fardinamiri5580

fardinamiri5580

توسط ۱۶ نفر دنبال می شود
 ۳۴ نفر را دنبال می کند

راهنمای انتخاب بهترین پمپ آب کشاورزی و خانگی

دقت داشته باشید انتخاب یک پمپ مناسب چه برای مصرف کشاورزی، خانگی و هر نوع استفاده دیگری، نیاز به آگاهی شما از میزان آبدهی دارد. هد پمپ و میزان پمپاژ آب در ساعت مواردی هستند که باید در رابطه با انتخاب پمپ، به آن ها دقت داشته باشید. هد و میزان آبدهی پمپ روی پلاک پمپ حک شده است، اما از کجا بفهمیم که این دقیقا همان پمپی است که می خواهیم؟!

البته تفاوتی میان پمپ کشاورزی یا خانگی وجود دارد، به این دلیل که؛ پمپ کشاورزی بیشتر اوقات به دلیل دسترسی به آب چاه، باید مستغرق و طبقاتی باشد. اما پمپ خانگی به دلیل دسترسی به شبکه توزیع آب شهری، بیشتر اوقات تنها کافی است که فشار آب را در کل سیستم بالا ببرد. در نتیجه راهنمای انتخاب پمپ باید در این دو حالت متفاوت بررسی شود.

برای کشاورزی:

 

پمپ‌های گریز از مرکز در سطح زمین معمولاً با منابع آب سطحی یا منابع آب زیرزمینی کم‌ عمق استفاده می‌شوند. همچنین از آن‌ها به‌عنوان تقویت‌ کننده پمپ در خطوط لوله آبیاری استفاده می‌شود. قبل از اینکه بتوانند کار کنند، باید آن‌ها را با آب پرکنید یا "بتونه‌کاری" کنند. خط مکش و پمپ باید پر از آب و فاقد هوا باشد، بنابراین اتصالات و بخصوص اتصالات ضد هوای لوله مکش در پمپ آب کشاورزی مهم هستند. قیمت پمپ آب کشاورزی در این مدل  نسبتاً پایین و مقرون به صرفه است.

در صورتی که می خواهید یک پمپ کشاورزی خوب خریداری کنید، به این دو سوال دقت داشته باشید.

1: منبع آب شما یک چاه آب است، یا یک چشمه یا دسترسی به شبکه آبرسانی سد ها؟ 

2: به شبکه برق دسترسی دارید، یا از موتور تولید برق یا موتور های دیزل گازوئیلی استفاده می کنید؟

در صورتی که از چاه آب استفاده می کنید و به شبکه توزیع نیرو دسترسی ندارید، یک موتور دیزل مانند موتور تراکتور رومانی، می تواند به راحتی نیروی لازم برای چرخش یک پمپ طبقاتی را فراهم کند و مزارع خود را به راحتی آبیاری کنید.

اگر به شبکه توزیع نیرو دسترسی دارید، بهتر است از انواع الکتروپمپ ها و یا ترکیب یک الکتروموتور برای تبدیل برق به حرکت، و یک پمپ آب استفاده کنید. واقعا این بهترین کار است.

در رابطه با انتخاب برند تولید کننده پمپ خیلی حساس نباشید. برند های ایرانی نیز می توانند به راحتی نیاز شما را برآورده کنند. تنها کاری که برای افزایش طول عمر پمپ ها باید انجام دهید، سرویس به موقع آنهاست.

در صورتی که می خواهید شبانه روز از پمپ استفاده کنید، پیشنهاد می کنم از موتور های 1450 دور در دقیقه استفاده کنید، چرا که استهلاک کمتری را تجربه میکنید.

پمپ های خانگی:

 

انتخاب پمپ خانگی بسیار ساده تر از پمپ های کشاورزی می باشند. چرا که هد و ارتفاع پمپاژ کاملا مشخص است و شما با توجه به ازتفاع و فشار مورد نیاز، بهترین پمپ را انتخاب می کنید. نکته ایی که در استفاده از پمپ های خانگی باید در نظر داشته باشید، استفاده از منابع تحت فشار است.

اگر از من میشنوید، بجای نصب پمپ های کوچک برای هر واحد، یک بوستر پمپ یا پمپ قوی تر در طبقه همکف ساختمان نصب کنید. یک منبع یا مخزن تحت فشار روی آن یا کنار آن نصب کنید و خیال خود را از بابت فشار آب ساختمان راحت کنید.

استهلاک پمپ به واسطه وجود منبع تحت فشار بسیار کم می شود. همچنین لازم نیست از پمپ های آنچنانی و گران قیمت استفاده کنید. یک پمپ معمولی با تزریق آب به منبع، یک فشار داخل منبع ایجاد می کند. به همین دلیل همین فشار هوای داخل مخزن، آب را با فشار به سیستم تزریق می کند. در نتیجه در استفاده های جزئی لازم نیست مدام پمپ روشن و خاموش شود. هر وقت فشار مخزن بعد از چندین بار استفاده کم شود، پمپ مجددا با تزریق آب به مخزن، فشار آن را افزایش می دهد، به همین راحتی.

ویژگی های اصلی بهترین پمپ آب برای آپارتمان:

1. اندازه و ابعاد کوچکی دارند

2. در بهترین حالت صدای بسیار کمی دارند و حتی برخی برند ها، بی صدا هستند.

3. مصرف برق آنها پایین است و معمولا در انواع تک فاز در بازار وجود دارند.

4. میزان آبدهی آنها حداکثر تا دو اینچ می باشد.

5. هزینه نگهداری و تعمیر پایینی دارند.

6. مدل تک اینچ می تواند فشار مناسبی برای یک واحد خانه با یک آشپزخانه، یک حمام و یک سرویس بهداشتی را تامین کند.

7. پمپ های خانگی 0.5 اسب و یا 1 است، می توانند نیاز شما را برای تامین فشار آب یک واحد تامین کنند.

اما اگر مشکل شما فقط رفع فشار آب است، نه آبرسانی اولیه، چگونه بهترین پمپ را برای رفع فشار پایین آب انتخاب کنیم؟ برای حل این مشکل، مقاله زیر را مطالعه نمایید:

https://idat.ir/@fardinamiri5580/268069

fardinamiri5580
fardinamiri5580

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋