خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع است!

گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع!

سلامت روان در بارداری

زنان باردار نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی هم به شدت آسیب‌پذیرند. در ادامه می‌خوایم در این مورد بیشتر صحبت کنیم و 10 جمله‌ای رو مورد بررسی قرار بدیم که گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع هست. ممکنه به علت هورمون‌های دوران بارداری، نیاز باشه تا از لحاظ روحی هم بیشتر هوای خانمای باردار رو داشته باشیم. با این حال برخی حرفا باعث می‌شن استرس‌شون بیشتر بشه و نگران بشن.

سلامت روان در بارداری

حرف‌هایی که نباید به زنان باردار بگیم و نگرانشون کنیم!

خیلی باید مواظب صحبت کردن با زنان باردار باشیم. اگر سلامت یه خانم باردار براتون مهمه، گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع هست و نباید حتی به شوخی هم عنوان بشن.

1. خودتون بچه خواستین؟

یکی از حرف‌هایی که نباید به زنان باردار بگیم اینه که بارداری‌تون ناخواسته بوده یا خیر. به خصوص برای خانمایی که تازه ازدواج کردن، فرزندان دیگه‌ای هم دارن یا احتمال می‌دین شاید ناخواسته باردار شدن. این موضوع حس خیلی بدی بهشون می‌ده که دیگران هم متوجه ناخواسته بودن بارداری‌شون بشن.

2. شکسته و خسته به نظر می‌رسی!

در ادامه مبحث گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع، باید بدونید که نباید بهشون بگین که خسته یا بدحال به نظر می‌رسن. اینجوری اعتماد به نفسشون به شدت خدشه‌دار می‌شه. چون خودشون هم تقریباً همین حس رو دارن.

3. حدس جنسیت بچه و حرف‌هایی که نباید به زنان باردار بگیم

برای سلامت روان زنان باردار هیچ وقت جنسیت بچه‌ها رو حدس نزنین. ممکنه ته دلشون یه جنسیت دیگه رو دوست داشته باشن و این حرفتون باعث می‌شه که بیشتر استرس بگیرن.

4. اظهارنظر در مورد نحوه زایمان و ارتباط با سلامت روان زنان باردار

گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع! یکی از این جمله‌ها در مورد نحوه زایمان انتخابی یه خانمه. یه مادر خیلی تحقیق و فکر می‌کنه تا بدونه که چه نوع زایمانی رو انتخاب کنه. از طرفی ممکنه خودش هم استرس نوع زایمانش رو هم داشته باشه. پس اظهارنظر نکنین و استرس بیشتر بهش ندین.

5. ممکن است زایمان زودرس پیش آید!

یکی از حرف‌هایی که نباید به زنان باردار بگیم اینه که در مورد زایمان زودرس صحبت کنیم. اینکه یه مادر باردار احساس کنه هر لحظه باید منتظر زایمان باشه خیلی براش سخته. تصور اینکه بدون برنامه‌ریزی، وقتی کسی کنارش نیست، وقتی آمادگی جسمی نداره و... زایمان اتفاق بیفته، واقعاً به همش می‌ریزه.

 

6. بعد از زایمان دیگه راحت نمی‌خوابی

تقریباً توی نیمه دوم بارداری دیگه مادر راحت نمی‌خوابه و امیدش به اینه که بعد زایمان راحت بخوابه. سلامت روان زنان باردار رو به خطر میندازیم اگر بهش بگیم بعد از زایمان هم قراره بی خوابی بکشه.

7. گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع و تناسب اندام بعد از بارداری

یه زن باردار خودش به اندازه کافی نگران تناسب اندامش هست. پس شما با این حرف که اندامت بعد از زایمان به حالت قبل برنمی‌گرده بیشتر ناامیدش نکنین. پس یکی از حرف‌هایی که نباید به زنان باردار بگیم صحبت در مورد تناسب اندامشونه.

8. توصیه یا منع غذاهای مختلف به زنان باردار

ویار بارداری باعث می‌شه تا مادران باردار هر غذایی رو نتونن بخورن یا حتی نتونن ترک کنن. گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع هست به خصوص توصیه‌های غذایی که استرس بهشون وارد می‌کنه. ممکنه تصور کنه غذایی رو که نمی‌تونه بخوره برای جنین نیازه و با این کارش سلامتی جنین رو به خطر میندازه.

9. بیان تجربیات ناخوشایند خود از بارداری یا زایمان

اگه یه تجربه ناخوشایند در حین بارداری یا زایمان دارین، برای سلامت روان زنان باردار اصلاً خوب نیست که پیششون عنوانش کنین. شاید براتون تعریف خاطراتتون جذاب باشه؛ اما می‌تونه یه نگرانی زیادی رو به یه مادر باردار بده و این اصلاً درست نیست.

 سلامت روان در بارداری

10. سلامت روان زنان باردار و گفتگو در مورد مسائل ماورایی زایمان

برای سلامت روان زنان باردار هیچ گاه بحث‌های ماورایی رو پیش نکشید. به خصوص خرافات قدیمی که نشون می‌دن زنان باردار و در حین زایمان در معرض مسائل ماورایی بیشتری قرار می‌گیرن.

هر چند گفتن این 10 جمله به زنان باردار ممنوع هست؛ اما صحبت‌های دیگه‌ای هم هست که باید خیلی مراقب باشین تا در حضور زنان باردار در موردشون صحبت نکنین. این صحبت‌ها باعث می‌شن تا نگرانی و استرس بیشتری به مادر و در نهایت جنین وارد بشه. بهتره که با احتیاط بیشتری با زنان باردار صحبت کنیم و توی مسائل بارداری و زایمانشون دخالتی نداشته باشیم.

 

 

 

 

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋