Water-Man

Water-Man

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تجهیزات و لوازم تصفیه آب کسب کنید، من رو دنبال کنید.
 ۱ نفر را دنبال می کند

کاربرد کربن در استخراج طلا

کاربرد زغال فعال در استخراج طلا

حتی برای تولید چند گرم طلا، هزاران تن سنگ معدن باید استخراج، خرد، برشته، آسیاب، تصفیه، خمیر و شسته شود. زغال چوب فعال نقش کلیدی در استخراج طلا از سنگ معدن آن دارد. در هر معدن طلا، هر طلایی که توسط کربن فعال جذب نشود، از بین خواهد رفت. برای دستیابی به بالاترین بازده ممکن طلا، انتخاب محصول کربن فعال مناسب بسیار مهم است.

یکی از کاربردهای عمده زغال فعال (کربن فعال، زغال اکتیو، کربن اکتیو) در استخراج معادن در بازیافت طلا است، جایی که کربن فعال دانه ای GAC  برای جذب مجتمع طلا-سیانید در سیستم های کربن در خمیر CIP  و کربن در شسته شدن CIL  استفاده می شود. یا در سیستم‌های کربن در ستون CIC  پس از عملیات شستشوی هیپ کربن. ما طیف وسیع و اختصاصی محصولی از جمله گریدهای شکسته اکسترود شده و با کیفیت بالا را برای کاربردهای بازیابی طلا ارائه می دهیم. این کربن‌های فعال سختی برتر را با سینتیک جذب  و ظرفیت ترکیب می‌کنند که منجر به ریزش کمتر و تلفات طلا می‌شود.

کربن در خمیرCIP  در مقابل کربن در لیچ CIL  در مقابل کربن در ستون CIC  کربن در خمیر کاغذ CIP این شستشوی متوالی و سپس جذب طلا از سنگ معدن است. در مرحله CIP، خمیر از طریق چندین مخزن همزن جریان می یابد که در آن سیانید سدیم و اکسیژن برای حل کردن طلا به محلول اضافه شده است، در مرحله جذب، این محلول از طریق چندین مخزن همزن حاوی کربن فعال جریان می یابد. طلا جذب کربن فعالی می شود که به داخل خمیر می ریزد، در حالی که صفحه نمایش، خمیر بی حاصل را از کربن حاوی طلا جدا می کند.

 

کربن در لیچ CIL

این فرآیند شستشو و جذب همزمان است. مراحل شستشو و جذب همزمان فرآیند CIL برای فرآوری سنگ‌های معدنی طلا که حاوی موادی مانند کربن جاذب طبیعی هستند، توسعه داده شد. اینها با جذب طلا به معنای کربن فعال، بازده طلا را کاهش می دهند. شستشو و جذب همزمان به کاهش مشکل کمک می کند.

 

کربن در ستون یا مدار CIC

کربن در ستون یا مدارها معمولاً برای بازیابی فلزات گرانبها از محلول ها به جای دوغاب استفاده می شود. توجه اولیه این است که استفاده از GAC برای حذف طلا از مدار شستشو است. این بدان معناست که ساییدگی کربن یک نگرانی عمده در انتخاب تجهیزات، کربن فعال و کار با کربن مورد استفاده در مدار است. تلفات کربن ناشی از ساییدگی یا زوال GAC نه تنها به دلیل هزینه خود GAC بلکه به دلیل اینکه کربن ریز حاصل از ساییدگی همچنان فلزات گرانبها را جذب می‌کند و سپس نمی‌تواند در مدار بازیابی قرار گیرد مهم است. از دست دادن کربن ریز همراه با بارگذاری فلزات گرانبها منجر به کاهش بازیابی فلزات گرانبها می شود که بر سودآوری عملیات تأثیر می گذارد.

 

دیگر کاربرد های کربن اکتیو در صنایع گوناگون

کربن فعال در تصفیه هوا

کربن فعال قادر به جذب اجزای نامطلوب از گازها است که آن را در کنترل کیفیت و تصفیه هوا بسیار ارزشمند می کند. در حالی که در محیط های خانگی و اداری برای بهبود کیفیت هوا استفاده می شود، مهم ترین نقش تصفیه هوا آن در تصفیه گازهای دودکش است. گاز دودکش یا گازهای خروجی از تنظیمات فرآیند صنعتی که از کوره های زباله سوز، ذوب و موارد مشابه استفاده می کنند، حاوی آلاینده های مضر به شکل فلزات سنگین، فوران ها و دیوکسین ها هستند که همیشه از طریق روش های استاندارد تصفیه گازهای خروجی حذف نمی شوند. به منظور حذف موثر این مواد مضر، روش های دیگری به کار گرفته می شود.

 

حذف جیوه با تزریق کربن فعال

مشخص شده است که تزریق کربن فعال یا ACI یک فناوری موثر برای حذف این اجزای مضر از گازهای خروجی است. این امر به ویژه در نیروگاه هایی با سوخت فسیلی مشهود است که در آن از تزریق کربن فعال برای حذف جیوه از گازهای خروجی استفاده می شود. زغال اکتیو پودری PAC به مجرای گاز دودکش تزریق می‌شود و در آنجا جیوه را از گاز جذب می‌کند و سپس به عنوان ذرات معلق جمع‌آوری می‌شود. از طریق تزریق کربن فعال، شرکت ها می توانند از استانداردهای سموم جیوه و هوا MATS  که توسط EPA وضع شده است، پیروی کنند که میزان جیوه و سایر آلاینده هایی را که می تواند توسط نفت و زغال سنگ به اتمسفر رها می شود تنظیم کند. نیروگاه ها علاوه بر تصفیه گازهای دودکش، کربن فعال می تواند در کاربردهای خنثی کننده بو در مقیاس بزرگ نیز استفاده شود.

 

کربن فعال در تصفیه آب

علاوه بر فیلترهای آب خانگی، زغال فعال به طور گسترده در تلاش های تصفیه آب در مقیاس بزرگ استفاده می شود.

 

تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی

کربن فعال یک ابزار حیاتی در حفظ کیفیت آب در هر دو محیط شهری و صنعتی است. در محیط های شهری، در تاسیسات تصفیه فاضلاب برای حذف تعدادی از مواد آلی محلول و همچنین برخی از ترکیبات معدنی و فلزات سنگین پس از تصفیه اولیه استفاده می شود.در محیط های صنعتی، کربن فعال برای حذف مجموعه ای از مواد نامطلوب از انواع جریان های فاضلاب استفاده می شود. در هر دو حالت، کربن فعال کاتالیزوری برای جلوگیری از ورود اجزای آلی یا معدنی مضر به سطح یا آب آشامیدنی است.

 

اصلاح آب های زیرزمینی

علاوه بر تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی، زغال فعال نیز به طور گسترده در پروژه‌های اصلاح آب‌های زیرزمینی برای حذف ترکیبات آلی فرار VOC  از آب‌های زیرزمینی آلوده و همچنین در تصفیه شیرابه از محل‌های دفن زباله استفاده می‌شود. هر دو کربن فعال دانه ای GACs  و کربن فعال پودری PACs  در بخش تصفیه آب استفاده می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از مباحث کربن فعال( زغال فعال، کربن اکتیو، زغال اکتیو) می توانید از سایت زیر دیدن کنید:

https://electropumps.ir/activated-carbon/

Water-Man
Water-Man اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تجهیزات و لوازم تصفیه آب کسب کنید، من رو دنبال کنید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋