که قدرت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتنمتر تولید میکند.
به نظر میرسد کریتر به جز ارتفاع بالا و لاستیکهای تهاجمی، قابلیتهای آفرود دیگری هم دارد. در داخل، کنترلهایی برای دیفرانسیلهای قفلشونده وجود دارد. مشخص نیست که این ویژگی چگونه در یک خودروی برقی عمل میکند، اما هدف آن مشخص است.

متأسفانه هیوندای برنامهای برای عرضه کریتر در فرم کنونی بهعنوان رقیب فورد برانکو یا جیپ رانگلر ندارد. این کانسپت در واقع پیشنمایشی از مسیر آینده مدلهای XRT این برند است. درحالحاضر، مدلهایی مانند آیونیک ۵ و پالیسید XRT خودروهای آفرود سبک محسوب میشوند.
اگر هیوندای برای مدلهای آینده خود از کریتر الهام بگیرد، ممکن است شاهد عرضه یک آفرودر تمامعیار از این برنده کرهای باشیم.
پاسخ ها