Water-Man

Water-Man

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تجهیزات و لوازم تصفیه آب کسب کنید، من رو دنبال کنید.
 ۱ نفر را دنبال می کند

اگر میدانستید کربن فعال چقدر زندگی شما را می تواند بهبود دهد هرگز از آن غافل نمی شدید!

روزی روزگاری زغال فعال به عنوان پادزهر نهایی در نظر گرفته می شد و امروزه می توان آن را در بسیاری از لوازم آرایشی، غذایی و محصولات خانگی پیدا کرد.

زغال فعال یک پودر ریز، سیاه و بی بو است که از زمان های قدیم برای سم زدایی بدن استفاده می شده است زیرا توانایی قوی در اتصال سموم و مواد سمی دارد. مادربزرگ های ما معمولاً از آن برای اسهال یا اگر چیزی اشتباه می خوردند استفاده می کردند و بعد از چند ساعت احساس خیلی بهتری پیدا می کردند.

از زغال سنگ استخوان، پوسته نارگیل، زغال سنگ نارس، زغال سنگ، هسته زیتون، خاک اره یا کک نفتی به دست می آید. زغال سنگ به دست آمده با فرآوری در دماهای بالا فعال می شود که ساختار داخلی آن را تغییر می دهد، اندازه منافذ را کاهش و سطح را افزایش می دهد، به همین دلیل نسبت به زغال سنگ معمولی متخلخل تر است.

اگر می خواهید با انواع زغال اکتیوها بیشتر آشنا شوید کلیک کنید.

 

فواید زغال فعال برای سلامتی

زغال اکتیو چه در پزشکی و چه در لوازم آرایشی و چه در لوازم خانگی کاربردهای زیادی دارد. ساختار متخلخل آن سموم را بهتر جذب می کند و در نتیجه از ورود آنها به بدن شما جلوگیری می کند، بنابراین پزشکان اغلب از آن برای کاهش اثرات مسمومیت یا مصرف بیش از حد دارو استفاده می کنند.

اما زغال اکتیو در تمام موارد مسمومیت موثر نیست. برخی از مطالعات نشان داده اند که در مسمومیت با الکل، فلزات سنگین، آهن، لیتیوم، پتاسیم، اسیدها یا قلیاها تاثیری ندارد.

عملکرد زغال فعال کلیه را بهبود می بخشد

در کنار کبد، کلیه ها بزرگترین فیلتر بدن ما هستند که روزانه مقدار قابل توجهی از مواد مضر از آن عبور می کنند. کربن فعال مواد زائدی را که کلیه ها باید فیلتر کنند، کاهش می دهد، که به ویژه در بیمارانی که از بیماری مزمن کلیوی رنج می برند و نمی توانند اوره و سایر سموم را از بدن دفع کنند، مفید است. کربن فعال به اوره متصل می شود و به از بین بردن آن کمک می کند.

عملکرد زغال فعال سندرم بوی ماهی را تسکین می دهد

تری متیل آمینوری یا سندرم بوی ماهی باعث ایجاد بوی نامطبوع بدن می شود، همانطور که از نام آن پیداست، "ماهی". این یک بیماری ژنتیکی است که در آن بدن تری متیل آمین را انباشته می کند، ترکیبی با بویی شبیه بوی ماهی فاسد و در ادرار، عرق و بزاق یافت می شود.

مطالعات نشان داده اند که زغال چوب فعال می تواند به اتصال ترکیبات بد بو مانند تری متیل آمین و افزایش دفع آن کمک کند. می تواند کلسترول بد را کاهش دهد

زغال فعال می تواند به کاهش سطح کلسترول بد کمک کند زیرا می تواند به خود در روده ها و همچنین اسیدهای صفراوی حاوی آن متصل شود. در یک مطالعه، افراد روزانه 24 گرم کربن اکتیو مصرف کردند و سطح کلسترول خود را تا 25 درصد کاهش دادند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید همبستگی بین زغال چوب فعال و کلسترول مورد نیاز است.

زغال اکتیو از اسهال جلوگیری می کند

یکی از رایج ترین کاربردهای زغال اکتیو برای درمان اسهال و کاهش اثرات مصرف مواد غذایی فاسد یا سمی است. زغال فعال تمام مواد مضر و سموم را به خود متصل می کند و اسید معده را خنثی نمی کند.

 

چگونه زغال اکتیو مصرف کنیم؟

شما می توانید کربن فعال را در قرص، گرانول، کپسول یا پودر پیدا کنید و بهتر است آن را از داروخانه خریداری کنید. قرص را باید بین دو قاشق له کرد، با کمی آب مخلوط کرد و نوشید، در حالی که دانه ها و پودر را فقط با آب مخلوط کرد.

برای جلوگیری از ورود سموم به خون، باید در اسرع وقت، یعنی ظرف یک ساعت پس از مصرف مواد خطرناک، کربن فعال مصرف کنید.

خطرات استفاده از زغال فعال

مصرف زغال فعال هیچ عواقب مضری برای بزرگسالان یا کودکان ندارد، اما فقط در صورتی که در حد اعتدال مصرف شود. مصرف بیش از حد کربن فعال می تواند شروع به جذب مواد خوب از بدن کند که می تواند آن را ضعیف کند.

اگر داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از مصرف زغال با پزشک خود مشورت کنید.

کاربرد زیبایی کربن فعال

علاوه بر سلامتی، می توانیم از کربن فعال برای اهداف آرایشی نیز استفاده کنیم. در سال های اخیر، بیشتر و بیشتر در لوازم آرایشی آماده سازی ظاهر می شود، بنابراین می توانیم آن را در ماسک ها، اسکراب ها، شامپوها یا حتی خمیر دندان ها پیدا کنیم. اما برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کربن فعال، نیازی به صرف هزینه برای آماده سازی قدرتمند ندارید، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید چند قرص کربن فعال است که معمولاً از آنها استفاده می کنید.

همانطور که بدن را از درون تمیز می کند، ناخالصی ها، سموم اضافی و سلول های مرده پوست را نیز از بیرون پاک می کند. در اینجا نحوه استفاده از کربن فعال در خدمت زیبایی آورده شده است.

 

ماسک زغال

سه قرص زغال فعال را خرد کرده و با یک قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق چایخوری آب مقطر مخلوط کنید. آن را با کمک یک برس روی صورت بمالید و تا حد امکان دقیق باشید تا به هم نریزید. اما نگران نباشید. لکه های زغال به راحتی با کمی آب گرم پاک می شوند.

اجازه دهید ماسک کاملا خشک شود و سپس آن را از روی صورت خود بردارید. زغال چوب منافذ را تمیز کرده و سموم را از بین می برد و عسل هر گونه قرمزی را تسکین می دهد و پوست را تغذیه می کند. برای پاک نشدن چربی طبیعی صورت، بیش از یک بار در هفته از این ماسک استفاده نکنید، در غیر این صورت روز به روز بیشتر تولید می شود.

لایه برداری با کربن فعال

لایه برداری یک راه عالی برای دستیابی سریع به پوستی درخشان، صاف و آرام است. اگر در زمستان به دلیل هوای خشک در اتاق های گرم پوست شما پوسته پوسته می شود، اسکراب زغال فعال سلول های مرده و نواحی پوسته پوسته پوست را از بین می برد.

یک مشت نمک یا شکر (در هاون یا با غلتک روی پارچه) خرد کنید و با یک قاشق چایخوری روغن طبیعی (زیتون، بادام یا زردآلو) و دو عدد قرص کربن فعال خرد شده مخلوط کنید. صورت را با اسکراب به آرامی ماساژ دهید و در صورت نیاز می توانید آن را روی تمام بدن نیز استفاده کنید.

شامپو سم زدا زغال اکتیو

همچنین می توانید برای تمیز کردن عمیق پوست سر از تجمع محصولات حالت دهنده، شوره سر و ناخالصی ها، زغال فعال را به شامپو خود اضافه کنید. یک قرص زغال فعال خرد شده را با کمی شامپوی معمولی مخلوط کرده و طبق معمول موهای خود را بشویید.

استفاده از زغال فعال به جای خمیردندان

دندان های سفید می خواهید؟ کربن فعال نیز این مشکل را حل می کند. یادت می آید مادربزرگ هایمان به ما می گفتند که دندان هایشان را با زغال می شستند و مثل برف سفید بود؟ کربن فعال بدون آسیب رساندن به مینای دندان به طور موثر لکه ها را از روی دندان پاک می کند. یک تا دو قرص زغال فعال را خرد کرده و دندان های خود را با آن به مدت چند دقیقه مسواک بزنید. اگرچه مضر نیست، اما این درمان بیش از یک بار در هفته توصیه نمی شود.

تهویه هوای خانه با کربن فعال

این ماده طبیعی قدرتمند بوهای نامطبوع را از بین می برد و همچنین روی کپک و رطوبت اثر می گذارد، بنابراین یک متحد عالی برای استفاده روزمره خانگی است. تنها چیزی که نیاز دارید کربن فعال در گرانول یا پودر است که آن را در کیسه های کوچک توزیع می کنید و در کمد، حمام یا اتاقی که نیاز به طراوت دارد قرار می دهید.

کمک های اولیه زغال فعال برای نیش های سمی

اگر توسط عنکبوت یا زنبور گزیده شده اید، زغال چوب فعال را با نشاسته ذرت مخلوط کرده و کمپرس گرم را روی محل گزش قرار دهید. زغال سنگ سموم را از بدن خارج می کند، اما اگر تورم فروکش نکرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

 

Water-Man
Water-Man اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تجهیزات و لوازم تصفیه آب کسب کنید، من رو دنبال کنید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋