خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

کرم مرطوب کننده صورت

کرم مرطوب کننده صورت

همه می دانید که اگر می خواهید پوستی سالم و درخشان داشته باشید باید مرطوب کننده استفاده کنید اما آیا می دانید مرطوب کننده در واقع چه کاری انجام می‌دهد؟  آیا درست از آن استفاده می‌کنید؟  اگر پاسخ شما "نه" است، در این مقاله از پیدا کردن مرطوب‌کننده روزانه صورت مناسب برای هر نوع پوست گرفته تا دانستن زمان و نحوه استفاده از آن گفته می شود.

  نقش مرطوب کننده پوست چیست؟
  احتمالاً این همان چیزی است که شما به آن فکر می‌کنید!
   کار اصلی یک مرطوب کننده صورت این است که به پوست خشک رطوبت می دهد و از خشک شدن مجدد آن جلوگیری کند. فراتر از آن، مرطوب کننده ها مزایای زیادی دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
     
  چرا استفاده از مرطوب کننده مهم است؟
  1. جلوگیری از خشکی
  هوای سرد یا هوای گرم، تغییرات آب و هوا، سوختگی در آفتاب؛ آیا می دانستید که همه این عوامل محیطی می‌توانند رطوبت را مستقیماً از پوست شما خارج کنند؟ در این حالت شما به یک مرطوب کننده نیاز دارید، مرطوب کننده نه تنها رطوبت از دست رفته را جایگزین می‌کند بلکه به جلوگیری از دست رفتن آن نیز کمک می‌کند.
     
  2. کند کردن علائم پیری
  پوست هیدراته، پوستی جوان‌تر است. "چرا باید الان به آن فکر کنم؟" زیرا هرگز برای جلوگیری از خطوط ریز و چین و چروک آینده زود نیست و آن احساس شادابی که پس از آبرسانی کردن پوست خود به دست می آورید در واقع به کند کردن این روند کمک می‌کند. 
     
  3. کمک به مبارزه با آکنه
  ممکن است عجیب به نظر برسد که رطوبت بیشتری به پوست هایی که در حال حاضر چرب هستند بدهید! اما در واقع منطقی است. اینطور فکر کنید: وقتی پوست شما خشک می شود، پیامی به غدد شما ارسال می کند تا روغن بیشتری تولید کنند که می تواند منافذ شما را مسدود کند و باعث ایجاد جوش شود. بنابراین، اگر پوست به درستی هیدراته شود در واقع می تواند به جلوگیری از تولید چربی بیشتر از نیازش کمک کند.
     
  4. محافظت در برابر خورشید
  ما نمی توانیم به اندازه کافی به شما بگوییم که استفاده از یک محصول با SPF حتی در ماه‌های سردتر چقدر اهمیت دارد. از آنجایی که متخصصان پوست استفاده از SPF را هر روز توصیه می‌کنند، بهتر است به سراغ مرطوب کننده‌هایی بروید که 2 در 1 هستند در واقع دارای spf هستند.
  5. تسکین پوست های حساس
  پوست قرمز و تحریک شده دارید؟ آیا لکه‌های خشک و خارش دار دارید؟ پوست حساس نیاز به مراقبت ویژه دارد. به دنبال مرطوب کننده ای باشید که دارای ترکیبات تسکین دهنده‌ای مانند آلوئه ورا، بابونه، بلغور جو دوسر و عسل باشد.
     
  کرم مرطوب کننده صورت     
     
     
  چه زمانی باید از مرطوب کننده استفاده کرد؟
  از آنجایی که صبح و شب صورت خود را می شویید، بهتر است که بلافاصله آن را مرطوب کنید. در صبح، یک مرطوب کننده سبک (کرم روز ) انتخاب کنید. در بعد از ظهر، به سراغ چیزهای سنگین تری مانند مرطوب کننده کلاژن ساز و بازسازی کننده (کرم شب) بروید.
     
  چگونه صورت خود را مرطوب کنیم؟
  1. پس از شستن صورت، قبل از استفاده از مرطوب کننده خود، آن را خشک کنید.
  2. مطمئن شوید که مرطوب کننده را به آرامی و با حرکت های رو به بالا استفاده می کنید.
  3. هرگز پوست خود را فشار ندهید یا نکشید.
  4. اگر می خواهید آرایش کنید، قبل از کرم پودر یا هر آرایش دیگری از مرطوب کننده استفاده کنید.

چگونه یک مرطوب کننده صورت برای نوع پوست خود انتخاب کنید

     

1. نوع پوست خود را در نظر بگیرید

  شناخت نوع پوست اولین قدم برای تصمیم گیری در مورد استفاده از کرم مرطوب کننده  در روتین روزانه است. پنج نوع پوست اصلی وجود دارد: معمولی، مختلط، خشک، چرب و حساس. اگرچه پاکسازی و مرطوب‌کننده روزانه برای انواع پوست مفید است، اما ترکیبات و محصولات مرطوب‌کننده مختلفی وجود دارد که برای نیازهای منحصر به ‌فرد هر کدام مناسب‌تر هستند. شناسایی نوع پوست می‌تواند به شما کمک کند هنگام انتخاب مرطوب کننده ای که به حفظ سلامت، آبرسانی و متعادل شدن پوست شما کمک می‌کند، تصمیمات آگاهانه ای بگیرید.

 

2. بافت مرطوب کننده

بافت یک مرطوب کننده خوب برای شما نیز به نوع پوست شما مربوط می شود. پوست معمولی با یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی بهترین کار را انجام می‌دهد در حالی که پوست خشک ممکن است به فرمول سنگین تر و خامه ای نیاز داشته باشد که به احتمال زیاد رطوبت را «قفل می کند». نه تنها به بافت محصول در ظرف، بلکه به احساس آن بر روی صورت خود پس از استفاده از آن توجه کنید.

 

3. بوی آن را بررسی کنید

مرطوب کننده شما به معنای واقعی کلمه هر زمان که آن را استفاده می کنید دقیقاً در کنار بینی شما قرار می گیرد بنابراین رایحه آن مهم است. اگر پوست مستعد آکنه یا حساس دارید، سعی کنید از مرطوب کننده های معطر خودداری کنید.

 

 

4. از SPF استفاده کنید

آیا هر روز ضد آفتاب میزنید؟ احتمالاً می‌دانید که مرحله مهمی در روتین مراقبت از پوست شما است. بهترین راه برای مبارزه با آسیب های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید، زدن هر روز ضد آفتاب است. این جایی است که مرطوب‌کننده شما می‌تواند وارد شود - سعی کنید مرطوب‌کننده‌ای باSPF 15 یا بالاتر انتخاب کنید و آن را هر روز طبق دستورالعمل استفاده کنید.

 

5. برچسب ها را بخوانید

برچسب روی هر محصول پوستی ممکن است کاملا نامفهوم به نظر برسد اما با مطالعه دقیق آن می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. به طور خاص، به دنبال مرطوب‌کننده‌هایی باشید که برچسب «آزمایش‌شده آلرژی» (احتمال کمتر ایجاد واکنش‌های آلرژیک) و «غیر کومدوژنیک» (احتمال کمتری برای مسدود کردن منافذ پوست) دارند. این برچسب‌ها تضمین نمی‌کنند که یک مرطوب‌کننده پوست شما را تحریک نمی‌کند اما نقطه شروع محکمی برای اکثر افراد است.

 

کرم مرطوب کننده صورت

 

سوالات متداول:

تفاوت بین مرطوب کننده ها، نرم کننده ها و انسدادها چیست؟

تفاوت همه اینها در مواد تشکیل دهنده آنها است. مرطوب کننده ها (مانند فرمول های حاوی اسید هیالورونیک) رطوبت را جذب کرده و به آبرسانی پوست کمک می کنند.

از سوی دیگر، نرم کننده ها فرمول هایی هستند که اغلب پوست را نرم می کنند و از سلامت و ترمیم سد حمایت می کنند زیرا اغلب حاوی سرامیدها و روغن های غنی هستند.

انسداد کننده ها مانند نفت خام، اساساً به عنوان یک سد محافظ عمل می‌کنند که رطوبت را در پوست قفل می‌کند.

اگر مرطوب کننده شما دارای SPF است آیا باید از ضد آفتاب جداگانه استفاده کنید؟

بله! حتی اگر از مرطوب‌کننده دو در یک استفاده می‌کنید برای کمک به جلوگیری از آسیب پوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، باید از یک کرم ضد آفتاب خوب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب خود را به عنوان آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست خود (بعد از مرطوب کننده) استفاده کنید و فراموش نکنید که هر دو ساعت یک بار در طول قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید تجدید کنید.

  تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟
  مرطوب کننده ها و آبرسان ها هر دو به اطمینان از دریافت تمام آب مورد نیاز پوست برای مبارزه با خشکی و کم آبی، علائم پیری زودرس و آسیب های محیطی اهمیت می دهند. با این حال، تفاوت بیشتر در نحوه دستیابی به این نتایج است.
     
  هیدراتاسیون یا آبرسانی، بدان معنی است که وقتی از یک آبرسان موضعی استفاده می کنید، سلول های خود را با آب تزریق می کنید و توانایی پوست خود را برای جذب رطوبت و مواد مغذی بهبود می بخشید. از سوی دیگر، مرطوب کردن در مورد به دام انداختن و مهر و موم کردن رطوبت برای ایجاد سد محافظ پوست، جلوگیری از هدررفت آب و حفظ پوست نرم و صاف است.
     
  چگونه بفهمید که  به آبرسان، مرطوب کننده یا هر دو نیاز دارید؟
     
  اگر پوست شما خشک است، مرطوب کننده تمام چیزی است که برای بازگرداندن ظاهر نرم و درخشش آن لازم است اما ممکن است که پوست شما در واقع خشک نباشد، اما کم آب باشد در اینصورت به یک آبرسان نیاز دارید.
     
  پوست دارای یک سد چربی طبیعی است که از خود در برابر آسیب و از دست دادن آب محافظت می کند. اگر شما پوست خشک و پوسته پوسته ای دارید، نشانه‌ی این است که پوست شما، سلول‌های چربی کافی برای تشکیل یک سد محافظ تولید نمی‌کند و باعث می‌شود که نتواند رطوبت را حفظ کند و اینجاست باید از مرطوب کننده استفاده کنید.
  اما  اگر با پوست کدری مواجه هستید که خطوط و چین و چروک‌های آن بیشتر به چشم می‌آید ممکن است پوست شما با کم‌آبی بدن مبارزه کند. 
  پوست دهیدراته به این معنی است که سلول‌ها خشک شده و تشنه آب هستند وقتی این اتفاق می‌افتد، چاق و حجیم نمی‌شوند و در مجموع چروکیده به نظر می‌رسند در اینجا به یک آبرسان نیاز دارید.
     
  خرید کرم مرطوب کننده یا کرم آبرسان
  اکنون که با مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده ها و آبرسان آشنا شدید و اهمیت آن را در روتین پوستی خود برای داشتن پوستی شفاف می دانید کافیست به فروشگاه اینترنتی سوتال پک  مراجعه کنید و  مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود را سفارش دهید تا رایگان برای شما ارسال شود. 

 

 

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋