erfanteb

erfanteb

عرفان طب، در این وبلاگ مطالب پزشکی را به اشتراک خواهم گذاشت
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

کمر درد را چگونه کنترل کنیم؟

 

 

هر ساله میلیون ها مرد و زن بالغ درد، حساسیت و درد را در نواحی تحتانی، میانی و فوقانی کمر خود تجربه می کنند. محرک‌های بالقوه زیادی برای کمردرد وجود دارد، از جمله بلند کردن نامناسب، وضعیت نامناسب، آسیب‌های ورزشی یا سایر حوادث. اطلاعات این مقاله می تواند به کاهش بسیاری از انواع کمردرد کمک کند.

 

مطمئن شوید که میزان چرخش را به حداقل برسانید، به خصوص اگر چیزی سنگین حمل می کنید. اگر بیش از حد می‌پیچید یا می‌چرخید، ممکن است عضله‌ای را بکشید یا به ستون فقرات خود آسیب بزنید. در صورت امکان، اگر نمی توانید به طور کامل آن را از بین ببرید، میزان پیچش را به حداقل برسانید.

 

مطمئن شوید که همیشه قبل از انجام هر نوع ورزش یا فعالیت بدنی، حرکات کششی را به خاطر داشته باشید. حرکات کششی به کمر شما اجازه می دهد تا برای فعالیت بعدی آماده شود. فراموش کردن این مرحله مهم می تواند بعداً منجر به درد جدی شود و این چیزی است که ما می خواهیم از آن اجتناب کنیم.

 

تقویت عضلات برای بهبود آسیب کمر به همان اندازه که برای جلوگیری از آسیب بعدی مهم است. گفته می‌شود، افرادی که قبلاً کمردرد را تجربه می‌کنند، نباید ورزش‌هایی انجام دهند که فشار بی‌رویه بر عضلات آسیب‌دیده‌شان وارد می‌کند. به همین دلیل، پیاده‌روی سریع هر روز بهترین راه برای مقابله با صدمات است و در عین حال تمام ماهیچه‌های بدن را برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی کار می‌کند.

 

کوچک کردن سینه کمتر از بزرگ کردن سینه است. جراحی کوچک کردن سینه یک راه عالی برای تسکین کمر درد است و پزشک شما می‌تواند به شما توصیه کند که آیا این نوع جراحی برای شما مناسب است یا خیر. اگر سینه های بسیار بزرگی دارید، کمر و گردن شما ممکن است از درد رنج ببرند. ایمپلنت سینه می تواند باعث کمردرد شود.

 

پشت خود را حمایت کنید! از کمردرد اجتناب کنید. یکی از مهم ترین سوالات افراد این است که چگونه به دیسک کمر مبتلا نشویم اگر به پشت می‌خوابید، برای بهینه‌سازی راحتی کمر و به حداقل رساندن کمردرد، مهم است که به زیر خود تکیه‌گاه اضافه کنید. به طور کلی، به شما پیشنهاد می شود - یک بالش زیر زانوها و زیر کمر خود قرار دهید - تا در هنگام خواب حمایت و راحتی مناسب را حفظ کنید.

 

گاهی اوقات، مهم نیست که چه اقدامات احتیاطی انجام می دهید، می توانید با آن کمردرد آزاردهنده مواجه شوید. چه کار میکنی؟ باید از پاهای خود بلند شوید و به پشت دراز بکشید. همچنین مایعات زیاد و ترجیحا آب بنوشید. آب به ترشح سمومی کمک می کند که از درد در عضلات شما جلوگیری می کنند.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش کمردرد، تلنگر زدن است. تشک خود را برگردانید. فنرها و تجمع درونی تشک شما می توانند با گذشت زمان ته نشین شوند. تشک خود را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. دفعه بعد، آن را کاملا برگردانید. با انجام این کار به پوشیدن یکنواخت تشک شما کمک می کند که درد شما را کاهش می دهد.

 

اگر شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که از کمردرد رنج می‌برید، یک راه‌حل عالی و سریع که می‌توانید امتحان کنید، انجام اسکات است. صاف بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و سپس صاف به سمت پایین چمباتمه بزنید. این کار باعث کشیده شدن عضلات شما می شود و به کاهش هر گونه دردی که احساس می کنید کمک می کند.

 

نشستن با سطح زانو یا بالاتر از باسن می تواند پشت شما را از هم تراز کند و باعث کمردرد شود، بنابراین طوری بنشینید که زانوهایتان پایین تر از باسنتان باشد. اگر یک مبل آویز قدیمی دارید، به خرید آن با چیزی با پشتیبانی بیشتر فکر کنید. وضعیت مناسب می تواند کمردرد را در مسیر خود متوقف کند.

 

یکی از راه‌های جلوگیری از مشکلات کمر این است که مطمئن شوید روی یک تشک خوب می‌خوابید. تشک متوسط سفت بیشتر حمایت می‌کند و مطمئن شوید که بالش‌های راحت دارید تا بدنتان هنگام خواب در یک راستا بماند. اگر متوجه شدید که همیشه با کمردرد از خواب بیدار می شوید، وقت آن رسیده که تشک را بیرون بیاندازید!

 

اگر کمر درد دارید از حرکات پیچشی دوری کنید. اگر کمر شما در حال حاضر درد دارد، نمی‌خواهید ستون فقرات خود را نیز بیشتر درد بیاورید، این کاری است که هر نوع چرخش یا چرخش سریع انجام می‌دهد. اگر کسی پشت شماست، فقط سرتان را نچرخانید تا چیزی به او بگویید، مطمئن شوید که تمام بدنتان را بچرخانید.

 

برای تسکین کمردرد ناشی از کار با کامپیوتر، صندلی خود را تنظیم کنید. ارتفاع صندلی خود را تا حدی تنظیم کنید که صفحه نمایش کامپیوتر زیر سطح چشم شما قرار گیرد و برای دسترسی به صفحه کلید خود نیازی به بلند شدن نداشته باشید. سپس، صندلی خود را به صفحه نمایش نزدیک کنید تا در حین کار خم نشوید. این کار ستون فقرات شما را صاف نگه می دارد و به شما کمک می کند تا بعداً از مشکلات بدتر جلوگیری کنید.

 

بلند کردن یکی از دلایل اصلی کمردرد است، بنابراین مطمئن شوید که با استفاده از قدرت پاهای خود بلند کنید نه پشت خود. هرگز بدن خود را به پهلو نچرخانید، ثابت بمانید و با پاهای خود بلند شوید. این کار به جلوگیری از فشار بیش از حد به کمر که باعث درد یا حتی آسیب می شود کمک می کند.

 

با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برنامه ورزشی شما برای کمر شما مناسب است، به خصوص اگر در حال حاضر با کمردرد مواجه هستید. در حالی که ورزش برای مبارزه با کمردرد مفید است، اما می تواند شما را در معرض خطر آسیب دیدن کمر قرار دهد. برای یافتن یک برنامه ورزشی با حداکثر مزایا و حداقل خطر با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

 

گرما درمانی روش خوبی برای تسکین کمردرد است. گرما درمانی (مانند پدهای گرمایشی، حمام آب گرم و غیره) نه تنها درد ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد، بلکه برخی از فواید درمانی نیز به همراه خواهد داشت. اعمال گرما به طور مستقیم در ناحیه آسیب دیده تسکین فوری را فراهم می کند، برخی افراد دریافتند گرمای متناوب و یخ درمانی حداکثر سود را دارد.

 

هر نیم ساعت یکبار بیدار شوید. اگر در محیط اداری کار می‌کنید و مجبور هستید به دلیل کمردرد نشستن زیادی انجام دهید، مطمئن شوید که هر نیم ساعت یا بیشتر از خواب برخیزید تا حرکات کششی انجام دهید و راه بروید. لازم نیست زمان زیادی را برای این کار صرف کنید، اما بلند شدن کمی به کمر شما آرامش می دهد.

 

به جای گذراندن یک روز دیگر با درد و ناراحتی ناشی از کمردرد مزمن یا مکرر، توصیه های این مقاله را دنبال کنید و به دنبال راه های جدیدی برای درمان، پیشگیری یا کاهش احساسات و علائم کمردرد باشید. انجام این کار ممکن است به شما کمک کند تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید و کارهایی را که بیشتر دوست دارید انجام دهید.

erfanteb
erfanteb عرفان طب، در این وبلاگ مطالب پزشکی را به اشتراک خواهم گذاشت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋