فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

چه ارزهایی قابلیت چسبیدن دارند؟

چه ارزهایی قابلیت استیک دارند؟

بازار ارز دیجیتال همیشه پر از فرازونشیب‌های قیمتی بوده است. این امر باعث شده تا کسب درآمد از این بازار مقداری دشوار به‌نظر برسد، اما در این بازار پر تلاطم بهترین گزینه برای کسب درآمد غیرفعال استیکینگ است. در این محتوا شما را با این شیوه سرمایه‌گذاری آشنا خواهیم کرد و چند ارز دیجیتال که قابلیت استیک دارند را نیز معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مروری بر استیکینگ و نحوه درآمدزایی آن

شبکه‌های ارز دیجیتال دو روش کلی برای امنیت و پردازش تراکنش‌ها دارند. این دو روش را به نام اثبات کار و اثبات سهام می‌شناسند. در روش اثبات کار شما می‌توانید با استفاده از ماین کردن و تولید بلاک‌های زنجیره درآمد داشته باشید.

آن‌سوی‌دیگر سکه ارزهای با مکانیسم اثبات سهام قرار دارند. در این روش شما می‌توانید با ذخیره و قفل کردن رمز ارزی در کیف‌پول یا صرافی‌ رمز ارز تایید تراکنش‌های شبکه را انجام دهید و امنیت شبکه را نیز تامین کنید. شبکه نیز برای سهام‌داری که شما انجام می‌دهید به نسبت‌های مختلف پاداش می‌دهد. به کل این فرایند استیکینگ گفته می‌شود.

چه ارزهایی می‌توانند قابلیت استیک داشته باشند؟

قبل از اینکه با روش استیکینگ به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بپردازید، باید ابتدا ارزهای دیجیتال که قابلیت استیک دارند را شناسایی کنید. پس از شناسایی باید بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری بسنجید. در ادامه ما نکاتی به شما خواهیم گفت که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ارزهای دیجیتال با قابلیت استیک را شناسایی و بهترین آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

شبکه باید با مکانیسم اثبات سهام کار کند

توجه داشته باشید که تنها شبکه‌هایی با مکانیسم اثبات سهام کار می‌کنند، قابلیت استیک دارند. این امر مهم‌ترین اصل در انتخاب ارز دیجیتال برای استیکینگ است. برای مثال بایننس کوین که با روش اثبات سهام کار می‌کند می‌تواند گزینه مناسبی برای استیک باشد، اما بیت کوین با استفاده از مکانیسم اثبات کار پردازش انجام می‌دهد و قابلیت استیک ندارد.

باید سود خود را از سهام‌داری بررسی کنید

استیکینگ در واقع همان سهام‌داری است. شما باید قبل از سرمایه‌گذاری میزان سود دریافتی خود را تخمین بزنید و در صورت ارزنده بودن به استیک ارز دیجیتال مدنظر بپردازید. توجه داشته باشید که میزان سود سهام‌داری در هر ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت است و بیشتر به میزان سرمایه شما و ظرفیت شبکه بستگی دارد.

بررسی محدودیت‌های شبکه مدنظر

هر شبکه‌ای به نسبت ساختاری که دارد، محدودیت‌هایی برای استیک ارز دیجیتال مرتبط تعیین می‌کند. از این محدودیت‌ها می‌توان به حداقل سرمایه برای ذخیره کردن یا بازه زمانی قفل شدن ارز دیجیتال برای سهام‌داری اشاره کرد.

برای مثال ممکن است شبکه‌ای بازه‌های زمانی مشخص برای قفل کردن سهام اعلام کرده باشد و شما در این زمان‌ها سهام‌داری کرده باشید. اگر میزان قیمت ارز دیجیتال خریداری شده افت شدید داشته باشد، شما دچار ضررهای سنگین خواهید شد. در نتیجه بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری کاملا با محدودیت شبکه آشنا شوید.

ارزهای دیجیتال با حجم نقدینگی بالا مناسب هستند

قابلیت نقد شوندگی امتیازی مثبت برای ارزهای دیجیتال در زمینه استیکینگ است. تصور کنید ارز دیجیتال را خریداری و قفل کرده باشید. حال سود حاصل از این سهام‌داری را بخواهید به ارز دیجیتال دیگری یا ارز فیات تبدیل کنید.

اگر قابلیت نقد شوندگی آن ارز دیجیتال پایین باشد، نه تنها نمی‌توانید از سود خود بهره ببرید، بلکه توانایی فروش ارز دیجیتالی که به‌عنوان سهام خریداری کرده‌اید را هم نخواهید داشت. پس قابلیت نقد شوندگی بالا از خصوصیات مهم ارزهای دیجیتال مناسب برای استیک است.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ

با استفاده از نکته‌های بالا می‌توانید بهترین ارز دیجیتال را مناسب برای خودتان و سرمایه‌ای که دارید برای استیکنیگ انتخاب کنید، اما ارزهای دیجیتالی هستند که در این زمینه بسیار موفق عمل کردند. در نتیجه ما در ادامه تعدادی از بهترین ارزهای دیجیتال معروف را برای استیکینگ معرفی می‌کنیم.

کاردانو بهترین ارز دیجیتال برای استیکنیگ

پلتفرم کاردانو و ارز بومی آن را به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سهام‌داری می‌شناسند. این پلتفرم استخرهای نقدینگی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به‌راحتی به سهام‌داری بپردازند و سود دریافت کنند. برای افرادی مبتدی در این زمینه این سود پنج درصد گزارش شده است. اگر شما بتوانید اطلاعات بیشتری راجع‌به راه‌اندازی استخر نقدینگی در کاردانو بدست بیاورید، می‌‌توانید این سود را نیز افزایش دهید.

شبکه ترون و نقدینگی بالا

شبکه ترون مکانیسم اثبات سهام را برای پردازش شبکه دارد. در نتیجه شما می‌توانید از ارز دیجیتال ترون به‌عنوان سهام استفاده کنید و از استیک این ارز سود دریافت کنید. شبکه ترون به نقدینگی بالای آن معروف است و تعداد معاملات و تراکنش‌ها در این شبکه همیشه اعداد بالایی دارد.

قدرت بالای این بلاک‌چین می‌تواند سود مناسب و ریسک پایینی را برای استیکینگ ارائه دهد. همچنین سود دریافتی از این شبکه را می‌توانید به کیف‌پول یا پلتفرم انتخابی خود مستقیما واریز کنید. به‌علاوه سود حاصل از سهام‌داری در این شبکه بین 3 تا 6 درصد گزارش شده است.

با کمترین میزان توکن استیکینگ انجام دهید

بایننس کوین بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند با کمترین هزینه استیکینگ انجام دهند. به‌همین‌علت اسم این ارز دیجیتال همیشه در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ وجود دارد.

شما می‌توانید حتی با یک عدد توکن BNB در شبکه بایننس به سهام‌داری بپردازید. این شبکه سودی معادل با 0.5 تا 0.75 درصد به‌صورت ماهانه پرداخت می‌کند. البته توجه داشته باشید که اگر اطلاعات خود را در زمینه افزایش سود در شبکه بایننس کوین بالا ببرید می‌توانید تا 30 درصد به‌صورت سالیانه سود دریافت کنید.

سولانا درصدهای سود بالا در سال

سولانا شبکه‌ای است که توانسته مقیاس‌پذیری بالا را در کنار بستری فراهم کند که برنامه‌های غیرمتمرکز مختلف روی آن راه‌اندازی شود. این شبکه از نوعی خاصی مکانسیم اثبات سهام استفاده می‌کند که به آن اثبات تاریخچه می‌گویند.

ازاین‌رو روش‌های استیکینگ در این شبکه متفاوت است، اما شما می‌توانید با کسب اطلاعات به‌صورت سالانه 6 تا 8 درصد سود دریافت کنید.

2 هزار کوین آوالانچ برای شروع استیکنیگ

آوالانچ را به‌عنوان بلاک‌چینی موفق و از رقبای شبکه اتریوم می‌شناسند. این بلاک‌چین لایه اول بوده و مقیاس‌پذیری مناسبی دارد. به‌علت استفاده از مکانیسم اثبات سهام می‌توانید توکن‌های این شبکه را استیک کنید. سود تقریبی سالانه نیز معادل 12 درصد اعلام شده است.

فانتوم رقیب اتریوم

یکی دیگر از ارزهای مناسب برای استیکنیگ ارز بومی شبکه فانتوم است. این شبکه به‌علت مقیاس‌پذیری و سرعتی که دارد به‌عنوان رقیب جدی شبکه اتریوم شناخته می‌شود. همچنین شما می‌توانید با حداقل توکن یعنی یک عدد FTM به سهام‌داری بپردازید. در این شرایط شما اگر دوره 14 روزه سهام‌داری انجام دهید می‌توانید تا 5 درصد سود دریافت کنید. به‌علاوه در صورت یادگیری روش‌های سود‌آوری بیشتر برای استیکنیگ فانتوم می‌توانید سود خود را تا 15 درصد افزایش دهید.

خرید ارز دیجیتال از صرافی اکسیر برای استیکنیگ

خرید ارز از صرافی اکسیر برای استیکنیگ

حال که با روش‌های سهام‌داری در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدید، باید بگوییم که صرافی ارز دیجیتال اکسیر می‌توانید امکانات متعددی را برای خرید ارز در اختیار کاربران عزیز قرار می‌دهد. به زودی استیکینگ نیز به این صرافی اضافه خواهد شد که به‌عنوان روش مطمئنی برای درآمد غیرفعال می‌شناسند. شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و سود دریافت کنید. در صورت بروز مشکل پشتیبانی صرافی اکسیر همیشه پاسخ‌گو خواهد بود.

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋