الهه مهر

الهه مهر

آیا می توان گلوتامین و کراتین را همزمان مصرف کرد؟

قبل از مخلوط کردن مکمل های بدنسازی از مشاوره پزشکی استفاده کنید.

گلوتامین و کراتین هر دو آمینو اسید هستند، به این معنی که هر دو، بلوک های سازنده پروتئین هستند. گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه موجود در پروتئین است. کراتین و گلوتامین توسط بدن شما تولید می‌شوند وبه‌عنوان مکمل‌های غذایی نیز در دسترس هستند و برای تقویت رشد و ریکاوری عضلات استفاده می‌شوند. قبل از امتحان هر یک از مکمل ها، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

عملکرد کراتین

این مکمل های محبوب برای کمک به افزایش سطح کراتین، در بافت ماهیچه ای شما طراحی شده اند. عملکرد کراتین این است که پس از پایان یافتن منبع اصلی انرژی آن، به نام ATP، توسط عضلات شما برای تامین انرژی استفاده شود. این باعث می شود که آن را به یک انتخاب ایده آل برای بدنسازان و وزنه برداران تبدیل کند. کراتین به ورزشکاران استقامتی کمک نمی کند، اما شواهدی وجود دارد که ممکن است به ورزشکاران تمرین قدرتی کمک کند.

عملکرد گلوتامین

گلوتامین نقش های مختلفی در بدن دارد. برای کمک به حذف آمونیاک از بدن، حفظ سیستم ایمنی سالم، بهبود هضم و تقویت عملکرد مغز استفاده می شود. تحت استرس شدید، بدن نمی تواند گلوتامین کافی تولید کند. شرایطی که ممکن است در طی یک تمرین مقاومتی شدید یا جلسه تمرین مستمر با شدت بالا باشد. گلوتامین چه به عنوان مکمل مصرف شود و چه در بدن تولید شود، در ماهیچه ها و ریه ها ذخیره می شود و برای کمک به ریکاوری عضلات پس از یک تمرین سخت مفید است.

مصرف هم زمان کراتین و گلوتامین

باید بدانید که مصرف همزمان کراتین و گلوتامین بی خطر است. این نوشیدنی ایده آل بعد از تمرین است که فواید کراتین و گلوتامین از جمله ریکاوری عضلات و بازگرداندن ذخایر انرژی بدن را ترکیب می کند. هیچ گونه واکنش نامطلوب احتمالی هنگام مخلوط کردن کراتین و گلوتامین گزارش نشده است. با این حال، قبل از استفاده از هر یک از مکمل ها به دلیل واکنش های احتمالی با سایر داروها، با پزشک خود مشورت کنید.

دوز مصرفی

ما مصرف مکمل های کراتین را در دو مرحله توصیه می کنیم: مرحله بارگیری و مرحله نگهداری. مرحله بارگیری شامل مصرف 20 گرم کراتین در روز با افزایش 5 گرم به مدت حداکثر یک هفته است. سپس مرحله نگهداری شروع می شود و شما شروع به مصرف 2 تا 5 گرم کراتین در روز برای مدت زمانی که پزشک شما توصیه کرده است می کنید. هیچ مطالعه ای در مورد اثرات طولانی مدت مکمل کراتین وجود ندارد، بنابراین مصرف آن بیش از شش ماه توصیه نمی شود. گلوتامین در دوزهای حداکثر 14 گرم در روز در اکثر موارد بی خطر است. می توانید این دو مکمل را در آب یا هر نوشیدنی سرد و غیر اسیدی مخلوط کنید.

الهه مهر
الهه مهر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋