erfanteb

erfanteb

عرفان طب، در این وبلاگ مطالب پزشکی را به اشتراک خواهم گذاشت
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

نکات بسیار مهم برای کنترل دیابت

 

در حال حاضر تحقیقات زیادی برای کمک به پایان دادن به دیابت انجام شده است. همچنین در صورت ابتلا به این بیماری، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد. برای مدیریت این بیماری خطرناک هر کاری که می توانید انجام دهید. می توانید با استفاده از نکات ذکر شده در مقاله زیر شروع به مقابله کنید.

 

یک صبحانه عالی برای دیابتی ها بلغور جو دوسر است! هر چند انتخابی باشید! آن نوع هایی  را که در بسته هایی عرضه میشود و مقدار زیادی نمک و شکر در آن وجود دارد، نخرید! جو سریع یا جو دوسر معمولی بسته بندی شده بخرید. هر روز صبح آن را برای خودتان درست کنید. آن را با دارچین و سیب برای یک غذای خوشمزه پر کنید!

 

اگر می خواهید جو دوسر را وارد رژیم غذایی خود کنید اما خوردن یک کاسه بلغور جو دوسر را دوست ندارید، آن را در لیوان هایتان بریزید و برای صبحانه میل کنید. شما می توانید هر دستور پخت مافین را مصرف کنید و تا حد امکان جو دوسر اضافه کنید و مقداری دارچین برای مبارزه با دیابت اضافه کنید!

 

اگر دیابتی هستید سیب برای شما بسیار مفید است! سیب میوه ای شیرین برای غلبه بر ولع قند به شما می دهند و سرشار از فیبر هستند که به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید. آنها پس از خوردن غذا افزایش زیادی قند خون ایجاد نمی کنند، بنابراین می توانند بدون ایجاد مشکل سلامتی، انرژی زیادی به شما بدهند.

 

اگر کودک شما مبتلا به دیابت تشخیص داده شد،  قند خون او را مداوم پیگیری کنید. مسابقه ای برگزار کنید که در آن آنها برای انجام تست قند خود و انجام دستورات پزشکی، جایزه دریافت می کنند.

 

آیا می دانید A1C شما چیست؟ اگر دیابتی هستید، باید آن را همراه با وزن خود بدانید. این عدد نشان میدهد که چقدر قند خون خود را در درازمدت کنترل کردهاید، که به شما نشان میدهد که آیا باید سطح گلوکز خون ناشتا را بیشتر چک کنید تا ببینید چه اتفاقی میافتد.

 

اگر دیابتی هستید قبل از خواب قند خون خود را آزمایش کنید. مهم است که اگر قندتان کم است چیزی بخورید تا مطمئن شوید که در طول شب طولانی تا صبح خوب هستید. اگر قند خون شما درست است ، بهتر است چند لقمه از چیزی بخورید تا آن را تا زمانی که از خواب بیدار شوید حفظ کنید.

 

مدیریت منظم و منسجم زندگی روزمره می تواند آن را با سهولت بیشتری جریان دهد. با داشتن لوازم خود در یک مکان، و با خوردن و بررسی وضعیت قند خون خود به طور همزمان، می توانید مانند ساعت عمل کنید و کمتر نگران عوارض جدی باشید. هنگام تست، آن را به عنوان یک روال پیگیری کنید تا هیچ مرحله ای را فراموش نکنید. همچنین سعی کنید اعداد خود را یادداشت کنید. با خرید نوار قند خون با کیفیت اندازه گیری قند خون خود را دقیق تر کنید. اندازه گیری دقیق قند خون از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

تعویض اقلام موجود در رژیم غذایی با گزینه های سالم تر به شما کمک می کند دیابت خود را تحت کنترل داشته باشید. مثلاً مصرف گوشت قرمز را کنار بگذارید و ماهی یا مرغ را جایگزین آن کنید. چند شب در هفته حتی می توانید یک وعده غذایی گیاهی داشته باشید و گوشت را به طور کامل با لوبیا یا عدس جایگزین کنید. لبنیات پرچرب را حذف کنید و به جای آن گزینه های کم چرب بخرید. میان وعده های شیرین یا شور را با آجیل یا دانه ها جایگزین کنید.

 

برای پیشگیری از دیابت، خوردن مقدار زیادی فیبر ضروری است. فیبر با تثبیت سطح گلوکز خون به پیشگیری از دیابت کمک می کند. شما می توانید فیبر را از غذاهای خاصی مانند غلات کامل، آجیل، لوبیا، دانه ها، میوه ها و سبزیجات دریافت کنید. همچنین می توانید مکمل فیبر مصرف کنید.

 

آزمایش تیروئید بده! اگر تشخیص داده شد که دیابت دارید، ببینید آیا اخیراً تیروئید خود را چک کرده اید یا خیر. گاهی اوقات شرایط تیروئید می تواند باعث شود که پانکراس تولید انسولین خود را کاهش دهد! بنابراین، انجام آزمایش خون برای اطمینان از اینکه تیروئید شما خوب است ایده خوبی است - قبل از مصرف هر گونه دارویی برای دیابت.

 

اگر والدین کودکی هستید که علائم دیابت را تجربه می کند، مهم است که فوراً آنها را نزد پزشک ببرید. درمان دیابت کودک در سنین پایین می تواند از عوارض جدی سلامتی آنها جلوگیری کند. علائم دیابت در کودکان شامل تشنگی بیش از حد، خیس شدن مکرر خود و عفونت های مکرر تنفسی است.

 

برای کاهش خطر بیماری قلبی، سطح کلسترول تری گلیسیرید و فشار خون خود را به دقت کنترل کنید. یکی از شایع ترین عوارض دیابت بیماری قلبی است و بهترین راه برای جلوگیری از این خطر این است که برای همه این سطوح هدف گذاری کنید و سپس به آنها پایبند باشید.

 

داشتن حداقل یک دوست که دیابت هم دارد بسیار مفید است. این کسی است که وقتی احساس خوبی ندارید برای حمایت به او تکیه خواهید کرد و زمانی که به یک دوست نیاز دارد می تواند به شما کمک کندفقط به یاد داشته باشید که قبل از مشورت با پزشک متخصص چیزی را تغییر ندهید.

 

برای جلوگیری از کاهش بیش از حد قند خون، هرگز بیش از 5 ساعت بیداری بدون وعده غذایی یا میان وعده نروید. اگر قصد ندارید شب از خواب بیدار شوید تا یک میان وعده بخورید و سطح انسولین خود را بررسی کنید، باید قبل از خواب نیز چیزی بخورید.

 

برای مقابله با تورم پا که بسیاری از مبتلایان به دیابت از آن رنج می برند، همیشه کفش هایی بخرید که یک سایز بزرگتر و پهن تر از آنچه معمولا می پوشید بخرید. صبح، کفشهای خود را با جورابهای نخی ضخیم ست کنید و زمانی که پاهایتان در اواخر روز ورم کرد، به یک جفت جوراب نازکتر بروید.

 

میزان بافت چربی در یک فرد ارتباط مستقیمی با شانس ابتلا به دیابت نوع دوم دارد. بافت چربی چربی است که در اطراف شکم و کمر ما جمع می شود. اگر بتوانیم این چربی هارا کاهش دهیم، می توانیم شانس خود را برای ابتلا به دیابت کاهش دهیم. به یاد داشته باشید، هر چه ما لاغرتر باشیم، شانس بیشتری برای پیشگیری از دیابت داریم.

 

مبارزه کردن کلید اصلی است، و اطلاعاتی که در اینجا آموختهاید میتواند شما را به یک مشت زن بسیار ماهر تبدیل کند که برای مقابله با دیابت وارد رینگ میشوید. از این نکات استفاده کنید و هرگز دست از مقاومت نکشید.

 

erfanteb
erfanteb عرفان طب، در این وبلاگ مطالب پزشکی را به اشتراک خواهم گذاشت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋