Water-Man

Water-Man

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تجهیزات و لوازم تصفیه آب کسب کنید، من رو دنبال کنید.
 ۱ نفر را دنبال می کند

کربن فعال در زندگی روزانه ما چه کاربردی دارد ؟

چگونه کربن فعال بسازیم

در این مقاله می خواهیم شما را با کربن فعال (زغال فعال) و تاریخچه آن آشنا کنیم. کربن فعال دارای تاریخچه محکم و طیف وسیعی از کاربردها است.

بسیاری از مردم به دو سوال علاقه مند هستند: کربن فعال برای چیست؟ این ابزار دارویی است که به پاکسازی بدن کمک می کند. کربن فعال بیش از سه هزار سال است که برای انسان شناخته شده است. ساکنان باستانی بیشتر از این محصول برای تصفیه آب و شراب استفاده می کردند. اما بقراط استفاده از آن را برای پاکسازی بدن انسان توصیه کرد. تعداد زیادی دستور العمل از آن دوره برای تهیه کربن فعال برای درمان تا به امروز باقی مانده است. بیماری ها و مسمومیت های مختلف. در تاریخ پزشکی مواردی وجود داشته است که این دارو افراد را از شدیدترین مسمومیت ها رها می کرد. به نظر می رسد که حتی چند هزار سال پیش، مردم می دانستند که کربن فعال برای چیست.

خواص کربن فعال در تطبیق پذیری آنها به سادگی شگفت انگیز است... اول اینکه، این دارو بدن انسان را از مسمومیت ناشی از نه تنها غذا، بلکه توسط سموم رها می کند. ثانیاً برای سنگینی معده و مشکلات گوارشی استفاده می شود. ثالثاً این دارو به پاکسازی بدن از سموم و سایر مواد مضری که با غذا وارد بدن می شود کمک می کند. چهارم، کربن فعال عالی است. پنجم، این دارو به خلاص شدن از شر آلرژی، درماتیت و پسوریازیس کمک می کند. ششم، زغال فعال برای درمان بیماری های مفصلی مختلف به ویژه نقرس استفاده می شود. هفتم، زغال فعال جاذب خوبی برای خلاصی از خماری است. هشتم، این دارو قادر به درمان عفونت گوش میانی و خارجی است. نهم، این دارو در درمان صرع استفاده می شود. و در نهایت دهمین خاصیت کربن فعال - رهایی از ناتوانی جنسی.

 

جالب در شبکه

ساختار کربن فعال

ترکیب کربن فعال از کربن متخلخل ریز تشکیل شده است که با عملیات ویژه فعال می شود. این ماده دارای خاصیت جاذب و آب‌رسانی است. تخلخل زغال سنگ بسته به حجم از 15 تا 97.5 درصد متغیر است. بنابراین، ساختار کربن فعال بسیار ساده است.

کربن فعال ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، کربن فعال برای سال ها بسیار محبوب بوده است. این دارو از چه چیزی ساخته شده است؟ در تولید آن از زغال سنگ و زغال چوب و همچنین ذغال سنگ نارس استفاده می شود. مواد در یک ظرف خلاء مخصوص حرارت داده شده و سپس تحت فرآیند خاصی قرار می گیرند. اکنون می دانید کربن فعال از چه چیزی ساخته شده است.

کربن فعال چگونه مصرف می شوند ؟

کربن فعال شناخته شده، همه نمی دانند چگونه به درستی استفاده کنند .... پزشکان خانگی توصیه می کنند که کربن فعال را چند ساعت قبل از غذا استفاده کنند. میانگین دوز روزانه می تواند از 100 تا 200 میلی گرم در کیلوگرم متغیر باشد. دوز روزانه به سه دوز تقسیم می شود. مدت درمان باید 3 تا 14 روز باشد. پس از دو هفته، دوره درمان می تواند تکرار شود.

حتی مردم باستان متوجه شدند که اگر چوب در هنگام پخت در معرض آتش قرار نگیرد، زغال چوب به خوبی تمام بوهای خارجی را جذب می کند. در ابتدا، برای دستیابی به "فعالیت" مورد نظر، زغال سنگ را در یک گلدان سفالی دربسته قرار می دادند و در نتیجه تحت عملیات حرارتی قرار می دادند. چنین کربنی تنها زمانی فعال نامیده می شد که آنها یاد گرفتند که آن را در مقادیر صنعتی تولید کنند... این نام از فرآیند فعال کردن خواص جاذب چنین کربنی می آید، زمانی که قادر به جذب مولکول ها و ترکیبات خارجی باشد.

زغال چوب مدت هاست که از کربن فعال حذف شده است. برای این محصول از مواد بهینه تری استفاده شده است: پوسته نارگیل، دانه های میوه، زغال چوب، ژل سیلیکون و پلیمرهای ارگانیک. محصول فرآوری شده ویژه با درصد بسیار بالایی از وزن مخصوص جریان میکروکراک. بنابراین، با استفاده از فناوری ویژه، به محتوای بیش از 1000 منافذ در هر گرم زغال سنگ دست یابید. برای مقایسه، در خانه می توانید کربن فعال را تنها با چند ده منافذ در هر گرم محصول دریافت کنید.

 

انواع کربن فعال

کربن فعال از فرم V آماده شده شبیه ذرات با اندازه 1 میلی متر است. پس از تولید، گرد و غبار ریز نیز باقی می ماند که با این حال ارزش آن کم نیست، زیرا جذب یکسانی دارد. زغال سنگ دانه معمولاً برای سادگی و سهولت استفاده، بریکت شده و فشرده می شود. زغال چوب پودری اغلب برای فیلترهای تصفیه آب استفاده می شود .... اما محبوب ترین شکل زغال چوب فعال گلوله های زغال چوب است. گرانول ها به صورت گلوله فشرده می شوند - به طور مشابه می توانند برای اهداف مختلف به پودر تبدیل شوند.

منظور از عمل این دارو در این واقعیت است که مواد اولیه فرآوری شده در دمای بالا به کربن متخلخل با ریز شیارهای زیادی تبدیل می شود که فضاهای خالی آنها را با هر ماده ای پر می کند. اندازه مناسب ... ظرفیت جذب (جذب) عظیم یک محصول مانند کربن فعال، اثربخشی آن را تعیین می کند.

Water-Man
Water-Man اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تجهیزات و لوازم تصفیه آب کسب کنید، من رو دنبال کنید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋