franky.jeyden

franky.jeyden

آشنایی با انواع فشار در پمپ

همه سیالات به واسطه فشاری که در اطراف خود حس می کنند مایع هستند. در صورتی که فشار در سطح مایع کمتر از حد معینی گردد سیال شروع به بخار شدن می کند. حاقل فشاری که در آن سیال، سیالات خود را حفظ می نماید فشار بخار نامیده می شود. این فشار تابع دما است به صورتی که هر چقدر دما بیشتر شود فشار بخار نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال آب را در نظر بگیرید هرچقدر دمای آب افزایش یابد برای مایع نگهداشتن آب به فشار بیشتری در سطح آن نیاز است. 

فشار بخار فاکتور مهمی در تعیین ششرایط مکش پمپ ها می باشد. در هر سیستم پمپاژی فشار در هر نقطه نباید از فشار بخار مرتبط با دمای سیال پایین تر رود در غیر این صورت سیال بخار شده و به طور جزئی یا کامل جریان سیال به داخل پمپ را مسدود خواهد کرد.  هنگام کار با پمپ کف کش چاه عمیق با سه واژه زیر بر می خوریم که با فشار مرتبط هستند:

واژه دیگری نیز در این رساتا وجود دارد به نام فشار خلا که در حالاتی که زیر فشار اتمسفر عمل می کنیم استفاده می شود. به هر حال این واژه بر خلاف سه واژه اول به نوعی وایژه ای مرتبط با فشار نیست. 

الف) فشار مطلق: فشاری است بالاتر از صفر مطلق. این فشار می تواند بالاتر یا پایین تر از فشار اتمسفر موجود در نقطه مورد نظر باشد. 

ب) فشار بارومتریک: فشار بارومتریک، فشار اتمسفر نقطه مورد نظر بوده و با ارتفاع و شرایط آب و هوایی تغییر می کند. 

ج) فشار نسبی: فشار نسبی، فشار بالای اتمسفر در نقطه مورد نظر می باشد. 

فشار خلا منفی فشار نسبی است. 

اگر قصد خرید پمپ دیافراگم دارید به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید. 

 

پمپ کف کش چاه عمیق | خرید پمپ کف کش و لجن کش در فروشگاه اینترنتی

franky.jeyden
franky.jeyden

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋