ghazaleee.panahi

ghazaleee.panahi

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱۹ نفر را دنبال می کند

ساختار آلت تناسلی مردانه و سایز نرمال آلت “با عکس”

آلت تناسلی اصلیترین اندام تناسلی مردانه است که علاوه بر اندام جنسی، بخشی از سیستم دستگاه ادراری مردانه را تشکیل میدهد. این عضو برخلاف تصور بسیاری از افراد ماهیچه نیست و یک بافت اسفنجی دارد که هنگام نعوظ با خون پر میشود. آلت تناسلی در مردان حاوی مجرای ادرار است که نه تنها اسپرم را به خارج از بدن حمل میکند، بلکه ادرار را از مثانه نیز هدایت میکند.

آناتومی دستگاه تناسلی مرد

دستگاه تناسلی مرد از اندامهای جنسی خارجی (خارج از لگن) و داخلی (داخل لگن) تشکیل شده است. اندامهای جنسی خارجی که معمولاً مردانه نامیده میشوند عبارتند از آلت تناسلی، کیسه بیضه و بیضهها. اندامهای جنسی داخلی شامل اپیدیدیم، پروستات، وزیکولهای منی، وازدفران و مجرای ادرار است. در این مقاله فقط به بررسی آلت تناسلی مردان که عضو خارجی از دستگاه تناسلی است میپردازیم:

عملکرد آلت تناسلی مردان چیست؟

آلت تناسلی عضو خارجی دستگاه تناسلی مردانه است. دو کارکرد اصلی دارد:

آمیزش جنسی: در طول تحریک جنسی خون داخل آلت تناسلی مرد جمع میشود و نعوظ ایجاد میشود. پس از انزال، مایع منی از طریق منفذ خارجی مجرای ادرار خارج میشود. در نهایت، آلت تناسلی کوچک شده و به حالت عادی برمیگردد. خروج ادرار: آلت تناسلی نقش مهمی در دفع ادرار دارد. ادرار را از مثانه به منفذ خارجی مجرای ادرار میبرد و در آنجا از بدن دفع میشود.

ساختار آلت تناسلی مردانه با عکس

آلت تناسلی مردانه را میتوان از نظر آناتومیک به سه قسمت تقسیم کرد:

ریشه: نزدیکترین و ثابتترین قسمت آلت تناسلی که شکم و لگن منتهی میشود. بدنه (شفت): قسمت میانی از ریشه تا کلاهک آلت تناسلی که شکل لولهای دارد و مجاری ادرار و اسپرمها در آن قرار دارد. کلاهک آلت تناسلی: بالاترین قسمت که شکل مخروطی دارد و شامل دهانه مجرای ادرار است که به آن روزنه خارجی مجرای ادرار میگویند.

اندازه و سایز طبیعی آلت تناسلی

معمولا آلت تناسلی در مردان تا سن 20 سالگی رشد میکند. بسیاری از مردان آرزو میکنند که آلت تناسلیشان بزرگتر باشد، در حالی که در واقع آلت تناسلی با اندازه طبیعی دارند. طبق مطالعات، اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان از آنچه افراد تصور میکنند کوچکتر است. سایز نرمال آلت تناسلی در حالت نعوظ بین 12 تا 15 سانتی متر میباشد.

با این حال چند مطالعه در دهه گذشته انجام شده است که در آنها اندازهگیری آلت تناسلی توسط متخصصان سلامت با استفاده از روشهای استاندارد انجام شده است. با توجه به این مطالعات، اندازههای متوسط آلت تناسلی در حالتهای مختلف آنها عبارتند از:

 

  • طول در حالت شل: 9.16 سانتی متر (3.61 اینچ)
  • طول در حالت شل و کشیده: 13.24 سانتی متر (5.21 اینچ)
  • طول در حالت نعوظ: 13.12 سانتی متر (5.17 اینچ)
  • دور آلت تناسلی شل: 9.31 سانتی متر (3.67 اینچ)
  • دور آلت تناسلی در حالت نعوظ: 11.66 سانتی متر (4.59 اینچ)
ghazaleee.panahi
ghazaleee.panahi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋