خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

5 تا از بهترین هنرهای رزمی برای زنان

مورد از بهترین ورزش های رزمی برای بانوان

 

آموزش ورزش رزمی بانوان و یادگیری تکنیک‌های دفاع شخصی برای خانم‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. اکثر بانوان توانایی جسمی کم‌تری نسبت به مردان دارند از این رو احتمال ایجاد خطر و قرارگیری در شرایط نامناسب برای آنها بیشتر است.

با نگاه‌کردن به صفحه حوادث درمی‌یابیم خانم‌ها بیشتر در معرض سوء استفاده‌های جنسی، خشونت خانگی، سرقت و دیگر موارد قرار می‌گیرند. دلیل این موضوع نیز توجه خلاف‌کاران به فیزک بدنی ضعیف خانم‌ها و سوء استفاده از این موضوع است.

در ادامه می‌خواهیم 5 مورد از بهترین ورزش‌های رزمی مناسب برای بانوان را به شما معرفی کنیم که با یادگیری آنها به‌براحتی می‌توانید قدرت جسمانی خود را بالا برده و پیروز هر مبارزه‌ای شوید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم برای انتخاب مناسب‌ترین ورزش رزمی بانوان

اگر قصد یادگیری یکی از فنون رزمی را دارید بهتر است به این چند نکته دقت کرده و با توجه به آنها بهترین رشته را انتخاب کنید. البته برای این موضوع توجه به علاقه شخصی نیز مهم است. نکات عبارت‌اند از:

  • فیزیک بدن شما چطور است؟ آیا درشت‌هیکل هستید یا ریزنقش؟ قد بلندی دارید یا معمولی رو به کوتاه است؟
  • قدرت بدنی شما در بالاتنه بیشتر است یا پایین‌تنه؟
  • هدفتان از یادگیری آموزش، تهاجم است یا دفاع شخصی؟

توجه به این نکات و تصمیم‌گیری بر اساس آنها به شما در رسیدن به موفقیت کمک می‌کند.

ورزش به‌طور کلی برای سلامت بدن مفید است اما برای اینکه در شرایط بحرانی بتوانیم با دانش و استفاده از لوازم رزمی و باشگاهی خود را نجات دهیم اهمیت بسیار بالایی دارد.

کونگ‌فو وینگ چون ورزش رزمی بانوان

این ورزش که توسط خانمی به‌نام انگ موی پایه‌گذاری شد، یکی از سبک‌های کونگ‌فو است و در واقع می‌توان گفت اولین و تنها زیر مجموعه ورزش رزمی کونگ‌فو در دنیا بوده که توسط یک زن تاسیس شد.

انگ موی در زمان خود که به قرن 18 بازمی‌گردد جزء 5 رزمی‌کار برتر چین به‌شمار می‌آمد اما او همیشه به‌دنبال ورزش رزمی با سطح یادگیری آسان‌تر و خشونت کم‌تر بود.

افسانه‌های چینی الهام این سبک را به مبارزه بین موش‌ و لک‌لک ارتباط می‌دهند. در واقع حرکات سریع دست و استفاده از پا به‌طور هم‌زمان برای انحراف حریف، نشأت گرفته از حرکت بال و پاهای لک‌لک است.

این الهام باعث به‌وجود آمدن یک ورزش رزمی مناسب برای بانوان شد. دلیل این نام‌گذاری به اولین مبارزه خانم انگ با فردی به‌نام Yim Wing Chun باز می‌گردد.‌ یعنی این پایه‌گذار تصمیم گرفت نام اولین مبارز را روی سبک جدید خود بگذارد.

وینگ‌چان برای چه افرادی مناسب است؟

این ورزش به‌صورتی طراحی شد که همه افراد بتوانند از آن بهره‌مند شوند اما با توجه به حرکات سریع دست، بیشتر افرادی که از جثه ریزی برخوردارند و قدرت دست‌های آنها برای تهاجم و مشت‌زدن زیاد است می‌توانند این ورزش رزمی بانوان را انتخاب کنند.

تکواندو ورزش رزمی بانوان

این سبک ورزش در شروع طراحی، حرکاتی شبیه به بوکس داشت اما به‌تدریج و با افزایش قدرت و سرعت در ضربات به نوع جدیدی تبدیل شد که بسیار مورد پسند خانم‌ها است.

این هنر رزمی که به کشور کره تعلق دارد نمی‌تواند گزینه مناسبی برای دفاع شخصی باشد زیرا بیشتر تمرکز ورزشکار روی حرکات قوی پا است و مشت یا ضربات دست خیلی کاربرد ندارند.

تکواندو برای چه افرادی مناسب است؟

از آنجایی که این ورزش بیشترین تمرکز خود را روی حرکات پا گذاشته، خانم‌هایی با قد بلند و قدرت پایین‌تنه می‌توانند تکواندو را به‌عنوان ورزش رزمی خود انتخاب کنند.

لازم به‌ذکر است در بیشتر خانم‌ها مشاهده شده که قدرت پایین‌تنه بالاتری نسبت به آقایان دارند به‌همین دلیل نیز تکواندو خیلی سریع توانست به شهرت جهانی برای بانوان دست پیدا کند.

کاراته ورزش رزمی بانوان

این ورزش رزمی که از محبوبیت و شهرت بسیار بالایی در دنیا برخوردار است به‌راحتی می‌تواند شما را در یک حمله یا مبارزه کمک کند و به موفقیت برساند.

کاراته سبکی قدیمی است که از ترکیب فنون و هنرهای رزمی ژاپن و چین پایه‌گذاری شد. اگر بخواهیم ریشه لغوی آن را بررسی کنیم باید گفت این اصطلاح از 2 کلمه ژاپنی ایجاد شده که در آن کارا معنی "خالی" می‌دهد و ته می‌شود "دست" پس جمع آنها به معنی دست خالی است.

این ورزش 3 بخش داشته که عبارت‌اند از کاتا، کیهون و کمیته که در هرکدام تکنیک‌های خاصی آموزش داده می‌شود.

از آنجایی که در کاراته ورزشکار از حرکات دست، بیشتر استفاده می‌کند و همچنین ضربات پا را برای ضربه‌زدن به حریف دست کم‌ نمی‌گیرد، می‌توان گفت این ورزش برای خانم‌ها و استفاده به‌عنوان دفاع شخصی بسیار مناسب است.

جوجیتسو برزیلی مناسب برای دفاع شخصی

اگر هدف شما از یادگیری ورزش رزمی بانوان یادگیری کامل فنون دفاع شخصی و آماده‌شدن برای شرایط حاد و اضطراری است جوجیتسو به شما پیشنهاد می‌شود.

این ورزش تکنیک‌هایی دارد که کاملا یک مبازره خیابانی را تداعی کرده و فرد به‌خوبی می‌تواند در شرایط نامساعد از خود در برابر تهدیدات مختلف، محافظت کند.

تکنیک‌های جوجیتسو شامل خفه‌کردن، انداختن، قفل مفاصل و حمله‌های سریع است که باعث به‌خاک افتادن حریف خواهد شد.

البته لازم به ذکر است با اینکه شرایط کاملا شبیه یک دعوای خیابانی دیده می‌شود اما در طول یادگیری و مبارزه هیچ آسیبی به افراد وارد نخواهد شد. تنها حس لازم برای آنها تداعی شده و تکنیک‌های مناسب را یاد می‌گیرند.

ایی ای دو (Iaido) ورزش بانوان

از دیگر ورش‌های مناسب برای بانوان می‌توان به ایی ای دو که به‌نوعی شمیرزنی است اشاره کرد. این ورزش تنها به اصول شمشیرزنی توجه نمی‌کند بلکه حتی نوع از غلاف بیرون کشیدن آن نیز اهمیت دارد.

در واقع آی ایی دو شامل خارج‌کردن کنترل‌شده شمشیر از غلاف (سایا)، حرکات نرم و برگرداندن آن به غلاف است.

همان‌طور که می‌بینید سرعت و دقت در این ورزش به‌شدت اهمیت دارد و از این رو می‌توان آن را جزء چند ورزش رزمی بانوان که دارای اهمیت بیشتری هستند، معرفی کرد.

اگر قصد شرکت در دوره‌های این سبک ورزش را دارید خرید شمشیر کاتانا باید اولین قدم شما باشد. داشتن یک شمشیر سامورایی قطعا حس خوبی به شما خواهد داد.

شمشیر کاتانا با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در مدل‌های مختلف از طریق وب‌سایت مینی بیاب برای شما فراهم شده و با مراجعه به آنها می‌توانید به‌راحتی محصول خود را خریداری کنید.

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋