فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

از تهران به رم؛ ماجراجویی در خیابان های باستانی و جاذبه های هنری

از تهران تا رم؛ ماجراجویی در خیابان‌های باستانی و جاذبه‌های هنری

راهنمای سفر از تهران تا رم به شما در برنامه‌ریزی سفر خود به این شهر شگفت‌انگیز و مرموز کمک می‌کند. رم، پایتخت ایتالیا و مشهورترین شهر جهان، به عنوان شهر ابدی اسرار تاریخی اروپا هم شناخته می‌شود. معماری شهر به‌گونه‌ای طراحی شده است که حتی خیابان‌های آن هم جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فردی به حساب می‌آیند.

خیابان‌های رم از زمان‌های قدیم ایجاد شده‌اند و جنبه‌های بسیاری از تاریخ را نشان می‌دهند. مسیر پرواز بین تهران و رم یکی از پر رفت‌وآمدترین خطوط هوایی است که توسط چندین شرکت هواپیمایی مانند ایران ایر، آتا، الیت، ترکیش ایرلاین، امارات و… انجام می‌شود. با خرید پرواز مستقیم تهران به رم ایتالیا و سفر بدون توقف، بازه زمانی رسیدن به این شهر دیدنی را کاهش دهید تا زمان بیش‌تری برای گشت‌وگذار داشته باشید. در این مطلب شما را برای ماجراجویی در خیابان‌های باستانی و جاذبه‌های هنری رم آماده می‌کنیم.

سفر به رم برای ساعت‌ها ماجراجویی

بهترین راه برای رفتن از تهران به رم، خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی است. زمانی که به سمت رم پرواز می‌کنید، بسته به شرکت هواپیمایی که بلیط خریدید در یکی از دو فرودگاه اصلی رم فرود می‌آیید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت علی بابا لیستی از بلیط‌های این مسیر را ببینید. در لیست بلیط‌های این مسیر، فروش بلیط پرواز مستقیم تهران به رم ایتالیا و پروازهای با توقف صورت می‌گیرد. این شما هستید که با توجه به بودجه یا هدف خود از سفر نسبت به خرید یکی از این پروازها اقدام می‌کنید.

فاصله از تهران تا رم حدود ۳۳۰۰ کیلومتر و زمان پرواز با توجه به آب‌وهوا و شرایط جاده بین چهار تا پنج ساعت و ۵۰ دقیقه است. این مدت زمان بسته به آب‌وهوا می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به‌گونه‌ای که گاهی اوقات طول پرواز به بیش از شش ساعت می‌رسد. علاوه بر مسافت و شرایط آب‌وهوایی، زمان پرواز تهران به رم هم به دلیل مسیر و ارتفاع تغییر می‌کند. در مسیر تهران به رم، پرواز هواپیما ابتدا از غرب به اهواز، سپس از جنوب به خلیج فارس و در نهایت از جنوب شرق به خلیج عمان صورت می‌گیرد.

از تهران تا رم؛ ماجراجویی در خیابان‌های باستانی و جاذبه‌های هنری

معرفی شهر زیبای رم

رم به عنوان پایتخت، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایتالیا و مرکز منطقه لاتزیو است. این شهر به عنوان پایتخت مد جهان و زادگاه هنرمندان مشهوری مانند میکل آنژ و داوینچی هم شناخته می‌شود. موقعیت جغرافیایی رم در مجاورت رودخانه تیبر و دریای مدیترانه، آن را به یکی از بزرگ‌ترین مناطق سبز در میان پایتخت‌های کشور‌های اروپایی تبدیل می‌کند.

شهر رم با آب‌وهوای مدیترانه‌ای خود در هر فصل، زیبایی‌های خاصی دارد. بهار و پاییز این شهر، معتدل و آفتابی هستند. در واقع هوا نه گرم است و نه سرد. بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند شهر را تماشا و به مکان‌های زیادی سفر کنند. تابستان گرم و خشک رم باعث می‌شود برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی در این فصل در خارج سالن صورت بگیرد.

شهر رم به عنوان یک اثر تاریخی شناخته می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگ غرب در جهان با آثار تاریخی متعدد است. شهری زیبا با بندرهای شگفت‌انگیز که خاطرات خوبی را برای گردشگران رقم می‌زند. این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی مانند میدان تروی، معبد‌های کولوسئوم و پانتئون، میدان رمی، مقبره سنت پیتر، کلیسای سیستین، کلیسای سنت آنجلو، فروم تراژان، خیابان باستانی آپیا و باسیلیکا سانتا ماریا ماجوره است.

ماجراجویی در خیابان‌های باستانی و جاذبه‌های هنری

با قدم زدن در شهر شلوغ رم می‌توانید خیابان‌های باستانی و جاذبه‌های هنری زیادی را ببینید. در ادامه بخش‌هایی از شهر رم را معرفی می‌کنیم که گشت‌وگذار در آن‌ها، ارزشش را دارد.

خیابان دل کورسو

یکی از معروف‌ترین خیابان‌های رم، خیابان دل کورسو است که از Piazza Venezia تا Piazza del Popolo و از قلب شهر می‌گذرد. منشا آن را می‌توان در دوران روم باستان، زمانی که Via Lata نام داشت، جستجو کرد. این خیابان در طول قرن‌ها به یک مرکز تجاری شلوغ و مرکز زندگی اجتماعی روم تبدیل شد. کاخ‌های زیبا، مغازه‌های شیک و کافه‌های مدرن در این خیابان وجود دارند. در نزدیکی انتهای خیابان Altare della Patria پیازا ونزیا را خواهید دید، بنای یادبودی که به اتحاد ایتالیا اختصاص داده شده است.

خیابان ونتو

خیابان ونتو که به خاطر ظرافت و پیچیدگی‌اش معروف بود، در دوران Dolce Vita در دهه ۱۹۶۰ محبوبیت پیدا کرد. تاریخ باشکوه این خیابان متعلق به میراث فرهنگی رم است. این خیابان به عنوان مرکزی برای تفریحات شبانه، مردم بومی و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

از تهران تا رم؛ ماجراجویی در خیابان‌های باستانی و جاذبه‌های هنری

خیابان تراستور

خیابان تراستور رم، جذابیت بوهمیایی و فضای هنری متفاوتی دارد که برای قرن‌ها بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده است. خیابان‌های سنگ‌فرش شده باریک آن با ساختمان‌های پوشیده از پیچک و نما‌های رنگارنگ، فضای زیبایی را ایجاد می‌کنند. در حقیقت با غروب خورشید، خیابان تراستور واقعا زنده می‌شود. زندگی شبانه پر جنب و جوش این محله، جمعیت متنوعی از مردم محلی و گردشگرانی را که به دنبال سرگرمی هستند، به خود جذب می‌کند. بار‌های شراب، کلوپ‌های جاز و مکان‌های موسیقی زنده ترکیبی جذاب از صدا‌ها و طعم‌ها را ارائه می‌دهند.

در آخر

بلیط هواپیما از تهران تا رم برای سفر به ایتالیا را می توان به‌صورت آنلاین یا در دفاتر خدمات مسافرتی خرید. رم یکی از تاریخی ترین و باستانی ترین شهرهای جهان است و این موضوع بسیاری از مسافران را برای سفر به این شهر زیبا و دیدنی وسوسه می کند. در این مقاله با زیباترین، تاریخی‌ترین و جذاب‌ترین خیابان های رم آشنا شدید. توصیه ما این است در این خیابان ها پیاده‌روی یا دوچرخه سواری کنید و فرهنگ، تمدن و معماری رم را بهتر بشناسید. پس همین حالا پرواز مستقیم تهران به رم ایتالیا را از سایت علی بابا با قیمت مناسبی بخرید تا زمان بیش‌تری برای کشف خیابان‌های باستانی و جاذبه‌های هنری داشته باشید.

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋