فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مو در بارداری چه تغییراتی ایجاد می کند؟

در دوران بارداری مو چه تغییراتی می‌کند؟

در دوران بارداری مو چه تغییراتی می‌کند؟

  • دچار ریزش می‌شوید:

ریزش مو یک عارضه جانبی شایع بارداری نیست زیرا تولید بیش از حد هورمون‌ها برعکس عمل می‌کند و مو‌ها را حجیم‌تر می‌کند.  با این حال برخی از زنان ممکن است در دوران بارداری دچار ریزش مو شوند. این معمولاً نشان دهنده کمبود ویتامین یا مواد معدنی است تا یک عارضه جانبی بارداری. وقتی مردم در مورد ریزش مو و بارداری صحبت می‌کنند معمولاً به ریزش بیش از حد مو اشاره می‌کنند که پس از آن اتفاق می‌افتد. پس از زایمان سطح هورمون‌ها به حالت عادی باز می‌گردد و این باعث ریزش مو پس از زایمان می‌شود که با جوان شدن فولیکول‌ها اتفاق می‌افتد.

 

  • دچار خشکی پوست سر می‌شوید:

خشکی و خارش پوست سر یکی از عوارض آزار دهنده بارداری است. این علامت معمولاً در سه ماهه سوم شما را غافلگیر می‌کند. با این حال برخی از زنان ممکن است از خارش سر رنج ببرند. این‌ها برخی از عواملی است که می‌تواند منجر به خشکی پوست سر در دوران بارداری شود:

 

1- رژیم غذایی ضعیف:

در طول بارداری برخی از ما انواع غذا‌ها و خوراکی‌های خوشمزه را هوس می‌کنیم. با مشورت پزشک می‌توانید به راحتی این مشکل را درمان کنید. آن‌ها ممکن است تغییر رژیم غذایی را توصیه یا برخی مکمل‌ها را تجویز کنند.

 

2- استرس و اضطراب بیش از حد:

مطالعات نشان داده‌اند که پوست ما در برابر استرس آسیب‌پذیر است. هنگامی که ما فشار بیش از حد را تجربه می‌کنیم باعث التهاب و پاسخ‌های ایمنی در پوست ما می‌شود. زمانی که باردار هستیم برای ما عادی است که استرس بیشتری را تجربه کنیم.

 

3- کم آبی بدن:

کم آبی در دوران بارداری شایع است. بدن شما اکنون بیش از هر زمان دیگری به مایعات نیاز دارد. علاوه بر نوشیدن آب بیشتر باید سعی کنید از مصرف کافئین خودداری کنید. کم آبی بدن در پوست شما از جمله پوست سر ظاهر می‌شود. کم آبی بدن همچنین می‌تواند منجر به یبوست شود و خشکی پوست سر را بدتر کند.

 

چگونه خشکی پوست سر را درمان کنیم؟

برای از بین بردن خشکی پوست سر می‌توانید از شامپو‌های تجویزی یا بدون نسخه استفاده کنید. به دنبال مواردی باشید که حاوی سلنیوم یا روی پیریتیون هستند. مانند یک شامپوی معمولی بمالید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. اگر خشکی پوست سر شما به دلیل کم آبی است مصرف مایعات خود را افزایش دهید. همچنین باید از محصولات ملایم و مرطوب‌ کننده روی ناحیه استفاده کنید. همچنین می‌توانید با اصلاح رژیم غذایی خود از خشکی پوست جلوگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که غذا‌های حاوی مواد مغذی مورد نیاز را در نظر بگیرید. این‌ها چند گزینه خوب هستند:

میوه‌های تازه

سبزیجات

ماهی

آجیل و دانه‌ها

در بارداری مو چه تغییراتی می کند؟

در دوران بارداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • رنگ کردن مو :

رنگ کردن مو در دوران بارداری بی‌خطر است. اکثر تحقیقات در مورد مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های نیمه دائمی و دائمی نشان می‌دهد که آن‌ها خیلی سمی نیستند. این مواد شیمیایی به جریان خون تزریق نمی‌شوند. آن‌ها فقط روی تار‌های مو و پوست سر اعمال می‌شوند. مهم‌ترین نکته این است که مو‌های خود را در مکانی با تهویه مناسب رنگ کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های طبیعی گیاهی مانند حنا استفاده کنید زیرا این رنگ‌ها حاوی مواد شیمیایی نیستند. با این حال ابتدا مطمئن شوید که آلرژی ندارید.

 

  • استفاده از مواد صاف‌کننده مو:

برخی از زنان ممکن است بخواهند وزی مو را در دوران بارداری کاهش دهند. این درمان‌ها زمان زیادی می‌برند و به این معنی است که شما برای مدت طولانی‌تری در معرض بخارات شیمیایی هستید. علاوه بر این پوست ما تمایل دارد این‌ها را به راحتی جذب کند. برخی از مطالعات حتی نشان داده‌اند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض درمان‌های کراتینه می‌تواند باعث سرطان شود.

 

نتیجه‌گیری:

بارداری تغییرات زیادی در بدن زن ایجاد می‌کند. شکم ما رشد می‌کند، مچ پا‌ها متورم می‌شوند و گاهی اوقات مو‌های ما ظاهر جدیدی پیدا می‌کنند. ما دوست داریم ظاهر خود را تغییر دهیم. خوشبختانه اکثر درمان‌ها در دوران بارداری بی‌خطر تلقی می‌شوند. با این حال همیشه بهتر است این کار را در حد اعتدال انجام دهید.

 

منبع:

momlovesbest.com

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋