سپتیک تانک

سپتیک تانک

تولید کننده سپتیک تانک

سپتیک تانک

سپتیک تانک چیست؟

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، سپتیک تانک به طور معمول در زیر زمین دفن می شوند و به چندین اتاق تقسیم می شوند. فاضلاب قبل از اینکه به مواد جامد (لجن) و روغن (کف) جدا شود ، به یک انتهای مخزن سپتیک وارد می شود. پساب فاضلاب جدا شده (پساب) از طریق یک خروجی سپتیک تانک را ترک کرده و به یک میدان زهکشی می رود.

هنگامی که آب از لوله خروجی خارج شد و به قسمت زهکشی رفت ، پس از پراکنده شدن و جریان مجدد جریان آب ، پساب از طریق زمین برای حذف باکتری ها نفوذ می کند.

نصب سپتیک تانک:

فاصله مناسب از ساختمان حداقل 3 متر می باشد.

عمق نصب سپتیک تانک باید به طریقی باشد که خروجی فاضلاب به صورت ثقلی وارد لوله ورودی سپتیک تانک شود.

در صورتیکه خروجی پساب سپتیک تانک وارد زمین یا خاک می شود زمین مورد نظر باید حداقل 10 متر از ساختمان و حداقل 30 متر از چاه های آب فاصله داشته باشد.

در صورتیکه در محل نصب امکان تردد ماشین آلات سنگین وجود دارد توصیه می شود به وسیله فنس جداسازی صورت گیرد.

زیر سازی و رگلاژ محل نصب سپتیک تانک ضروری است. (شیب سطح زیر سپتیک تانک صفر در صد می باشد. فوندانسیون بایستی به ضخامت 20 سانتیمتر و از نوع آرماتور بندی شده باشد و ابعاد آن طوری باشد که از هر طرف به اندازه 50 سانتیمتر از طول و عرض (قطر) سپتیک تانک بیشتر باشد.

تصفیه خانه فاضلاب چگونه کار می کند؟

اگرچه تصفیه خانه های فاضلاب عملکردی مشابه سپتیک تانک دارند اما این کار را به روشی دیگر انجام می دهد. تصفیه خانه فاضلاب به جای اینکه فقط لجن و کف را از فاضلاب جدا کند، از یک پمپ برای هوادهی محفظه استفاده می کند. این روند رشد باکتری های خوب را که به تجزیه باکتری های مضر موجود در فاضلاب کمک می کند ، تشویق می کند. پس از اتمام این فرآیند ، می توان آب مایع را از گیاه به طور مستقیم در مجاری آب مانند جریان ها رها کرد. با این حال توصیه می شود که دستورالعمل های آژانس محیط زیست را بررسی کنید تا مطمئن شوید سیستم شما مطابقت دارد و منطقه شما محدودیت ندارد.

از نظر فرآیند ، تفاوت کلیدی بین سپتیک تانک و تصفیه خانه فاضلاب در این است که یک تصفیه خانه فاضلاب قبل از آزادسازی پساب را تصفیه می کند ، به این معنی که می توان آن را بدون نیاز به فیلتر بیشتر در جریان ها رها کرد.

جدا از تمیز بودن پساب، یک سری تفاوت های دیگر نیز وجود دارد.

تصفیه خانه های فاضلاب برای کارکردن پمپ هوا به برق نیاز دارند، با این وجود سپتیک تانک می توانند بدون برق کار کنند

سپتیک تانک نیازی به سرویس ندارند (اگرچه به تخلیه نیاز دارند) ، در حالی که تصفیه خانه های فاضلاب به سرویس و تخلیه نیاز دارند

سپتیک تانک معمولاً بیشتر از تصفیه خانه های فاضلاب به تخلیه نیاز دارند.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان ناب زیست تماس بگيريد. 1092-8872-021

 

 

 

 

سپتیک تانک
سپتیک تانک تولید کننده سپتیک تانک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋