مدیران موفق و بزرگ ویژگی ها و قوانین خاصی در روش مدیریت خود دارند که باعث رسیدن به موفقیت های بزرگ و محبوبیت آن ها در بین کارمندان می شوند.
یک مدیر موثر بودن بیش از صرفا مجبور کردن کارکنان برای سخت تر کار کردن یا کارآمد تر می باشد. مجبور کردن کارکنان به انجام کار خاصی می تواند حتی باعث عدم وفاداری شود، در حالی که بیش از حد نرم بودن نیز می تواند منجر به عادت های بد، تنبلی و یا بی حوصلگی شود.
هیچ سبک مدیریت "درستی" وجود ندارد، چرا که هر یک از کارمندان شرکت ها باهم فرق دارند اما بعضی از روش های جهانی برای مدیریت "اشتباه" وجود دارد با مطالعه این بخش از فان و آشنایی با تکنیک ها و با پیروی کردن از آنها از این 10 قوانین مدیریت موثر استفاده کنید.
1. سازگار بودن:
این اولین قاعده است، زیرا روی اکثر افراد اعمال می شود. قبل از اینکه رویکرد مدیریتی شما بتواند موثر باشد، باید سازگار باشید. شما باید در هر بار، رفتارهای مشابهی را تحسین کنید و با هر یک از اعضا تیم با دیدگاه برابر با سطوح مساوی رفتار کنید.
2. تمرکز بر وضوح، صحت سختی در ارتباطات:
طوری که با تیم خود ارتباط برقرار می کنید، موفقیت شما را در پی خواهد داشت ؛ در هنگام تقویت کردن دستورالعمل ها، جمع آوری جلسات و یا به روز رسانی های شرکت، تلاش برای وضوح، صحت و سختی ارتباطات خود را در نظر بگیرید این امر برای هر رسانه ای به کار می رود، چه در گفتار رو در رو و حضوری، چه در تلفن های همراه، ایمیل یا تماس تلفنی. وضوح، صحت و سختی، بهترین راه برای جلوگیری از سوء تفاهم و حفظ تیم خود در جای خودشان است.
3. هدف کارتان به عنوان یک تیم را تعیین کنید:
اگر می خواهید اعضای تیمتان با هم کار کنند، کاری کنید که آنها برای یک چیز با هم کار کنند. تنظیم اهدافی فقط برای یک بخش یا یک فرد مناسب نیست، این کار ذهنیت محدودی را ایجاد می کند و اعضای تیم را مجبور به جدا شدن می کند در عوض، به کارکنان خود، یک تمرکز و هدف مشترک برای الهام بخشیدن به آنها بدهید.
4. پاداش و کار سخت را به رسمیت بشناسید:
زمانی که یک عضو تیم شما چیزی غیرمعمول را انجام داد، به او پاداش بدهید - با یک جایزه کوچک و یا حتی فقط به رسمیت شناختن آن کار ، این کار را در مقابل گروه انجام دهید، گیرنده مورد نظر را به خوبی احساس خواهید کرد و به بقیه تیم نشان می دهید که کار سخت پاداش نیز دارد.
تنها نکته ای که پیش می آید، به یکی از قوانین است:پاداش هایتان پیوسته باشد، تا فکر نکنند که آن اشخاصی که پاداش می گیرند، افراد مورد علاقه شما هستند.
5. یک مثال و الگو باشید:
به عنوان مدیر و رهبر، شما باید یک مثال از نظر رفتارتان باشید. اگر شما از خود خونسردی نشان می دهید، تیم شما کم اهمیت خواهد بود. اگر به راحتی از کوره در می روید، دیگران احساسات خود را چک می کنند پس تلاش کنید که ایده آل خود را از کارگر کامل، به خصوص در مقابل تیم در خودتان بسازید.
6. هرگز با یک اندازه، نسبت مناسب بودن همه را نسازید:
تیم شما شامل افرادی است که دارای ترجیحات، نقاط قوت، ضعف و ایده های منحصر به فردی هستند. هرگز از روش های دقیق مشابه برای ایجاد انگیزه، تشویق و یا قالب سازی در همه آنها استفاده نکنید. بر روی افراد تمرکز کنید و رویکرد خود را به تناسب هر یک از آنها تغییر دهید ، همه نظرات و ایده ها را نادیده بگیرید.
هرچه افراد فعال در بحث و تلاش برای بهبود در سازمان بیشتر باشد، بهتر است. هرگز یک عضو تیمی را برای محکوم کردن نظرش با احترام مجازات نکنید - حتی اگر او بر ضد نظر و ایده شما حرفی زد و از اینکه افراد نظراتشان را با خشم و صدای بلند بگویند و از اینکه این افکار زشت را باهم به اشتراک بگذارند، جلوگیری کنید.
9. کمک به لذت بردن مردم از کارشان:
شما نیاز به یک میز بیلیارد یا لغو لباس اداری ندارید تا کارتان جالب شود. می توانید روز کاری را با چندین عناصر جدید لذت بخش کنید، مانند سفرهای تعطیلات ناهار، اتاق استراحت اختصاصی یا حتی مکالمه های گاه به گاه با کارگرانتان برای شما هم لذت بخش کنید. به افراد خود کمک کنید تا از کار کردنشان لذت ببرند و آنها بهترین کار خود را برای شما انجام خواهند داد.
10. گوش کنید و سوال بپرسید:
اگر کسی با سبک مدیریت شما موافق نیست یا استایل شرکت را دوست ندارد، اجازه ندهید این شخص سکوت کند ؛ گوش کنید و درباره کل تیم خود سوال بپرسید:درباره این چه فکری می کنید؟ چه حسی در مورد آن داری؟ این گفتگوی باز را آسانتر می کند تا به طور فعال مشکلات را شناسایی کرده و با هم کار کنید تا یک محیط متقابل سودمند را ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا کارکنان شما قدردان باشند و اعتراف کنند.
پاسخ ها